Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 06:45

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 stycznia 2014, o 16:59 
Siema,
dzisiaj (-8C) stojąc na skrzyżowaniu obroty zaczęły bardzo powoli spadać z 800obr na prawie 400! Do tego zapaliła się kontrolka elektronicznego sterowania układem chłodzenia. Ze względu na zielone światło ruszyłem ze skrzyżowania i obroty nie chciały spadać poniżej 2tys., dopiero po wyłączeniu silnika wszystko wróciło do normy. Dodam, że temp była w granicach 75-80 stopni na zegarze, jak to coś zmienia :)

Nie wiecie może co to mogło być? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 23 stycznia 2014, o 20:40 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
YankeeJ napisał(a):
Dodam, że temp była w granicach 75-80 stopni na zegarze, jak to coś zmienia :)


mało.co prawda u mnie w X18EX1 ale temp trzyma 90 stopni

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 stycznia 2014, o 09:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 11:12
Lokalizacja: śląsk
Imię: Robert
Silnik: inny
YankeeJ napisał(a):
Siema,
dzisiaj (-8C) stojąc na skrzyżowaniu obroty zaczęły bardzo powoli spadać z 800obr na prawie 400! Do tego zapaliła się kontrolka elektronicznego sterowania układem chłodzenia. Ze względu na zielone światło ruszyłem ze skrzyżowania i obroty nie chciały spadać poniżej 2tys., dopiero po wyłączeniu silnika wszystko wróciło do normy. Dodam, że temp była w granicach 75-80 stopni na zegarze, jak to coś zmienia :)

Nie wiecie może co to mogło być? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Pozdrawiam

Jak obroty spadły do 400 a ty ruszyłeś to załączyło się ssanie dlatego potem obroty nie chciały spaść poniżej 2000obr/min... co do przyczyny czemu obroty spadły do 400 do najwyraźniej któryś z czujników zaszfankował i trzeba by podłączyć kompa aby się dowiedzieć który... jak będzie się to powtarzać to warto odczytać kod z błędu który się zapisał... ( może to jednorazowy incydent )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 14:16 
Dzisiaj ponownie wystąpił ten problem. Zauważyłem dodatkowo że: na początku było wahanie obrotów 800-500, w trakcie kiedy dochodziło do 500 dmuchała przestała działać, kiedy wskakiwało na 800 znowu się załączała, w końcu spadło do 400 i zapaliła się kontrolka, dodałem gazu i obroty weszły na 2 tyś.


Góra
  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 11:12
Lokalizacja: śląsk
Imię: Robert
Silnik: inny
nic tylko podłączyć kabelek i odczytać zapisany błąd i zagadka będzie rozwiązana... Pamiętaj że zapisany błąd kasuje się samoczynnie z listy chyba po 20ktortnym zapalaniu auta bez wykrycia usterki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 18:46 
Pod komputer podpięty: 0 błędów :/
Sprawdzony dodatkowo czujnik płynu chłodzącego znajdujący się pod zbiorniczkiem, ale jest w porządku.
Chyba zostaje mi postawienie go u jakiegoś elektromechanika żeby wybadał co jest nie tak.


Góra
  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2014, o 20:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
YankeeJ napisał(a):
Pod komputer podpięty: 0 błędów

Czy na pewno sprawdzałeś ECU od chłodzenia?
Jeżeli kontrolka się nie świeci to i tak błąd powinien być zapisany jako nieaktywny.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 19:15 
Nie wiem jak oni to tam sprawdzali. Podłączyli i sprawdzili błedy (oczywiście opisalem im co i jak), jedynie co się pokazało to brak immobilaizera.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lutego 2014, o 19:30 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
czym oni ci te bledy zczytywali?? schitem ELM ?? jakby byl blad immo to bys auta nie odpalil

wez podjedz do kogos kto ma opcoma i niech ogarnie temat

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 października 2014, o 14:30 
Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka z chłodniczką, dziś zczytałem błędy:
00023 - Dmuchający motor dmuchawy, przerwany obieg prądowy
Obecny
00021 - Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie
Obecny

Od czego proponujecie zacząć rozwiązywanie ww. problemu?


Góra
  
 
PostNapisane: 30 października 2014, o 14:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sierpnia 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
Od wtyczki wentylatora na chłodnicy wody rozłącz, oczyść, psiknij kontaktem i powinno pomóc ;)

Wysłano z Galaxy Note 3 za pomocą Tapatalk

_________________
Moje Cabrio RedDOT Stage 5.1

Obrazek



JAK COŚ STUKA, TO WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE...



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 października 2014, o 15:51 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
damicz napisał(a):
Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka z chłodniczką, dziś zczytałem błędy:
00023 - Dmuchający motor dmuchawy, przerwany obieg prądowy
Obecny
00021 - Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działanie
Obecny

Od czego proponujecie zacząć rozwiązywanie ww. problemu?


w wakacje borykalem sie z tym samym....
u mnie okazal sie walniety bezpiecznik pod maska - wygladal na caly ale raz sobie dzialal raz nie
do tego zrobilem wszystkie masy w aucie i problem juz sie nie pojawil

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sierpnia 2015, o 10:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
Mam pytanko mój mechanior na wakacjach , kontrolka chłodnicy , i wyłaczona klima czego szukać ? Główny wiatrak śmiga , wody poziom jest właściwy .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sierpnia 2015, o 14:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
błędy sprawdź

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2015, o 12:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
już wiem sterownik w nadkolu , co najczęściej w nich pada ? i jaki tam siedzi ? klima behr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL