Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 08:16

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, o 14:42 
Pomiary wykonane były na hamowni bezwładnościowej w firmie Godula Motor Sport. Na benzynie 98 i LPG.

Czekam na opinie odnośnie wykresu i hamowni, bo jak porównywałem wykres z wykresem Nash'a (od niego kupiłem samochód) różnią się na niekorzyść.

Najbardziej zastanawia mnie spadek mocy w porównaniu do poprzedniego wykresu viewtopic.php?t=1463&postdays=0&postorder=asc&start=15

Dziwny jest też dla mnie przebieg momentu. Ta 'górka' przy 3500obr/min nie jest za wysoka i nie opada za szybko? Czy przyczyną może być 'zmulenie' samochodu wolną jazdą w korkach po mieście. Podobno komputer cały czas się 'uczy' stylu jazdy a z tym idzie dawkowanie paliwa i osiągi? Jeżdżę w normalnych warunkach na obrotach do 4000 (pieprzone polskie drogi i korki :| ), okazjonalnie się ścigając :twisted:

Załączam też wykres ciśnienia doładowania. I tu kompletnie już nie mam pojęcia czy jest dobrze. Godula powiedział, że jak dla niego to niebezpiecznie wysokie jest ciśnienie doładowania :| Liczę na uzasadnione opinie fachowców z Naszego forum :)

Właściwie to pytanie powinno paść na początku: Czy w ogóle jest sens porównywać wykresy z różnych typów hamowni?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

P.S. Jeśli przyczyna/krytyka będzie dotyczyła instalacji LPG, proszę o konstruktywne i uzasadnione wypowiedzi. Moja instalacja to LandiRenzo Omegas.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2008, o 15:13 przez ValVe, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, o 14:45 
gdzie jest wykres?? :|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, o 14:48 
już jest :)

[ Dodano: Czw 21 Sie, 2008 16:21 ]
Z tego co czytałem na forum Peka miał tę samą sytuację. Mnie też przy ostrzejszej jeździe dmucha na overbooście do 1.4 bara i nie trzyma tego ciśnienia, zaraz spada.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, o 15:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Różne hamownie to raz. Temperatura powietrza to dwa.

Na mój gust 1.4 bara na seryjnej turbinie to dość dużo, chyba za dużo.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, o 15:49 
Najlepsze, moim zdaniem, jest to, że na gazie uzyskuje lepsze wyniki..?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, o 17:12 
To nie zupełnie jest tak, tłumaczył mi mechanik, że silnik mógł się 'przyzwyczaić' do gazu (sonda lambda) i stąd ten wynik. Magia jak dla mnie ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 10:36 
Chipowana Turbo z gazem? Ciekawe ile to pojeździ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 10:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
KUPERnick napisał(a):
Chipowana Turbo z gazem? Ciekawe ile to pojeździ?


No właśnie, ja też jestem w szoku...ValVe, założyłeś gaz do tego?? :O

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 11:01 
zalozyl, smiga na gazie i jak widac auto ciagnie dalej
Do Subaru zakladaja to do QP tez mozna.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 11:06 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Teraz już wiem dlaczego VelVe tak zacięcie bronił instalacji gazowych w innym topicu. :D
Nash'owi się pewnie teraz nóż w kieszeni otwiera ;)


Ostatnio edytowano 22 sierpnia 2008, o 11:09 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 11:40 
z ciekawosci ile dales za tę instalacje ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 12:03 
figlarz, Założyłem LandiRenzo Omegas, koszt około 4000zł, ja troszkę taniej zapłaciłem. Polecił mi to właściciel zakładu, który śmiga swoim Lancerem na tej instalacji.

KUPERnick, na razie jakieś 3000km zrobiłem i śmiga dalej, jeżdżę dużo, dlatego taka decyzja.

yolk, nie VelVe tylko ValVe :P Instalacji LPG zawsze broniłem, bo wcześniej jeździłem Astrą 2.2 również z sekwencją LPG z BRC i złego słowa nie mogę powiedzieć.

Nash nie ma za bardzo powodów otwierać scyzoryka, z samochodem nic się nie dzieje, objawy które widnieją na wykresie były od początku zakupu samochodu. Przeładowywanie w Turbo zauważyłem już na trasie z Wrocka tylko na początku myślałem, że to 'normalne', wiecie jak to jest...Jak auto tak zapier....nie zwraca się uwagi na takie szczegóły :)

Ale wracając do tematu, co sądzicie o wykresie? Najbardziej martwi mnie ten strzał ciśnienia w turbo do 1,4 bara. Znalazłem info i wykres z hamowni PEKI z praktycznie identycznym problemem, ale odpowiedz niestety nie było.


Ostatnio edytowano 22 sierpnia 2008, o 12:06 przez ValVe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 12:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Na serii jest podobny strzał do ok 0,8 bara w okolicach 2000rpm, więc to chyba ECU tak steruje doładowaniem.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 13:51 
DAN napisał(a):
Na serii jest podobny strzał do ok 0,8 bara w okolicach 2000rpm, więc to chyba ECU tak steruje doładowaniem.


Ale na serii też tak leci w dół po 'strzale'? Tak jak czytałem też to po programie prawidłowo ten dzióbek powinien być na 1.1 bara a nie 1.4.

Masz może wykres serii może, jakiś wzorzec z hamowni?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 15:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
na serii jest max. 0,8 i spada na 0,6 bara

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL