Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Turbo Aśka ST1
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=15809
Strona 2 z 2

Autor:  Polus [ 15 września 2013, o 09:39 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

DAN napisał(a):
Nie wiem jaki to Stage 1, ale u Klasena odcinka jest podobno przy 7400. Nie mogę potwierdzić bo nigdy tak wysoko nie kręciłem.
No coś ponad 7tys, tak się kręci ;)

Autor:  Predator [ 15 listopada 2013, o 16:24 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Wreszcie po wielu perypetiach, jest i on, wykres z hamowni po modach.

Obrazek

Co tu dużo mówić, wynik 265 KM i przy 400 nm wywołał dużego banana na mojej twarzy :D
Oczekuje teraz na wasze wykresiki koledzy :P
Wiem, że jest troche poszarpany, ale to już by trzeba program indywidualnie dostroić, a na to mnie póki co nie stać.
Podczas jazdy nie ma wcale mocnego odczucia szarpania, poza tym na codzień nie jeżdze z butem w podłodze w całym zakresie obrotów.
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Juranda, który był od początku przy tym projekcie i zawsze pomagał, kiedy było to potrzebne oraz dla Lobuziaka, który dawał mi bardzo cenne rady na pw.
Mój trud już skończony na dłuższy czas, chyba pójde sie nawalić ::pijak :D

PS. 2 pomiar to pomiar przy luźniejszym ustawieniu acturatora, niby równiejszy, ale też nie do końca no i moc nie ta.

Autor:  itallio [ 15 listopada 2013, o 17:01 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

<zazdrość>
:D

Autor:  Pablos88 [ 15 listopada 2013, o 17:34 ]
Tytuł: 

No moje szczere gratulacje !! Efekt piorunujacy :-)

Autor:  Jurand [ 15 listopada 2013, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Gratulacje, przy wygladzonym wykresie w pelnym zakresie obrotow bylo by z 255 Ps.

Autor:  Predator [ 16 listopada 2013, o 12:40 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Wrzucam skana, bo lepiej widać niż na zdj. Wszystkie 3 zrobione pomiary.

Obrazek

Tu jeszcze dla zainteresowanych wykres ciśnień z 1 pomiaru. Niebieski żądane, czerwony rzeczywiste, zielony otwarcie WG
Widać że EDS jest programem agresywnym w wyższych partiach obrotów (pod koniec żąda już 1,4 bara doładowania)

Obrazek

Autor:  ryba1 [ 16 listopada 2013, o 13:44 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Predator moc fajna.NM też ale jak napisałeś troszkę poszarpany.chyba swoim wigwamem też na hamownie się wybiorę

Autor:  Predator [ 16 listopada 2013, o 15:01 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Zamontuj graty i jedź, jestem ciekawy wykresu też :)

Autor:  DAN [ 19 listopada 2013, o 22:42 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Szkoda, że na wykresie doładowania nie ma RPMów. Tak to ciężko coś powiedzieć.

Autor:  Predator [ 20 listopada 2013, o 16:32 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Prosze bardzo :)

Obrazek

Niebieski żądane, czerwony rzeczywiste, zielony obroty silnika.

Autor:  wesol [ 20 listopada 2013, o 17:08 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

to czemu sie te linie zadanego i rzeczywistero nie pokrywają?? Czemu to doladowanie takie słabo stabilne?? Co tu jest brak kontroli czy jak??

Autor:  Predator [ 20 listopada 2013, o 18:00 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Jakbym dał takie skale, jak koledzy mają na wykresach z hamowni (podziałka co pół bara, do tego wykres wypłaszczony) to by linia była równa jak stół :)
W środkowym zakresie turbina ładuje mocniej, bo jest w taki sposób skręcony acturator. W wyższym zakresie bcs limituje otwarcie wg, co widać na tym wykresie wyżej, więc ciśnienie zadane jest niższe od żądanego.

Autor:  wesol [ 20 listopada 2013, o 21:46 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

nie ma prawa byc nizsze czy wyzsze. Sztanga i gruszka nie maja tu nic do tego. Jelsi nie moze zbić cisnienia to ECM po 5 sekundach takiej anomali przechodzi w tryb awaryjny. Cisnienie zadane ma sie mniejwiecej pokrywac z rzeczywistym.
Z powodu takiego falowania doladowania masz tez wykres mocy jak fale Dunaju. Wygladzanie wykresu przez tunera to poporstu dodanie w wąskim zakresie obrotowym np 200-300 obrotow dokoksowac nieco paliwa lub nieco powietrza. Tak wszedzie gdzie sa doly sie robi lub ewentualnie tu gdzie szczyty nieco mozna ujac dawek i tez sie wygladzi. Po takich operacjach za kazdym razem wgrywasz soft i hamujesz auto. Az do skutku, az wykres bedzie juz w miare ladny.

Jesli turbp bedzie przeladowywac to parametry na przeplwyce tez beda w miare wysokie a to juz wykryje ecm i obetnie dawke.

Autor:  Predator [ 20 listopada 2013, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

Gruszka ma troche znaczenie, jak się ją zluzuje troszke (żółty wykres z ham.) to nie ma takiego chwilowego przeładowania, jak na mocniej skręconej (niebieski wykres z ham.) i komputer tak gwałtownie nie zbija ciśnienia. I nie ma tak źle z tym falowaniem, spójrz na żółty wykres, jest tylko jedna fala, podczas jazdy praktycznie tego nie czuć.
Napisałem w poście z wykresem, że zdaje sobie sprawe, że dopiero po wystrojeniu wykres będzie równy, bo przy wgrywaniu gotowca to tylko stage 1 ładnie wygląda :)
Narazie nie mam kasy na taką zabawe.

Autor:  wesol [ 21 listopada 2013, o 06:43 ]
Tytuł:  Re: Turbo Aśka ST1

musi byc panowanie nad doladowaniem. Wszlekie rozbieżnosci nie sa dopuszczalne. Niepotrzebnie potem ECM walczy. Gruszka ma byc tak sprecona by ecm mial mozliwosc regulacji plynnej od min do max. Skrecisz za mocno to bedzie pracowac tylko na min i do polowy, skrecisz za slabo to bedzie ecm mialo mzliwosc regulacji od srodka do max. innymi slowy ma byc tak ze przy skrajnych polozeniach gruszki ma byc wg zamkniete na 100% a w drugim skrajnym otwarte bardzo mocno.

http://vaglog.rtnet.pl/wesol-paw_150455.html

to sa np przykladowe logi z mojego autka. W sumie nie jest idealnie ale ecm nie odnotowuje takich drobnych roznic w postaci 40 mbarów.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/