Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 17:28

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 16:54 
Cześć,

od wczoraj mam problem z parowaniem szyb tzn. od poczatku zimy jezdzilem na włączonym wewnetrznym obiegu plus nawiew szyba/nogi . Na ustawieniu szyba wszystko mi parowało dlatego tez jezdzilem na wlaczonym obiegu wewnetrznym.
Wczoraj wieczorem coś się stało i szyby strasznie zaczely mi parować niezależnie od ustawienia obiegu.
Zauważyłem że po wciśnieciu obiegu wewnetrznego nic sie nie dzieje , zero reakcji ;/ Wydaję mi się że coś mi się tam popsuło ;/
Myślę że powinno być odwrotnie tzn uklad otwarty powinien nie parować a zamknięty parować , dlatego też wychodzi na to że coś się z tymi obiegami poprzestawiało, i teraz pytanie a zarazem prośba jak to naprawić ??

PS. Dodam że filtr kabinowy wymieniałem tydzień temu.


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 16:57 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Jak jest obieg zamkniety to bedzie parowac. Najprosciej to wyjac schowek i zajrzec tam w jakiej pozycji jest klapka od obiegu. Jak sie sypnal silniczek i caly czas jest obieg zamkniety to klapke ustawic w pozycji do obiegu otwartego i odlaczyc silniczek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 16:59 
Silniczek i klapka jest zaraz za tym filtrem??gdzie odłączyć silniczek? nigdy tam nie zaglądałem :)


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 17:01 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
No gdzies tam, jak zajrzysz to znajdziesz :P Zakladam, ze wtyczka musi byc zaraz gdzies kolo klapki - sam nigdy nie mialem potrzeby tam zagladac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 17:04 
tylko zastanawia mnie to że rok temu działało wszystko ok , a teraz tak jak by obiegi były zamienione , na włączonym obiegu klapka była otwarta a na wyłączonym zamknięta...

A włąsnie a jest taka opcja że przy zmianie filtra "mechani" mógł tą klapkę przestawić że działała ona odwrotnie?


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 17:08 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Jesli faktycznie to dziala odwrotnie to ja bym szukal przyczyny w samym guziku i panelu nawiewow. Natomiast przede wszystkim zdemontuj schowek i sprawdz czy ta klapka w ogole dziala, a jesli dziala to czy zgodnie z przyciskiem. Jak nie dziala to zostaw otwarta, odlacz silniczek i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 18:14 
Panowie ja jakis czas temu przy okazji czyszczenia wiatraka nawiewu zobaczylem, ze wlasnie silniczek dziala adwrotnie! Zglebilem troche temat i gdzies wyczytalem ze w jakims tam okresie czasu ople mialy blednie podlaczany silniczek obiegu i dzialaly odwrotnie. Blad fabryki jakis. Ja zatem u siebie zamienilem przewody i dziala prawidlowo teraz. Dziwne to ale prawdziwe...


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 18:22 
Powiedz mi jeszcze kolego w jakim miejscu i gdzie mam to zamienić ??:) tylko u mnie może być ten problem że silniczek mógł się spalić bo teraz w ogole nie reaguje.


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 18:43 
mi zespsuł się dwóch astrach g... aby szyby Ci nie parowały, wyciągnij schowek, tam będziesz miał jakby taką kopułę z ramieniem które ja otwiera, ściągnij to ramie z przegubu a kopułę zamknij... wtedy cały czas będzie włączony obieg zewnętrzny, szyby nie będą parowały... ja w sumie i tak nigdy nie używałem tej funkcji...


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 19:00 
Wchodza do niego dwa przewody, zielony i czerwony jak dobrze pamietam. Utnij, zamien i zaizoluj. Nie dosc ze sa zle podlaczone to jeszcze sie zacinaja. U mnie tez raz dziala raz nie


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 20:10 
A jeżeli chodzi o działanie klimatyzacji w upalne dni ? Lepiej zeby klima dzialala na obiegu zewnetrznym czy wewnetrznym?


Góra
  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 20:18 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja zawsze odpalam klime i wrzucam wewnetrzny. Szybciej i mocniej sie chlodzi, no i nie smierdzi jak jedziesz za jakims klekotem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 stycznia 2013, o 20:21 
No własnie ja tez tak robiłem dlatego też trzeba usnąć usterkę a nie ją obchodzić bo przyjdą upały i problem wroci :)


Góra
  
 
PostNapisane: 21 września 2013, o 17:42 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lipca 2012, o 00:47
Lokalizacja: Berlin/Szczecin/Pila
Imię: Kris
Silnik: Z22SE
Odswieze bo mam od jakiegos czasu ten sam problem. Paruja mi szyby i to mocno. Nawet jak mam obydwa okna otwarte paruja mi szyby. Nie mam pojecia co to moze byc. Fakt ze odlaczylem pare razy te kable (druty^,^) ktore dochodza do regulacji nawiewu / cieplo,zimno itd itd. I mozliwe ze tam cos jest lekko przesuniete ale mysle ze to nie bedzie od tego. Wczoraj jechalem i mi zaczely parowac. Wlaczylem ogrzewanie na maksa i w ciagu paru sekund nic kompletnie nie widzialem. Dopiero jak klime wlacze nic nie paruje.
Moje pytanie do kolegow z gory. Cos z tym silniczkiem pomoglo? faktycznie sie rozsypal czy co to u was bylo? Szukam pomocy bo nie chcial bym zima na klimie jezdzic :)

Dzieks z gory

_________________
Nie jezdzimy szybko, latamy nisko! Moje Tornado ---> http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=13137&start=315

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 września 2013, o 18:21 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Przyloz ucho do schowka i wciskaj guzik od obiegu powietrza. Powinno byc slychac prace silniczka.
Jesli nie slychac to padl w pozycji obieg zamkniety i paruje.
Tak czy siak jesli paruje to przyczyn trzeba szukac wlasnie za schowkiem - silniczek, filtr. Plynu chlodniczego nie ubywa?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL