Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 19:39

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 16:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jako że w dziale wykresów zastój to dodam coś od siebie.

Po wielu zmaganiach z problemem braku mocy jak przebudowanie wydechu na prawdziwy przelot 2,5 cala z 3 calowym downpipem, wymianie chłodnicy, nowego actuatora, nowego solenoidu, nowego DV, nowa uszczelka pod kolektorem, zaworki bezzwrotne itp... efekt:
Obrazek
praktycznie zero różnicy ... znowu trochę czasu dociekania co jest nie tak ... wieleee logów op-com'em trochę modyfikacji:
Obrazek
wreszcie efekt taki jak trzeba... ::tralala1
jak widać na pierwszym wykresie afr był stanowczo za bogaty, więc po kupnie miernika ciśnienia paliwa okazało się że ciśnienie jest za wysokie 3,9 bara zamiast 3,3. Aby sprawdzić czy FPR jest sprawny zamontowałem nowy regulator z listwy VXRa co prawda daje mniejsze ciśnienie 3 Bary ale potestować można. Ciśnienie wreszcie było stabilne a ECU dokonał małej korekty z pomocą long time fuel trim 5-7%. Dzięki temu AFR jest na odpowiednim poziomie.
Dodatkowo eksperymentowałem z ustawieniem actuatora turbiny i wyszło że jednak komputer zamyka wastegate'a ale ciśnienia nie utrzymuje na wysokości map sensora, z pomocą przyszła najmocniejsza sprężyna z zestawu firmy Forge. Zapewne przy wastegate'cie są już jakieś przecieki, pęknięcia i dlatego tak się dzieje.

Komputer ładnie się dostosował do tych ustawień, i daje radę sterować otwarciem klapy.
Mam jeszcze trochę logów z op-com'a z hamowni ale to inny razem dodam...

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 16:23 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
drugi wykresik ładny.sporo KM i NM ::poklon

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 16:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Dodaj, ze to wszystko na turbinie, uwaga LETa !!

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 16:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Jeżeli to jest na LET'owskiej turbinie to jestem pod mega wrażeniem ::coll najlepszy wynik jaki widziałem, aż się wierzyć nie chce ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 17:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Ile Cie skasowali w VTG za pomiar z afr ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 17:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
marcinpsk napisał(a):
Ile Cie skasowali w VTG za pomiar z afr ??

Pomiar kosztuje dla ośki netto 200zl + 50 za AFR. Ostatni pomiar był z sondą w gnieździe downpipe'u, a poprzedni w końcówce wydechu więc mógł być mało precyzyjny. Turbo jest jeszcze seryjne z przebiegiem 191 tys km z czego połowa na sterydach.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 18:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
no ladnie tych niutków u Ciebie ::poklon

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 19:37 
chylę czoła ::poklon ::poklon ::poklon ::poklon 420Niutków ała zabijaka


Góra
  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 19:53 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Lobuziak napisał(a):
Turbo jest jeszcze seryjne z przebiegiem 191 tys km z czego połowa na sterydach.

::poklon :: z takim momentem to trzeba ostrożnie na 1,2,3 biegu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 20:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 20:15 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Boro napisał(a):
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???
wg podpisu Lobuziaka, Helix tam siedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 21:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Boro napisał(a):
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???
Sprzeglo nie seria... Cos ponad 400 Niutkow trzyma to sprzeglo! Lobudziak, a Ty powiedz jak to robisz ze to turbo ma 191 tys i dalek zyje ?? Masz turbo timer ??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2011, o 22:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
Boro napisał(a):
Ja mam pytanie jak to znosi sprzegło?? seria???
Sprzeglo nie seria... Cos ponad 400 Niutkow trzyma to sprzeglo! Lobudziak, a Ty powiedz jak to robisz ze to turbo ma 191 tys i dalek zyje ?? Masz turbo timer ??

Żaden turbo timer, czekam zwykle chwilkę przed zgaszeniem (kilkadziesiąt sekund) a jak gorąco to do momentu jak wentylator się włączy i wyłączy po schłodzeniu wody do 90 stopni. Na zimno jeżdżę "bez turbo", czyli delikatne wciskanie gazu. Jak się tylko da (temperatura, droga) i to ma sens to gaz idzie w podłogę. Częsta wymiana oleju też zapewne nie przeszkadza, czyli jak autko zaczyna głośno chodzić przy wkręcaniu na obroty ok 5 - 6 tys km olej do wymiany. Poza tym to ta turbina nie jest zapewne w idealnym stanie i nie wiem jak długo pożyje jeszcze ...

Już 15 tys km mam też tzw "oil restrictor bolt" poprosiłem o średnicę 2,5 mm zamiast 2.0 mm. Powinien w pewnym stopniu redukować ciśnienie oleju, zachowując pewny margines bezpieczeństwa (stara pompa oleju).
Po poprawce wydechu zaczęło pojawiać się więcej oleju w dolocie, i założenie reduktora pomogło tu częściowo - na początku było suchutko ale jak się mocniej pociśnie auto to trochę tego oleju się przedostaje.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lutego 2011, o 14:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Wszystkie pomiary zdigitalizowane i umieszczone na jednym wykresie:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 marca 2011, o 18:53 
Lobuziak moje gratulacje! W końcu efekt adekwatny do Twojego wkładu. Czekam na dodatnie temperatury nocą, żeby efekty ocenić na żywo!


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL