Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 11:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 18:27 
Może cos poradzicie.
Jak jade, po jakims czasie(jak silnik sie osiaga pi razy oko 80*) klima mi się wyłącza... co znaczy wyłacza? Otóż obroty spadaj do 800, spada spalanie z 1.3 do 0,9-1,0 i słychac takie "cyknięcie" gdzieś jakby po prawej stronie od pokręteł wentylatora, bądź lewej strony schowka. Dodam, że nie gasnie lampka na włączniku klimy. To cyknięcie ma dzwiek taki jak przy włączaniu/wyłączaniu klimy przyciskiem. Klima sie wyłącza i włącza na zmiane, co mniej wiecej kilkadziesiat sekund- nie równy okres czasu. Dziwne to... Przerzuciłem forum i nie znalazlem podobnej przypadłości... Wiecie co to moze byc?
Opisywalem w "check engine" moj problem z chyba termostatem ( viewtopic.php?t=1244&start=90 )- być moze jest to powiązane z tym czujnikiem temp w termostacie? Ale bede wdzieczny za jakiekolwiek pomysly... Moze ktos sie z tym spotkal.. :?
dzieki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 20:07 
Ja mam tak ze po wlaczeniu a nestepnie wyłączeniu klimy spadaja mi obroty i czasami mi gasnie silnik:/ Pewnie cos z obrotami :( A na twoj temat nich wypowiedza sie madrzejsi :-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 20:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Też niestety mam samowłączającą się klimę... :?

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 22:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Na warsztat i podlaczyc sie pod manometry, i nich mechanik sprawdzi stan frygenu.
Tak jak to opisales winczako, objawia sie zbyt maly poziom frygenu.

(Nie nazywa sie to juz dzisiaj frygen, ale nie mam pojecia jak to sie po polsku nazywa)





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 22:35 
SirAdam napisał(a):
Na warsztat i podlaczyc sie pod manometry, i nich mechanik sprawdzi stan frygenu.
Tak jak to opisales winczako, objawia sie zbyt maly poziom frygenu.
(Nie nazywa sie to juz dzisiaj frygen, ale nie mam pojecia jak to sie po polsku nazywa)
Adam


nie wiem czy dobrze rozumiem ale chyba chodzi o czynnik chlodzacy klimatyzacji czyli obecnie R134a a kiedys R12 (pospolicie zwany freonem )


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 22:48 
Czyli po prostu trzeba klimę nabić ;)

Pozdr.
M.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, o 23:03 
Dzięki Panowie;) az browarka wypije ze to tylko to;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, o 00:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
branch napisał(a):
nie wiem czy dobrze rozumiem ale chyba chodzi o czynnik chlodzacy klimatyzacji czyli obecnie R134a a kiedys R12 (pospolicie zwany freonem )


Dokladnie, o to mi chodzilo.
A zeby bylo jeszcze bardziej technicznie, to dodam ze R12 mozna bez zadnych problemow zastapic R413a (nie mylic z R134a)wystarczy wymienic filtr, i mozna zmienic freon.
Pisze to, bo juz czesto slyszalem ze warsztaty opowiadaja bajki, ze trzeba kompressor zmienic itd.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, o 15:21 
wymieniac tez ten filtr (to konieczne?

trzeba sie z tym spieszyc??moze sie cos skiepscic? czy mozna troche pojezdzic? bo szczerze wolalbym tego w grudniu nie robic


Ostatnio edytowano 5 grudnia 2008, o 15:23 przez winczako, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, o 18:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
jezeli chcesz poczekac, to NIE WACZAJ klimy az do reparatury.
A filtr bym wtedy wymienil, bo oprocz filtrowania ma on tez za zadanie osuszac, a funkcja ta jest ograniczona, bo srodek (granulat) ktory jest w filtrze potrafi okreslona ilosc wilgoci odciagnac, potem jest "nasycony"
Wilgoc jest dla kazdego systemu chlodzacego wrogiem Nr.1

Dlatego jezeli Ci teraz nie pasuje, to poczekaj do wieosny, i wtedy daj sprawdzic/uszczelnic system i wymienic filtr, a dopiero wtedy napelnic.
Filtr nie jest wprwdzie tani, ale warto zainwestowac.

Teraz przyszlo mi do glowy, ze w nowszych modelach 1,8 jest filtr "staly" wmontowany w skraplacz - tego wymienic sie nie da, wiec tylko DOBRZE (czyli conajmniej 30 min. proznie ciagnac, a dopiero wtedy napelnic freonem,
Wsumie to kazdy DOBRY fachowiec od chlodzenia to wie.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, o 20:01 
To temat w takim razie wyjaśniony w 100%. Nie mam więcej pytań.
Dzięki SirAdam :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL