Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 14:09

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 09:05 
W koncu byłem na hamowni. :)

pomiary robione 6 razy... Pierwsze 3 to proby znalezienia własciwego bezpiecznika do wyjecia, bo wychodzilo ze mam.... 110KM :P heh... Nie przeczytalem na forum ktory trzeba wyjac (bardzo zapobiegawczo :/ ... moja wina :oops: ). A gość pamiętał tylko że trzydzieści ileś... po 3 próbach okazało się że nr 32!
Stąd przez te 3 proby zdążył się niestety dość mocno rozgrzać.... a jak wiadomo nasz seryjny ICek nie za bardzo lubi wysoką temperaturę..

Następne 3 próby (te na papierze) wyszły już normalniej. Przed ostatnią, po ktorej wyszly najwyższe wartości, QP stało w garażu jakieś 10min--> temp spadła ze 100 do 87 Oo|... Wydaje mi się, że dmuchawa dawała dość słabo (ale ja sie nie znam), więc kto wie, czy gdybysmy za pierwszym razem wyjeli własciwy bezpiecznik, to czy wynik nie bylby jeszcze ze 4-6KM i kilka Nm wyzszy, bo dziś rano na zewn bylo 17stopni, a w garazu sie szybko nagrzało.

Obrazek

Ale abstrahując od mojego wymyślania/płonnych marzeń, to wydaje mi się, że jak na samochód z 2001 roku z jeszcze orginalnym turbo, to daje radę???
Sama krzywa dobrze wygląda? Bo ja się za bardzo nie znam....

Moc: 204,4 KM
Moment obr: 273,5Nm
Z tym, że są to wartości policzone dla 4 biegu zakładając, ze jego przelicznik to 1.0... A cos mi sie kołacze, ze przelicznik dal 4 biegu to 0,98 wiec po przeliczeniu dla tej wartosci wychodzi:
Moc: 208,6 KM
Moment: 279,1 Nm (Jesli jestem w błędzie to niech mnie ktos wyprowadzi)

aha- na kołach było coś koło 170 KM (myslalem, ze to tez bedzie na druku... pamietam tylko mniej wiecej...)

Obrazek

Obrazek

EDIT:
Co do samego miejsca- polecane w naszym wojewodztwie. Gość wygląda na to, że wie co w trawie piszczy, bo zajmuje się głównie tunningiem! Sam proponował, że mógłby zrobić program do Z20LET. Potwierdzil, ze jeszcze do niedawna był z tym problem, ale teraz juz da radę. Podłączył się, zgrał moje mapy. Cena jak u Stefana za STAGE 1, z tym ze na miejscu i co najwazniejsze- jesli efekt jego pracy nie bedzie mnie satysfakcjonował, to wgrywamy spowrotem ori mapy i nic nie płace... Wydaje mi sie, ze uczciwe podejscie.


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2009, o 10:04 przez winczako, łącznie edytowano 8 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 09:40 
No daje rade jednak Turbolot to turbolot.. teraz porządny program i będzie już bajka :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 12:37 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
mi to wyglada że już masz coś grzebnięte w programie

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 12:56 
Wykres bardzo przyzwoity - zdrowa seria :D


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2009, o 12:56 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 19:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
winczako napisał(a):
jesli efekt jego pracy nie bedzie mnie satysfakcjonował, to wgrywamy spowrotem ori mapy i nic nie płace... Wydaje mi sie, ze uczciwe podejscie.


tak jest u KAZDEGO tunera (bynajmniej w Niemczech)

a co do wykresu, to gdzie jest wykres strat mocy ?
bez tego to ci zrobie wykres ze seryjne turbo bedzie mialo 250KM,
znasz trik z hamulcem ?
Pozatym jak wszystko bylo uczciwie zrobione, to zdrowa seria.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 20:24 
Nie wiem czy w polsce tez tak jest u kazdego tunera... w każdym razie gosc wyglądał na uczciwego i zakochanego w swojej pracy :). A czy uwazacie (zwracam sie do osob, ktore moga powiedziec cokolwiek racjonalnego i opartego na wiedzy o tunningu, np SirAdam i wszyscy którzy gdzies sobie robili program), ze warto sprobowac na miejscu zrobic program jesli mam taka mozliwosc? (do tego cena 1500zl)

Nie znam triku z hamulcem :-( . Ale na logikę mysle, ze wykres strat mocy przy przyhamowywaniu sobie hamulcem nie będzie "równo opadający" (nie chodzi mi o linie prostą) tylko "poszarpany nie liniowo" (??). I straty będą większe niż ok 30-40KM? Sam wykres widzialem w trakcie robienia i ten po odpuszczeniu nogi z gazu byl "równy". Poza tym przy najlepszym pomiarze stałem z tyłu i swiatła stopu sie nie zapaliły :-) . Stąd mysle ze jednak gosc nie sciemnił mi wyników :) .
Za to przez wyjecie bezpiecznika, metodą 2 pedałow okazuje sie ze mam 2 bledy (wczoraj jeszcze ich nie było-specjalnie sprawdzalem). :zly: P2100 i P2108... zaraz sprawdze co one oznaczaja. Kontrolka zadna sie nie swieci- ale w trakcie pomiarow swiecił sie kluczyk. Na szczescie ^^D

Dzieki panowie za komentarze :)

EDIT:
P2100 Throttle Actuator Control (TAC) Motor Control Circuit
P2108 - Throttle Actuator Control (TAC) Module Performance

groźne to?? i czy moglo powstac wlasnie podczas "hamowania"?


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2009, o 20:32 przez winczako, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 21:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
A czy uwazacie (zwracam sie do osob, ktore moga powiedziec cokolwiek racjonalnego i opartego na wiedzy o tunningu, np SirAdam i wszyscy którzy gdzies sobie robili program), ze warto sprobowac na miejscu zrobic program jesli mam taka mozliwosc? (do tego cena 1500zl)


Sprobuj, jak bedzie cos nie tak, to kazesz mu skasowac i odbierzesz pieniadze.
Naturalnie gwarancji, ze po xx kilometrach nie "wybuchnie" Ci silnik , nie da Cii nikt.
Programy np. Klasena sa juz x-krotnie sprawdzone, a jak sie ma sprawa z programem "Twojego" tunera.....? pewnie wielu aut jeszcze nie zrobil, zebys mogl z uzytkownikami pogadac.
Jakies ryzyko pozostaje zawsze.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 09:12 
winczako, jak to w końcu jest z tą Twoją serią? Moc i moment większy niż w serii, przyspieszenie z tego co pisałeś (i pokazywałeś) też zdecydowanie lepiej niż w serii. Może masz dojścia do paliwa rakietowego albo dolewasz jakiegoś absynta do baku?
Wiesz skąd u Ciebie takie parametry?


Ostatnio edytowano 18 sierpnia 2009, o 09:12 przez awake, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 11:07 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
awake napisał(a):
Wiesz skąd u Ciebie takie parametry?


pewnie juz ma wgrany program tylko o tym nie wie ^^D

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 13:52 
awake, nie jest to wykluczone, ze ryba ma racje... Jednak samochod mial jak narazie tylko 2 wlascicieli przede mną. Poprzedni własciciel twierdzi, ze pytal 1 wlasciciela o jakies przerobki i podobno nic w nim nie ruszal... zwieksza prawdopodobienstwo to ze 1 wlascicielem nie byla super mloda osoba :P. On sam tez nic nie ruszał.

samochod mial pol roku temu wymienione wszystkie mozliwe filtry i swiece, wiec byc moze po prostu jest to zdrowa seria- o to sie modlę :D. Bo jak nie, to wycieczka do Stefana okaze się bezsensowna strata czasu :(. Gdybym mial juz jakies 330-360Nm i kolo 225KM to bym nic wiecej nie planowal, a tak mam jeszcze nadzieje ze Stefan'owski magic Stage 1 do tego doprowadzi :)

ps. poza tym nie wiem jakie sa swiece (mysle ze NGK), ale denerwuje mnie ta nie dokonca równa praca na jałowym biegu, wiec za niedlugo przyjda ori GM i mam nadzieje ze po problemie :P


ps. od jakiegos czasu jezdze tylko na v-power racing- hamownia tez byla robiona na tym paliwie. Musze przyznac, ze czuje roznicę w porownaniu z pb98 z lukoila (mam dojscie i wiem, ze paliwo na 99,9% nie bylo chrzczone).


Ostatnio edytowano 18 sierpnia 2009, o 14:04 przez winczako, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 17:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
awake napisał(a):
Moc i moment większy niż w serii,

kto ci to naopowiadal ?
a ile ma seria ?
nie mowimy tutaj teraz o tym co stoi na papierze, tylko w rzeczywistosci.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 20:45 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
SirAdam napisał(a):
nie mowimy tutaj teraz o tym co stoi na papierze, tylko w rzeczywistosci.


to jak sprawdzić rzeczywistą moc????

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 20:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
to jak sprawdzić rzeczywistą moc????
hamownia

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 21:10 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Polus napisał(a):
ryba1 napisał(a):
to jak sprawdzić rzeczywistą moc????
hamownia


to ja wiem.winczako też był na hamowni i moc też nie jest rzeczywista

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, o 21:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ryba1,
cos pogmatwales,
moc jest rzeczywista, i ja to wiem ale kolega awake, napisal ze moc jest wieksza niz seria
dlatego zapytalem go czy wie ile RZECZYWISCIE mocy ma Turbo Coupe.
Bo z moich informacji to moc SERYJNA ponizej 208 KM i ponizej 280 Nm raczej sie nie trafiala.
Na papierze stoi co innego, ale kogo to interesuje.
Rozumiesz teraz o co mi chodzilo ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL