Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 07:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lipca 2013, o 05:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
inventisto napisał(a):
Miałem obawy bo gość który mi to nabijał powiedział że chłodnica nie powinna się aż tak nagrzewać i może to być spowodowane zapchaniem układu.. Być może się nie znał bo to jakiś praktykant po godzinach robił.. Niepokoi mnie cały czas tylko to że bardzo głośno pracuje sprężarka przy włączonej klimie. Ale jeżdżę już tak troszku czasu i działa dobrze.. Sprężarka jest słyszalna tylko na mieście przy ruszaniu z jedynki. Podjadę do jakiegoś serwisu i się jeszcze zapytam co oni myślą o tym..
Ps. Dziwne też było że mimo iż klima była całkiem pusta bo przy wymianie spuściłem czynnik i sam sprzęt najpierw wytwarza próżnie to nie dało jej się nabić do poziomu 700gr tylko weszło 490gr.. No ale jak by było za mało czynnika to by nie działała przecież:) Nie wiem. Temp na 4 biegu wynosi 8 stopni na wylocie nawiewu..


No nie wiem czy czasem wezy nie podpial odwrotnie do rurek. Nie ma opcji by nie weszlo nawet i dwa kilo czynnika do ukladu jesli sa rurki podpiete prawidlowo. Podlaczysz odwrotnie to owszem meze nie wejsc ale nie jak jest prawidlowo. JEsli otwierales uklad ( np wymiana parownika czy skraplacza czy rurki jakiejs to czynnik polecial caly w kosmos. Wtedy tez klima si ejuz nie zalaczy po zlozeniu tego w calosc przed nabiciem. TO czy w ukladzie bedzie 500 gram czy 300 czy 200 gram zamiast 700g to nie ma znaczenia takiego dla pracy klimy. Przy 200 bedzie tylko lichawo chlodzic na poziomie 15 stopni w upalne dni( okolo25-30 stopni na dworze). OD 500 gram do mniejwiecej 700 gram bedzi echlodizc praktycznie tak samo czyli tak jak kolega podaje do okolic 5 stopni z nawiewu.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lipca 2013, o 13:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
przy 200gramach może wcale nie chodzic...jeżeli jest za niskie ciśnienie przy zbyt małej ilości czynnika w układzie to czujnik ciśnieniowy nie puści sprężarki

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lipca 2013, o 17:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
nawet przy 200 gramach czynnika cisnienei masz to samo. W zapalniczce tez czy jest gazu na full czy pół cm nie wplywa na to czy ona pali czy nie pali. Cisnienie w butli jest takie samo i zalezne jest od temperatury otoczenia. Moze jedynie spasc wydajnosc chlodzenia jak bedzie naprawde malo gazu. Ja mialem 240 gram w sharanie i mi klima chlodzila w lato na poziomie 12 do 17 stopni a po uzupelnieniu do 750 g mam okolo 6 stopni. Klime naprawiac bardzo lubiłem zawsze bo to dobra robota i asa z tego tez jest wiec w lato to najlepsza robota.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lipca 2013, o 22:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
niestety nie zgodze się ale nie chce mi się już pisać

PS. Zapalniczka też jest złym porównaniem

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2013, o 05:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Krzysiu ja napisalem to co zaobserwowalem z wlasnego dsiawdczenia na wlasnej skórze i jak pracowalem jeszcze w aso opla i forda. Tam mielismy te maszynki do klimy. Pieknie odciagaly czynnik w ciagu okolo 10-15 minut. Waga na butli podawala wyniki ile zostalo dociagniete czynnika. czasami jeszcze niektore mialy nawet wage do oleju jaki odciagnelo i tez podawalo czasami 7 ml czy tam gram bo juz nie pamietam. Pamietam ze olega z duzo wiekszym doswiadczeniem mowil mi ze do sprawdzenia klimy- w sensie szczelnosci wystarczy z epodam 50-100 g czynnika i czasami tak robilem. Podalem 100g i z lampą UV latałem. Teraz juz latam do kolegi co sie zajmuje wlasnie klimami i ma wlasny warsztat i naprawia klimy samochodowe.
Podonie sprawa sie ma np z butla od gazu CO2 np z migomatu. Manometry pokazuja praktycznie do konca samego cisnienie bardzo duze( ten przed reduktorem i ten za reduktorem. Jak juz sie skonczy gaz to migiem juz zaczniesz smarkac a nie spawac. gLuty beda i bedzie pyrkać pryz spawaniu. TO czy gazu jest 6 kg w butli czy 0.5 kg nie zmienia cisnienia panujacego w butli.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2013, o 07:55 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
wesol mich007 ma racje.im mniej czynnika tym gorsza praca klimatyzacji.jak jest za mało w ogóle sprzęgło nie załączy

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2013, o 16:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Tak zgadza sie. Ja podawalem takze ze mniej czynnika powiedzmy 200 gram zamiast 700 to uzyskasz na wylocie powietrze o temp 15 stopni.To czy bedzie 600 czy 700 to nie ma znaczenia w sumie i bedzie chlodzic tak samo gdymasz wymagane te 700g. Sprzeglo sie nie zalaczy chyba ponizej 50 gram czynnika ale tez nie w kazdym aucie. Napewno nie zatrybi w aucie z dwustrefowa klima gdzie masz pojemnosc ukladu powiedzmy 1700 g. Tam gdzi eukla dma 400 g to spokojnie zaskoczy klima. Teraz i tak im nowsze auta tym maja mniej czynnika w ukladzie. Nowe astry i inne autka maja po 400 gram i chlodza super elegancko. Poprostu pisze zeby ludzie zrozumieli ze nie ma tak ze jak ma miec nabite 700 gram i jak zapodac poedzmy 800 czy 900 gram to bedzie myslal ze klima bedzie chlodzic jeszcze lepiej. Tak dobrze to nie ma.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lipca 2013, o 08:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Poprostu pisze zeby ludzie zrozumieli ze nie ma tak ze jak ma miec nabite 700 gram i jak zapodac poedzmy 800 czy 900 gram to bedzie myslal ze klima bedzie chlodzic jeszcze lepiej. Tak dobrze to nie ma.


z tym się zgadzam w 100%...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lipca 2013, o 21:17 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Dokladnie tak mialem, nawet nie 200g ale mialem w ukladzie ~400g i w goracy dzien lepiej bylo jechac na oknach niz na klimie bo po prostu dmuchalo jak zwykly nawiew.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lipca 2013, o 17:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
w sumie to naprawialem w oplu najwiecej to astr H i viki C oraz vivaro i tak jak pisalem jak brakowalo z 20 gram to nie czuc az tak duzej roznicy w chlodzie. do astry H wchodzilo cos kolo 500 gram do vivaro 700 ale w lato pryzjezdzali na gwarancji z eklima nie dziala i wystarczylo tylko zmneijszyc ilosc czynnika do 600 i juz chlodzila poprawnie gdzie producent podaje ze 700+- chyba 50 g czy ile tam. Do leciwych juz viki B wchodzilo cos kolo 900 gram ale to tez zaleznie od silnika chyba ale napewno do 2.o wolnossaka. Tyle pamietam do dziś. Troszke tych klim naserwisowalem. W fordzie to nie musialem nic grzebac przy tym bo mialem ludzi od tego ale tez conieco wypytywalem zawsze.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, o 14:17 
Byłem w serwisie opla i powiedzieli że tak ma być, grzeje się bo odprowadza ciepło. Spuściłem cały czynnik od tego ostatniego patałacha bo ciekło na jednym lączeniu. W serwisie kupiłem komplet oringów do klimy razem aż 3 i wydałem 25zł. Sam sobie je wymieniłem i nabiłem ponownie klimę w Częstochowie za 120zł z ozonowaniem i teraz chodzi normalnie. Tamten koleś miał urządzenie VALEO i bardzo powolutku mu napełniało i jak już było 490gr to stwierdził że więcej się nie da i jak przechylił całe urządzenie to nagle wskoczyło 700gr i stwierdził że weszło 700:) Wydaje mi się że czynnik mu się wtedy skończył.. Ściema jakaś, muszę do niego jechać.. odgrzybianie też mi zrobił jakąś puszką na której pisało dezodorant do odświeżania nawiewów.


Góra
  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, o 14:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
to co ci ten gosc robil to jakims sprzetem wlasnej roboty. Ile podal i czego to on sam pewnie nie wie. Tak to mozesz kolego sobie uszkodzic klimatyzacje. Kto wie cz nie poszlo tez oleju do ukladu ktoego ma byc scisle okrslona ilosc. Nie mozna sobie tak na pale dolewac oleju jak i czynnika.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, o 14:39 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
W byle sklepie motoryzacyjnym za takie oringi dałbyś 2-3 zł, ale za to cena nabicia i odgrzybiania u Ciebie jest bardzo dobra :) .

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, o 16:29 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
inventisto po nabiciu klimy powinieneś dostać wydruk ile jest czynnika po nabiciu.u mnie robią za 100zł cały serwis klimatyzacji

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, o 17:37 
ryba1 napisał(a):
inventisto po nabiciu klimy powinieneś dostać wydruk ile jest czynnika po nabiciu.u mnie robią za 100zł cały serwis klimatyzacji

Nie dostałem takiego wydruku ale byłem i obserwowałem cały proces.. Cały czas patrzyłem na maszynę i na to co robią. Tu była pełna profeska. Jeżeli chodzi o oringi to nie jest takie proste jak się wydaję:) Byłem w kilku większych hurtowniach części samochodowych i wszędzie mieli zestawy oringów do klimy ( bo to specjalne oringi z innego materiału są) po 150zł, nigdzie nie sprzedawali na sztuki.. Jedynie w Serwisie opla mieli na sztuki i to w sumie i tak zaoszczędziłem 75 zł jak by ktoś mi to miał zrobić a trwało to godzinkę z odkręceniem zderzaka i złożeniem.. To rzeczywiście masz mega tani ryba. U tego patałacha pod Opolem zapłaciłem 160zł i to było tanio:) Średnio biorą 150-250zł.. A ja nabijałem 700gr czynnika więc dosyć sporo.. Zerknijcie na mój nowy temat i dajcie jakieś rady:)
viewtopic.php?f=30&t=15624


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL