Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 06:59

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Sprawy związane z klimatyzacją i układem chłodzenia.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 16:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Wiem że podobne tematy były już wałkowane wiele razy tylko że u mnie jest różnica w szczegule.

Mianowicie chodzi o to że nawet gdy silnik się nagrzeje (nagrzewa się do 90 stopni) to jak włączam w kabinie grzanie (nie ważne czy na maxa czy leciutko) to i tak leci cały czas chłodne powietrze non-stop.

Z tego co wyczytałem z innych postów to winę ponosić za to może termostat albo zapchana wentylacja, czy i w moim przypadku też tak może być ??

Wiem że temat bardzo podobny do innych ale nie ten sam ;)

Z góry dzieki za odpowiedzi :D
Pozdro
Servesys

! Skoro już znalazłeś temat, w którym problem był opisywany to czemu nie piszesz tam?
Warn za dublowanie tematów!
DAN

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 16:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Stawiam na termostat !
Zapchana np. wetylacja powodowałaby bardziej parowanie szyb niż problem z grzaniem.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 16:45 
A czy gdy silnik ma wyższe obroty to dalej tak się dzieje?
Jak możesz to się przejedz trochę tak aby obroty były wyższe (ok 3tys) i napisz czy z nawiewów leci ciepłe powietrze.
Jeżeli tak to znaczy że coś jest z pompą wody (może przy wymianie był jakiś zamiennik założony) bo mój znajomy mechanik już miał taki przypadek że auto grzało od 2000 obrotów a poniżej zimno z nawiewu i wymiana pompy pomogła.

Jeżeli dalej będziesz miał zimno przy wyższych obrotach to obstawiam zawaloną nagrzewnice albo termostat


Góra
  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 18:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
nie nie nieważne ile obrotów nadal jest chłodno. To trochę wygląda tak jak by nie było opcji "grzania" że tak się wyrażę.

_________________
Servesys


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2012, o 19:02 przez Servesys, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 18:55 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 21 marca 2009, o 13:22
Lokalizacja: Grajewo
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
Sprawdź linkę od pokrętła regulacji temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 19:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
A to jest bardzo dobry pomysł. Tylko trzeba cała konsolę rozbierać xD

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 20:47 
sprawdź poziom płynu chłodzącego.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
płyn chłodniczy jest w porządku bo sprawdzałem.

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 22:22 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja mialem identycznie u siebie. Jesli poziom plynu i termostat sprawdzone to wtedy pora zajrzec za konsole i skontrolowac linke. Jesli nie to ja stawiam na zawalona nagrzewnice. U mnie byla tak zawalona, ze woda pod duzym cisnieniem ledwo co przechodzila.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 22:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
u mnie podobne objawy...
Jak stoje na jalowym, silnik nagrzany do 92 stopni, temperatura na dworzu poniżej zera, dmuchawa ustawiona na 4 bieg i po chwili, pomimo tego ze suwak jest do konca na czerwonym zaczyna lecieć chłodne powietrze.
Dopiero jak zmniejsze na 2 bieg lub zwieksze obroty silnika powietrze zaczyna robic się ciepłe.
Ogólnie Astra o wiele słabiej podgrzewa powietrze niż Corsa C ktorą jeżdżę na codzień.
Termostat chyba można wykluczyć ponieważ cały czas trzyma pion ?
Czyżby zawalona nagrzewnica ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 22:48 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Ja bym tak obstawial, ze moze jakis syf w niej byc. U mnie po wymianie nagrzewa sie duzo szybciej i nawet jak stoje i dmucham na czworce to dalej leci gorace powietrze. Mozna sprobowac jakis cleaner np. Prestona wlac, wymienic plyn i sprawdzic. Najlepiej jednak byloby zdemontowac nagrzewnice i zalac ja octem na 24h to powinno wszystko puscic. U mnie byl taki glut, ze nawet to nie pomoglo i wstawilem nowa dla swietego spokoju.
Co nie zmienia faktu, ze faktycznie Astra slabo podgrzewa chociazby w porownaniu do Focusa mk2. Tutaj chwila moment, silnik ma juz 90 stopni i praktycznie minute po odpaleniu juz dmucha cieplem. Pewnie lepiej rozwiazana budowa tego wszystkiego tam w srodku :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 22:56 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 października 2009, o 22:54
Lokalizacja: Łódź
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Jeśli to nie linka do sterowania pokręteł w konsoli stawiam na nagrzewnicę. ;)

_________________
Suzuki Swift 1.0GL 53KM 2003r.
Astra Coupe Turbo 245 KM 371 Nm ''już zostały tylko miłe wspomnienia''
Audi S4 Avant quattro 344 KM 410 Nm
Opel Zafira B OPC 240 KM 320 Nm krzysiek44


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 23:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Widzę że temat się ładnie rozwinął :P nawet się nie spodziewałem że będzie takie zainteresowanie :PP
niestety jedyne co mnie martwi to koszty związane z naprawą usterki ;/

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2012, o 23:37 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Nowa nagrzewnica w okolicach 200zl, wymienic mozna samemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 stycznia 2012, o 11:06 
Servesys napisał(a):
A to jest bardzo dobry pomysł. Tylko trzeba cała konsolę rozbierać xD


Wystarczy wyjąć schowek i tą osłone nad nogami pasażera i już powinno być widać.


sjR napisał(a):
u mnie podobne objawy...
Jak stoje na jalowym, silnik nagrzany do 92 stopni, temperatura na dworzu poniżej zera, dmuchawa ustawiona na 4 bieg i po chwili, pomimo tego ze suwak jest do konca na czerwonym zaczyna lecieć chłodne powietrze.
Dopiero jak zmniejsze na 2 bieg lub zwieksze obroty silnika powietrze zaczyna robic się ciepłe.
Ogólnie Astra o wiele słabiej podgrzewa powietrze niż Corsa C ktorą jeżdżę na codzień.
Termostat chyba można wykluczyć ponieważ cały czas trzyma pion ?
Czyżby zawalona nagrzewnica ?


Może być zapchana (zasyfiona) nagrzewnica.
Chociaż przyczyną może być też pompa wody przy takich objawach bo czasami zamienniki mają trochę inne wirniki i na wolnych obrotach nie dają tego co trzeba. To już było raz sprawdzone właśnie w oplu bo po wymianie rozrządu czyli i pompy wody przestawał grzać na niskich obrotach a jak znowu wymienili pompe wody na inną to wszystko było w porządku


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL