Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 09:04

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 czerwca 2013, o 00:26 
Witam, nabiłem niedawno klimę i niepokoi mnie to że wiatraczek na chłodnicy od klimy co chwile się włącza i cała chłodnica jest bardzo gorąca. Jak jest włączona klima na mieście to silnik wydaje taki dziwny dźwięk.. Gdzieś wyczytałem że jeżeli chłodnica jest gorąca to może być dławik do wymiany i jak kompresor nabija ciśnienie to przez to się za bardzo nagrzewa... Tak ogólnie klima działa dobrze, chłodzi i jest ok ale wydaje mi się że coś jest nie tak.. Zna ktoś się na tym:)


Góra
  
 
PostNapisane: 26 czerwca 2013, o 00:41 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lutego 2009, o 21:06
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Jarek
Silnik: inny
Jak klima jest właczona to chłodnica musi byc ciepla bo gdzies te cieplo z wewnatrz musi byc oddawane.....
Dziwny dzwiek? moze chodzi Ci o wentylator z chlodnicy z klimy...

_________________
Hello. It's good that you stopped by. Do you wanna win some money? Then I want to advise you the best
[url=https://jockerland.com/canada-slots]internet slots[/url], come in and play.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 czerwca 2013, o 05:15 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
inventisto napisał(a):
niepokoi mnie to że wiatraczek na chłodnicy od klimy co chwile się włącza i cała chłodnica jest bardzo gorąca.


normalna sprawa przy klimie

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 czerwca 2013, o 23:37 
To dzięki za porady bo się niepokoiłem..


Góra
  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2013, o 05:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Klima sie wlacza i wylacza co chwile i tak samo wiatraki?? To normalne w AG?? W nowszych owszem tak jest ze chodz apulsacyjnie ale w AG napewno tez??

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2013, o 06:54 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja u siebie tak mam, ze klima na pierwszym biegu co chwile sie wlacza i wylacza (widac po obrotach i jest charakterystyczne pstryk slyszalne), natomiast juz na drugim czy trzecim biegu dziala caly czas. Bodajze kolega Piotr tez tak ma. Czy tak ma byc to nie wiem ale mam tak od 4 lat i jeszcze sie nic nie zepsulo :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2013, o 09:38 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
U mnie z wiatrakiem jest tak samo, że się włącza i wyłącza, ale pytałem się w zakładzie gdzie nabijam i odgrzybiam klimę i gościu powiedział, że tak ma być i wszystko jest ok. A co do wyłączającej się klimy, to nie zauważyłem nic takiego, może dlatego, że dzieje się to na pierwszym biegu jak napisał hay, a ja poniżej drugiego nie schodzę ;) .

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2013, o 16:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
drugiego biegu predkosci wiatraka nadmuchu jak mniemam. To swiadczyloby tylko otym ze wylaczanie wiatrakow na skraplaczu oraz rozlaczanie sprzegla na kompresorze wynika z tego ze presotat wykrywa wysokie cisnienie i mamay taki oto efekt. Nie wiem jak to w oplu tego typu bylo ale w vagach mam tak ze wiatraki i klima chodzi caly czas niezaleznie jakie obroty ustawie na nadmuchu. Pamietam ze w corsach tych nowszych i iinnych nowych autach z opla bylo tak ze chodzila klima tak cyklicznie ale w starszych to tak nie bylo.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2013, o 18:46 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:12
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Tak, chodziło mi oczywiście o biegi prędkości nawiewu, hay'owi chyba też, a przynajmniej tak zrozumiałem :P .

Wesol, co to jest presotat? Jakiś czujnik ciśnienia w układzie klimy, czy coś w podobie?

_________________
My garage

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2013, o 05:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
tak taki czujnik wkrecany w rurke. Ma wtyczke na 4 piny zazwyczaj w wiekszosci aut. Wykrywa czy cisnienie gazu jest za wysokie czy za niskie. Wiadomo ze nieprawidlowe to rozlaczenie klimy bo ani na pusto klima nie moze chodzic ani jak ma za duze cisnienie gazu.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2013, o 10:08 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Tak, o biegi wentylatora mi chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2013, o 15:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
przedewszystkim trzeba posprawdzać jakie ciśnienia są na LP i HP i czy są w dobrych zakresach, a potem można szukać czy jest coś nie tak.
to że went się włącza co chwile i wyłącza jest całkowicie normalnym zjawiskiem szczególnie przy wyższych temp otoczenia.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2013, o 16:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
czy to normalne to nie byl bym taki przekonany. WIele aut robilem nawet w oplu wlasnie z podobnymi sprawami. Sporo bylo tkaich przypadkow ze skraplacz i chlodnica wodna byly tak zawalone ze nie bylo mowy o przelocie powietrza przez nie i nie bylo chlodzenia. Nie ma chlodzenia to cisnienie bedzie wysokie. Mialem nawet taki przypadek w fordzie ze klima niby dzialal ale slaby byl nawiew i slabe chlodzenie. Nikt nie wiedzial co jest. Okazalo sie ze w tunelach parownik tak zarósł lodem ze nie bylo szans ani na przedmuch ani na jakakolwiek prace ukladu. Dziwne co nie a jednak mozliwe jak sie jedzi caly czas na klimie.
le razy na myjni karcherem dawalismy po chlodnicach bo syfu bylo masa.
Nowsze corsy D mialy wlasnie taka cykliczna prace klimy ale tez inny kompresor bez zewnetrznego sprzegielka tego tradycyjnego. Przez taka prace opornice wiatrakow chlodnic siadaly w tych corsach bardzo czesto.

JAk mi nie stykal bezpiecznik od wiatrakow na skraplaczu to mialem nawet wyczuwalne zabkowanie podczas jazdy bo kompresor to sie zalaczal i wylaczal co 5-10 sekund. Podobnie moz ebyc jak jest czynnika w ukladzie za duzo.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lipca 2013, o 00:46 
Miałem obawy bo gość który mi to nabijał powiedział że chłodnica nie powinna się aż tak nagrzewać i może to być spowodowane zapchaniem układu.. Być może się nie znał bo to jakiś praktykant po godzinach robił.. Niepokoi mnie cały czas tylko to że bardzo głośno pracuje sprężarka przy włączonej klimie. Ale jeżdżę już tak troszku czasu i działa dobrze.. Sprężarka jest słyszalna tylko na mieście przy ruszaniu z jedynki. Podjadę do jakiegoś serwisu i się jeszcze zapytam co oni myślą o tym..
Ps. Dziwne też było że mimo iż klima była całkiem pusta bo przy wymianie spuściłem czynnik i sam sprzęt najpierw wytwarza próżnie to nie dało jej się nabić do poziomu 700gr tylko weszło 490gr.. No ale jak by było za mało czynnika to by nie działała przecież:) Nie wiem. Temp na 4 biegu wynosi 8 stopni na wylocie nawiewu..


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lipca 2013, o 00:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja mialem 5 stopni na kratkach po nabiciu.
Jak dziala to lepiej nie ruszac :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL