Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 24 kwietnia 2024, o 11:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, o 22:01 
Właśnie teraz żałuję. Mogłem brać.
Widziałem też na ebay'u.
Tak więc niedługo będę miał.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 08:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Mnie to zastanawia ze wyniki w tych LETach macie takie zblizone przy tych samych modach. Mapy sa zgrywane potem modyfikowane nastepnie wgrane i tak kilka razy az wynik jest zadawalajacy. Czy sa uwzgledniane upodobania wlasciciela czy mapa jest wgrywana standardowa? Dlaczego jest od zafi co wynika z innych tematow na forum?

Sorry ze oto pytam ale lubie sprawe wyjasnic, ktora mnie nurtuje.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 16:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Mnie to zastanawia ze wyniki w tych LETach macie takie zblizone przy tych samych modach


Bo wszyscy wgrywaja ta sama mape.

wesol napisał(a):
Czy sa uwzgledniane upodobania wlasciciela czy mapa jest wgrywana standardowa?


Mapa standardowa.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 21:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
To co to za chipowanie jak sie wgrywa standardowe mapy. Piwersze co to sie sprawdza czy auto jest w 100% sprawne. Zaden chipmen nie wgra nic jak auto niedomaga to po pierwsze a po drugie to wgrywa sie mape , bad ana hamowni, potem robi sie korekte( czyli znowu zmiana mapy i wgrywanie) i tak 2 -3 razy a czasami nawet i wiecej. Sorry ale musze to powiedziec to ja bym wolal pojechac do mastersa i juz on by zrobil odpoweidni program. Nie robi nic na sile ni epo to zeby bylo jak najwiecej KM czy niutonow. Dobry tuner wie ze trzeba zdjac koksu w dolnych partiach a w gornych dolozyc. Po takim chipowaniu wiemy wszystko ile daje przeplywka ( jakie ma parametry czy nie obcina) ile daje turbo ( cisnienie) i od ilu obrotow pomuje. Wystarczy zerknac na forum mastersa i odrazu mowie robi kazde auto praktycznie: benzyna i ropa bez wzgledu na to jaka to marka. Żadne auto nie wyszlo z odwalona fuszerka. Przypomnialo mi sie jak robil jakiegos vaga ale nie pamietam z jakim silnikiem czy 3.0 TDI czy wiecej. Byla to zdaje sie sobota- dzien wolny i modzil go ze tak powiem dla siebie i map to chyab poszed tuzin a ropy wypalił na hamowni uwaga! prawie caly bak.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, o 22:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
wesol - jak będziesz miał let'a to pojedziesz sobie do mastersa :lol: i już przestań pier**** ;)

WARIK, pohamuj się czasami...to już nie pierwszy raz jak się zapominasz


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2009, o 14:06 przez WARIK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 08:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
WARIK, Po pierwsze to nie przeklinamy na forum dwa to nie ma to znaczenia czy mam leta czy nie mam bo mógłbym powiedziec ze jak bedziesz mial tytuł inż, mgr z dziedziny motoryzacji albo stopien naukowy dr itp. to bedziesz mógl sie wyrazac w tych tematach ale ja taki nie jestem i tego nie zrobie.

Chipowanie co by nie bylo to sie robi pod dane auto. Po za tym to nie tylko jest masters i jest sporo innych rownie dobrych "chipmenów". Liczy sie wiedza, doswiadczenie no i sprzet. Skoro masters robi 1.8 T i 2.0 T ze stajni VW to dlaczego nie mialby zrobic i LETa. Program moze byc tak zrobiony zeby auto mialo wysoki moment na samym dole albo tylko w gornych rejestrach jak kto woli. On moze tylko doradzic( zalecić) decyzja jest do wlasciciela auta. Wystarczy wejsc na forum i sobie poczytac, poogladac wykresy. Ostatnio robil fiata 500 1.4 T. Jeszcze dodam ze sporo robi tez ciagnikow( tych od tirów).

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 09:09 
wesol napisał(a):
...Chipowanie co by nie bylo to sie robi pod dane auto...


Zgadzam sie w 100% wgrywanie gotowca nie ma najmniejszego sensu (moje zdanie)
Jak dla mnie to autko musi byc odpowiednio zestrojone, czego gotoweic nie daje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 11:37 
Jajnik napisał(a):
zgadzam sie w 100% wgrywanie gotowca nie ma najmniejszego sensu


Jakieś argumenty prosze. Czyli wg Ciebie przyrost ponad 20 KM i 100NM jest bez sensu?


Ostatnio edytowano 29 maja 2009, o 11:38 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 12:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Pozwole sobie odpowiedziec.
Zlatan, tu nie chodzi tylko o przyrosty ale jak sie bedzie zachowywalo auto. Pamietasz jak nemesis kupil swoja AH tez robil chipsa i potem robil zmiany w programie bo nie dawalo sie tym jezdzic. Czy sprzeglo sportowe jest lepsze? Zalezy do czego- do jazdy miejskiej sie nie nadaje absolutnie. Tuner moze Ci zrobic wersje programu "hard" tylko ile np moze wytrzymac sprzeglo, skrzynia czy tloki( nie mowie tu konkretnie o LET tylko ogolnie). W dzisiejszych czasach jak te auta ida do przodu i sa naszpikowane roznej masci systemami, ukladami itp to trzeba robić chipsa z glowa. Zwlaszcza ze silniki benzynowe sa bardziej wymagajace. Zobacz jak sie sypia dwumasowe kola zamachowe w autach. Ceniona skrzynia DSG6 lub 7 tez jest bardzo fajna tylko ze nie za dobrze jest zeby znosila momenty rzędu 400 Nm o ktory nie problem w lekko dlubnietym 2.0 TDI

Soft robi sie tak zeby mial troszke mniej koksu w dolnych rejestrach obrotów wlasnie ze wzgledu na dwumas, uklad korbowy, panewki itd. mozna sobie uksztaltowac przebieg momentu obrotowego tak zeby byl plaski, mozna go przesunac do gory jak kto woli( jak kto lubi). Mapa ma byc robiona na konkretnym aucie- to daje gwarancje dobrych wynikow i trwalosci motorowni.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 12:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Wesoł – z całym szacunkiem ale do takich spraw nie trzeba mieć mgr inżyniera bo po prostu większość ludzi, którzy interesują się choć trochę tuningiem takie rzeczy wiedzą ;) a wracając do tematu to pamiętaj, że nie jest to forum VW ani VAG i dyskusja dotyczy stage 1 do z20let, gdzie za pewne wiesz, że jest tam cholernie ciężkie ECU z którym mało kto chce mieć do czynienia – i tu pozwolę sobie zacytować Coube „A co do ECU to powiem szczegół, który zorientowanym w temacie, odpowie na
to pytanie....komputer(łącznie z wsp. korekcyjnymi) posiada, UWAGA 3800
modyfikowanych MAP
z czego około 80wymagalo dlubniecia w odpowiedni sposób.
Ze względu na wysoki poziom ekologizacji jednostki napędowej, ecu ma
mnóstwo ograniczeń i testów w pętli zamkniętej, które ciągle muszą się
zgadzać.
Np. układ kontroli wypadania zapłonów jest aktywny tylko przy jeździe po
płaskim i z odp. ilością paliwa.
Bada z czujników ABS czy nie jedziesz przypadkiem po dziurach, co mogloby
sie odbic negatywnie na wskazaniach z czujnika, ktory mierzy przyspieszenie
walu przy kazdym zaplonie i wiele wiele innych dziwactw.. „
i teraz zastanów się mając let'a oddał byś go w ręce szanowanego polskiego tunera, który by próbował stroić a zarazem eksperymentować (uwież mi bo przeżyłem to i straciłem pare la życia i przybyło pare siwych włosków :twisted: ), czy po prostu skorzystał z programu tunera, który udoskonalając go zjadł zęby, zresztą pamiętaj, że dyskutujemy tu o seryjnym silniku, oczywiście inną bajką jest dłubnięty silnik ;)

[ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 13:57 ]
wesol napisał(a):
WARIK, Po pierwsze to nie przeklinamy na forum

Przepraszam troszeczke mnie poniosło ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, o 23:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Piwersze co to sie sprawdza czy auto jest w 100% sprawne.

Dlatego Stephan zaleca, żeby robić to u niego. Po pomiarze serii widać czy warto coś dalej robić.

wesol napisał(a):
Po takim chipowaniu wiemy wszystko ile daje przeplywka ( jakie ma parametry czy nie obcina) ile daje turbo ( cisnienie) i od ilu obrotow pomuje.

Stephan sprawdza to wszystko u siebie na hamowni.

Wesol, masz po prostu inne oczekiwania. To nie jest program robiony pod konkretne auto czy użytkownika, więc i przyrosty są podobne. Ale za to z drugiej strony masz program sprawdzony i bezpieczny dla silnika.

_________________
Leszek


Ostatnio edytowano 31 maja 2009, o 23:55 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, o 14:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
WARIK napisał(a):
czy po prostu skorzystał z programu tunera, który udoskonalając go zjadł zęby, zresztą pamiętaj, że dyskutujemy tu o seryjnym silniku, oczywiście inną bajką jest dłubnięty silnik


ten text zawiera wszystko w tym temacie...po co stroić i dopasowywać program pod seryjny silnik, skoro wszystkie podzespoły są u każdego jednakowe (a zuzycie niektórych podzespołów można określić przed wgrywaniem)...co innego jak się robi program pod inną turbine, inne wałki itd...wtedy trzeba to wystroić indywidualnie pod konkretne modyfikacje

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL