Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 14:34

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lipca 2004, o 19:24 
Pod maska byl seryjny x20xev, ktory po pozbyciu sie podtlenku propanu butanu wrocil do seryjnych parametrow...137KM i 175Nm...(wolny wydech i brak kata)
Pare miesiecy temu udalo sie nabyc sportowe walki rozrzadu z blizniaczego silnika x20xer (3000 szt Astry G, 160KM 188Nm w serii)
Przygotowalem sie do wymiany ;)
ObrazekObrazek
na zdjeciach widac roznice w wielkosciach i katach natarcia krzywek...
seryjne walki: 252 stopnie i 9,2mmm wzniosu krzywki...walki x20xer: 291 stopni i 10,6mm wzniosu krzywki...
ObrazekObrazek

i tak po zlozeniu wszystkiego i wstepnym wystrojeniu w TTC wyszlo...
Obrazek

wracając pewnego ranka z nocnych piątkowych wyścigów silnik zaczął dziwnie pracowac...knock sensor walił jak oszalały a mocy bylo może 50KM...
Dzięki uprzejmości Daniela o 4.30 nad ranem wjechaliśmy na hamownie w TTC żeby zobaczyc co jest grane...
Kilka nietrafionych pomysłow i czas na endoskop...
Daniel wypatrzył pękniecie uszczelki miedzy 2 a 3 cylindrem...
Cali zostaje w TTC...

Za pare dni ściągnęliśmy glowice...uszczelka wyglądała tak:
Obrazek

udałem się na zakupy...
uszczelka pod głowicę z Z20LET
komplet uszczelniaczy zaworowych Goetze
uszczelki pod kolektory ssący i wydechowy
uszczelka pod mocowanie DIS/EGR
sruby do głowicy
nakretki miedziane spłaszczane do kolektorów
+ wiele innych o-ringów, uszczeleczek, płynów itp...

zapadła decyzja, robimy porting głowicy...
jedna głowica poszła do testów ile mozna wybrac z kanałow żeby było bezpiecznie...
druga juz została zrobiona profesjonalnie u specjalisty...

Po 2 dniach walki, udało sie wszystko poskładać. (nie została żadna śrubka)
Przy okazji pozbylem się EGRu i pompy powietrza, (właściciele eco będąwiedzieli o co chodzi)
Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne...

po tych modyfikacjach doszlo parenascie Nm, z ktorych jestem bardzo zadowolony...
Obrazek

do zrobienia zostal rurowy kolektor wydechowy 4-2-1

i reportaz z TVN Turbo Czas Tuningu => KLIK <=

ET na 1/4 mili: 15,67s :)

w tym miejscu chcialem podziekowac paru osobom, bez ktorych pewnie auto by tak nigdy nie jezdzilo...
Daniel z TTC za montaz i wielokrotne strojenie i testowanie na hamowni...
Martini za ogrom wiedzy mechanicznej/technicznej i podtrzymywanie na duchu...
Arek za pomoc w zdobywaniu czesci i super szybkie dostawy...
Caruzo za glowice w super stanie z dostawa w 24h


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2006, o 21:06 
maly apdejt :wink:

Cali idzie do sprzedania a na jej miejsce na 99% bedzie Astra qp turbo :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 02:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
czy ten pomiar byl robiony w 4. biegu ?
bo mi ten wykres na to wyglada :roll:
Ale tak ogolnie to niezla robota :wink:




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 02:55 
tak, wszystkie pomiary na hamowni obciazeniowej w TTC sa na przed ostatnim biegu.
w moim przypadku na 4 :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 03:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
a nie powinno sie robic na 5 biegu ?
Tak dokladnie to ja sie nie znam , ale z tego co slyszalem to pomiary robi sie zawsze na ostatnim biegu :roll:




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 13:01 
na hamowni inercyjnej tak,
na obciazeniowej to nie ma znaczenia bo zawsze pokaze to samo...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 13:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
acha, no jak juz wspomnialem - zaduzo pojecia w tej materii nie mam.
Czlowiek nie moze wszystkiego wiedziec :wink:
No to powodzenia w szukaniu odpowiedniej Coupe.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 15:08 
jakby Ci sie Twoja znudzila to daj znac :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, o 16:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
hehe, zapomnij :P
Zaduzo pieniedzy,nerwow i serca juz w to auto wsadzilem zeby je teraz oddac.
Bedziesz musial sobie inne poszukac.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL