Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wykresik - 2.0 T seria
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=1863
Strona 4 z 4

Autor:  Lobuziak [ 24 lutego 2011, o 16:07 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Jako że w dziale wykresów zastój to dodam coś od siebie.

Po wielu zmaganiach z problemem braku mocy jak przebudowanie wydechu na prawdziwy przelot 2,5 cala z 3 calowym downpipem, wymianie chłodnicy, nowego actuatora, nowego solenoidu, nowego DV, nowa uszczelka pod kolektorem, zaworki bezzwrotne itp... efekt:
Obrazek
praktycznie zero różnicy ... znowu trochę czasu dociekania co jest nie tak ... wieleee logów op-com'em trochę modyfikacji:
Obrazek
wreszcie efekt taki jak trzeba... ::tralala1
jak widać na pierwszym wykresie afr był stanowczo za bogaty, więc po kupnie miernika ciśnienia paliwa okazało się że ciśnienie jest za wysokie 3,9 bara zamiast 3,3. Aby sprawdzić czy FPR jest sprawny zamontowałem nowy regulator z listwy VXRa co prawda daje mniejsze ciśnienie 3 Bary ale potestować można. Ciśnienie wreszcie było stabilne a ECU dokonał małej korekty z pomocą long time fuel trim 5-7%. Dzięki temu AFR jest na odpowiednim poziomie.
Dodatkowo eksperymentowałem z ustawieniem actuatora turbiny i wyszło że jednak komputer zamyka wastegate'a ale ciśnienia nie utrzymuje na wysokości map sensora, z pomocą przyszła najmocniejsza sprężyna z zestawu firmy Forge. Zapewne przy wastegate'cie są już jakieś przecieki, pęknięcia i dlatego tak się dzieje.

Komputer ładnie się dostosował do tych ustawień, i daje radę sterować otwarciem klapy.
Mam jeszcze trochę logów z op-com'a z hamowni ale to inny razem dodam...

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  ryba1 [ 24 lutego 2011, o 16:23 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

drugi wykresik ładny.sporo KM i NM ::poklon

Autor:  Polus [ 24 lutego 2011, o 16:26 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Dodaj, ze to wszystko na turbinie, uwaga LETa !!

Autor:  WARIK [ 24 lutego 2011, o 16:55 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Jeżeli to jest na LET'owskiej turbinie to jestem pod mega wrażeniem ::coll najlepszy wynik jaki widziałem, aż się wierzyć nie chce ;)

Autor:  marcinpsk [ 24 lutego 2011, o 17:27 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Ile Cie skasowali w VTG za pomiar z afr ??

Autor:  Lobuziak [ 24 lutego 2011, o 17:50 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

marcinpsk napisał(a):
Ile Cie skasowali w VTG za pomiar z afr ??

Pomiar kosztuje dla ośki netto 200zl + 50 za AFR. Ostatni pomiar był z sondą w gnieździe downpipe'u, a poprzedni w końcówce wydechu więc mógł być mało precyzyjny. Turbo jest jeszcze seryjne z przebiegiem 191 tys km z czego połowa na sterydach.

Lobuziak

Autor:  Boro [ 24 lutego 2011, o 18:41 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

no ladnie tych niutków u Ciebie ::poklon

Autor:  winczako [ 24 lutego 2011, o 19:37 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

chylę czoła ::poklon ::poklon ::poklon ::poklon 420Niutków ała zabijaka

Autor:  Robertnet [ 24 lutego 2011, o 19:53 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Lobuziak napisał(a):
Turbo jest jeszcze seryjne z przebiegiem 191 tys km z czego połowa na sterydach.

::poklon :: z takim momentem to trzeba ostrożnie na 1,2,3 biegu :)

Autor:  Boro [ 24 lutego 2011, o 20:05 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???

Autor:  Robertnet [ 24 lutego 2011, o 20:15 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Boro napisał(a):
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???
wg podpisu Lobuziaka, Helix tam siedzi :)

Autor:  Polus [ 24 lutego 2011, o 21:36 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Boro napisał(a):
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???
Sprzeglo nie seria... Cos ponad 400 Niutkow trzyma to sprzeglo! Lobudziak, a Ty powiedz jak to robisz ze to turbo ma 191 tys i dalek zyje ?? Masz turbo timer ??

Autor:  Lobuziak [ 24 lutego 2011, o 22:13 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Polus napisał(a):
Boro napisał(a):
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???
Sprzeglo nie seria... Cos ponad 400 Niutkow trzyma to sprzeglo! Lobudziak, a Ty powiedz jak to robisz ze to turbo ma 191 tys i dalek zyje ?? Masz turbo timer ??

Żaden turbo timer, czekam zwykle chwilkę przed zgaszeniem (kilkadziesiąt sekund) a jak gorąco to do momentu jak wentylator się włączy i wyłączy po schłodzeniu wody do 90 stopni. Na zimno jeżdżę "bez turbo", czyli delikatne wciskanie gazu. Jak się tylko da (temperatura, droga) i to ma sens to gaz idzie w podłogę. Częsta wymiana oleju też zapewne nie przeszkadza, czyli jak autko zaczyna głośno chodzić przy wkręcaniu na obroty ok 5 - 6 tys km olej do wymiany. Poza tym to ta turbina nie jest zapewne w idealnym stanie i nie wiem jak długo pożyje jeszcze ...

Już 15 tys km mam też tzw "oil restrictor bolt" poprosiłem o średnicę 2,5 mm zamiast 2.0 mm. Powinien w pewnym stopniu redukować ciśnienie oleju, zachowując pewny margines bezpieczeństwa (stara pompa oleju).
Po poprawce wydechu zaczęło pojawiać się więcej oleju w dolocie, i założenie reduktora pomogło tu częściowo - na początku było suchutko ale jak się mocniej pociśnie auto to trochę tego oleju się przedostaje.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Lobuziak [ 27 lutego 2011, o 14:52 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Wszystkie pomiary zdigitalizowane i umieszczone na jednym wykresie:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Zlatan [ 2 marca 2011, o 18:53 ]
Tytuł:  Re: Wykresik - 2.0 T seria

Lobuziak moje gratulacje! W końcu efekt adekwatny do Twojego wkładu. Czekam na dodatnie temperatury nocą, żeby efekty ocenić na żywo!

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/