Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 09:47

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, o 19:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, o 21:20
Lokalizacja: Płock
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
Wymienione spinki. Nic nie kapie, dywany suche. Jak wsiadlem po wymianie, wszystkie szyby byly zaparowane. Klima nie dawala rady. Jakos je wytarlem i pojechalem. Drugi raz jak uruchomilem silnik i wlaczylem klimatyzacje, po 10 sekundach mialem suchutkie przednie szyby. Pierwszy raz od kupna auta! Ciekawe dlaczego za pierwszym razem byly takie problemy i czy juz teraz bedzie ok z tym parowaniem. Czasami troszke rzezi mi klima i to jest moj nastepny problem. Musze ja zserwisowac.

_________________
Minifucha.pl - "szybki grosz". Wzbogać się na dorabianiu.
http://minifucha.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, o 21:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, o 21:20
Lokalizacja: Płock
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
Nie wiem gdzie to wrzucic,a nowy temat zakladac, to bez sensu. Moze mi ktos poradzic czym wyczyscic tapicerke pod dywanikami po wyciekajacym plynie chlodniczym?W sumie nie jest brudna, ale zostal zapach (jesli mozna to tak nazwac). Jest cos skutecznego czy po prostu jakis vanish albo woda z mydlem?

_________________
Minifucha.pl - "szybki grosz". Wzbogać się na dorabianiu.
http://minifucha.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, o 21:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jedz do firmy gdzie profesjonalnie czyszcza wykladziny, oni ci najszybciej pomoga.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, o 11:21 
Walki z parowaniem szyb ciąg dalszy. W sumie nic jeszcze z tym nie zrobiłem, jezdze i wsciekam sie. Dla przypomnienia, zaczynaja mi parować szyby po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy, gdy zaczyna lecieć cieple powietrze. Klimatyzacja nie działa. Tez nie wiem co sie stalo, bo latem bylo ok. Moze czynnik uciekl. Ale bede na wiosne wyciagac sprezarke by wymienic sprzeglo wiec na razie jej nie ruszam. Wracajac do parowania, jezdze z nawiewem max na szybe przednia i boczne. Troche odpuszcza ale tył to juz nie ma szans na odparowanie. Mam tez wrazenie ze slabo sie nagrzewa silnik. Gdy byly te wieksze mrozy ostatnio, to wybralem sie na nowa autostrade kolo Gdanska. Palowalem auto 180 kmh przez pare minut jednak nie udalo mi sie osiagnac temperatury silnika powyzej 80st. Wrocilem do domu a na tylnych bocznych szybach mialem normalnie lod-od wewnatrz! Temperatura ustawiona na klimatroniku musi byc conajmniej 26stopni aby w aucie było w miare cieplo. Jednak musze uchylac szyby albo szyberdach aby cos widziec przed soba. Wiec cieple powietrze jest wysysane szybko na zewnatrz, stad pewnie to zalodzenie na tylnych szybkach. Nawet jezdzac po miescie w korkach wskazowka ledwo osiaga 80. Ale wydaje mi sie ze termostat jest ok. Waz od niego idacy dlugo jest zimny, czyli termostat jest zamkniety. Otwiera sie jak silnik sie nagrzeje i puszcza goraca wode na chłodnice. Tylko nie wiem w jakiej temperaturze sie otwiera, moze za wczesnie.
Znalazlem w necie informacje o problemach uzytkownikow astry 2 z silniczkiem napedzajacym klape przełączającą obieg wewn/zewn. U mnie niby dziala (słychać) ale nie widać efektów. Więc pewnie się tym zajmę w najbliższym czasie.
Dodam że filtr pyłkowy mam wymieniony jesienią, w aucie sucho, nic nie cieknie z nagrzewnicy. Pozostaje jeszcze sprawdzić ten wywiew pod tylnym zderzakiem ale nie chce mi sie go zdejmowac. Moze da sie tam dotrzec od wewnątrz pod tapicerka bagaznika?
Ostatnio jechalem z czterema rozbawionymi dzieciakami i szyby mi tak zaszly para ze musialem sie zatrzymac by je powycierac (szyby, nie dzieci:) ).
To tyle na razie. Moze macie jakies wlasne spostrzezenia z walki z tym problemem, jak zauwazylem dosc powszechnym w astrach.
Sorry za przydlugi tekst ale jestem juz czasami tak wsciekly i zdesperowany ze czasami... nie zdziwcie sie jak zobaczycie moje ogloszenie w dziale sprzedam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, o 11:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
cezzar, Mimo wszytko stawiam na termostat odnosnie tej niskiej temp. on nie musi sie popsuć tak ze padnie calkowicie. Ponoć teraz sa robione te termoststy na innej zasadzie niz kiedys( pisalem juz chyba o tych z eterem) a teraz sa na zasadzie rozprezania sie parafiny cze cos podonbnego do tej substancji. Tylko ze one dzialaja inaczej- znaczy sie odwrotnie. psujacy sie termostat bedzie reagowal szybciej znaczy sie nie przy 82 stopniach tylko powiedzmy przy 70. Jeszcze zreknij na ta klapke obiegu bo moze to ona byc przyczyna(dla pewnosci odepnij kabelek zasilajacy silniczka obiegu i sie przejedz autem.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, o 11:56 
cezzar napisał(a):
astry 2 z silniczkiem napedzajacym klape przełączającą obieg wewn/zewn


U siebie ostatnio czyscilem i smarowalem silnik nawiewu ( lekko sobie piszczal w roznych sytuacjach ) i zauwazylem ze uchwyt do zamykania/otwierania obiegu wew/zew wyskoczyl z zawiasu przez co obieg byl caly czas ustawiony na zew. Moze u Ciebie tez to wyskoczylo ale z ustawieniem na wew?

Wyciagnij schowek i sprawdz czy pokrywa od obiegu otwiera sie i zamyka.


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2008, o 11:58 przez glider, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, o 18:11 
Cezzar Ja bym stawiał tak jak Wesol na termostat i na nie otwieranie klapy obiegu bo silniczki nie ras się psują ,nie wiem jaki jest ten silniczek w QP ale rozbierałem takie i wycierały się trybiki bo są plastikowe, sprawdź to bo miesiąc temu robiłem 406 i było to samo i teraz jest OK


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, o 21:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jezeli temp. wody jest ok. 80°C to termostat jest ok.
Ja raczej bym sie obawial, ze klapa mieszania powietrza jest walnieta, btw. jest servo.
A obawial dlatego, bo jak widzialem co wszystkiego trzeba zdemontowac, aby sie do tego servo dostac, to wlosy mi sie zjezyly.
Takie sa uroki klimatronika, ja tam wole moje pokretla.
Sprawdz ta klape od mieszania powietrza zimne/cieple.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, o 07:46 
SirAdam napisał(a):
Sprawdz ta klape od mieszania powietrza zimne/cieple.



Zdemontuje schowek i sprawdze, ale wczoraj sprawdzałem działanie, przełączajjąc obieg i naprawde nic nie wskazuje aby było coś nie tak.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, o 20:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
cezzar napisał(a):
ale wczoraj sprawdzałem działanie, przełączajjąc obieg i naprawde nic nie wskazuje aby było coś nie tak.


Ja mam na mysli klape MIESZANIA zimnego i cieplego powietrza, to nie ma nic z recyrkulacja powietrza, ktore jest za schowkiem.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, o 20:53 
Adam może faktycznie ma rację .Mogę się mylić :| ale czasami są takie błędy zacinanie się którejś klapy jedź na techa i może wyjdą jakieś błędy w Klimatroniku i faktycznie któraś klapa się zacina lub silniczek od napędu nawalił


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, o 08:05 
SirAdam napisał(a):
cezzar napisał(a):
ale wczoraj sprawdzałem działanie, przełączajjąc obieg i naprawde nic nie wskazuje aby było coś nie tak.


Ja mam na mysli klape MIESZANIA zimnego i cieplego powietrza, to nie ma nic z recyrkulacja powietrza, ktore jest za schowkiem.

Adam


Aaa, sorry, nie zaskoczyłem.

[ Dodano: Sro 09 Lip, 2008 10:45 ]
Odgrzewam kotleta. Wczoraj podczas sprawdzania numerów w podłodze przy fotelu pasażera zobaczyłem, że blacha jest mokra. Posmakowałem xP i wszystko jasne-płyn chłodniczy ^^D ;/ :'( :zly: -cieknie mi nagrzewnica i jest to powód parowania szyb jakie było zimą. Powiedzcie co trzeba zrobić, zdemontować itd aby dostać się do nagrzewnicy i wymienić te spinki i oringi.

[ Dodano: Sro 09 Lip, 2008 10:55 ]
Odświeżam :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, o 10:25 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Napisz PM do Adaśka miał ten sam problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, o 10:29 
Garnulli zdaje sie tez


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, o 13:22 
Mi to wymieniał mechanik, ale z tego co widziałem to ściągnal cały tunel i dostawał sie od spodu, bo niektórzy to cała deske ściągają...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL