Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wykres lkurach stage1
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=14765
Strona 1 z 2

Autor:  lkurach [ 21 marca 2013, o 12:17 ]
Tytuł:  Wykres lkurach stage1

Wrzucam wykres z dzisiejszego pomiaru. Wygląda nieciekawie a oczekiwania były na dużo więcej.. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny.

rzekomo auto po programie na 220 koni i 330 NM (OPTIMA 220) firmy Delta-motor 4g
Obrazek

Zmiany to:
- wiekszy ic
- usunięty precat
- dolot 2,5 z flanszą przepustnicy
- puszka 1,9 od vectry
- łapacz vectra
- wydech od środkowego do końca 2,7 cala

Autor:  ryba1 [ 21 marca 2013, o 16:16 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

lkurach napisał(a):
. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny.


jak stan turbo???ile pompowało???masz zamontowane dodatkowe zegary???

Autor:  mich007 [ 21 marca 2013, o 16:39 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

ryba dobrze kombinuje, wykres nie jest zły ale przy 4000obr nie powinno być tego spadku, obstawiam coś z doładowaniem...albo WG na chwile upuściło, albo turbina Ci przeładowuje, coś w tym kierunku...dobrze by było jakbyś mógł sobie sprawdzić przebieg doładowania pod pełnym obciążeniem

Autor:  lkurach [ 21 marca 2013, o 17:52 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

No właśnie po prośbie podjadę chyba do kogoś na zrobienie logów bo ani op-coma ani zegara jeszcze nie mam. Możliwe to że np. turbina przeładowuje bo usunięty został precat i zmieniony cały układ dolotowy? Czy można byłoby próbować rozwiązać to zakładając MBC?

Autor:  ryba1 [ 21 marca 2013, o 19:53 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

Cytuj:
Czy można byłoby próbować rozwiązać to zakładając MBC?


tego raczej się nie da założyć do Z20LET.

Autor:  kondzio [ 21 marca 2013, o 20:20 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

ryba1 napisał(a):
tego raczej się nie da założyć do Z20LET.
uwierz mi ze sie da:) ale umnie skonczylo sie to ze tlok sie nadtopił :)

Autor:  ryba1 [ 21 marca 2013, o 20:48 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

kondzio napisał(a):
ryba1 napisał(a):
tego raczej się nie da założyć do Z20LET.
uwierz mi ze sie da:) ale umnie skonczylo sie to ze tlok sie nadtopił :)


w najlepszym wypadku a najgorszym gruby remont

Autor:  lkurach [ 21 marca 2013, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

kondzio napisał(a):
ryba1 napisał(a):
tego raczej się nie da założyć do Z20LET.
uwierz mi ze sie da:) ale umnie skonczylo sie to ze tlok sie nadtopił :)

a więc odpada :P

Panowie wytłumaczcie jak dla potomnego czy będzie zauważalne przeładowanie przy podłączonym op-comie w trakcie jazdy bez konieczności drugiego pomiaru na hamowni? Bo to sprawdzę na początku żeby upewnić się czy napewno problem tkwi w doładowaniu.
Następne pytanie czy może to być wina actuatora czy winy szukać gdzieś indziej np. w tym że poprzedni program był robiony na seryjnym sprzęcie (przed modyfikacjami)? Czy pomoże zmiana softu i dostosowania go do obecnych modyfikacji?
Wiem że to wszystko wróżenie z fusów ale gdzieś trzeba zacząć szukać przyczyny takiego wyniku :)

Autor:  kondzio [ 21 marca 2013, o 21:14 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

a ja uwazam ze przepustnica sie przymkneła i dlatego taki spadek ...

sprawdziles stan turbo luzy na wirniku??

moze dv puszcza doladowanie bokiem bo np. membrana pekła

Autor:  DAN [ 21 marca 2013, o 21:15 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

lkurach napisał(a):
Panowie wytłumaczcie jak dla potomnego czy będzie zauważalne przeładowanie przy podłączonym op-comie w trakcie jazdy bez konieczności drugiego pomiaru na hamowni?

Będziesz widział doładowanie z map sensora. Nie powinno być większe niż 1,4 bara.
lkurach napisał(a):
Następne pytanie czy może to być wina actuatora czy winy szukać gdzieś indziej np. w tym że poprzedni program był robiony na seryjnym sprzęcie (przed modyfikacjami)? Czy pomoże zmiana softu i dostosowania go do obecnych modyfikacji?

Napierw sprawdzasz actuator/wg/dv/bcsy, dopiero potem myśl o strojeniu.
Co do bcsów to nie wiem czy da się jakoś sprawdzić, ale nie są drogie więc można po prostu wymienić.

Autor:  Doktor29 [ 24 marca 2013, o 12:25 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

u mnie jest podobnie przy 4tys obr... co prawda nie taki wieliki dołek jak u ciebie!! ale jest to bardziej ze jakby moc nie rosla a po chwili idzie wyzej

ja wymienilem wszystko co sie dalo.. i dalej tak mam

a wynik cos slaby...

Autor:  lkurach [ 24 marca 2013, o 15:03 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

no ja u siebie bede walczyl z tym i zobaczymy moze uda sie dojsc przyczyny

Autor:  wesol [ 25 marca 2013, o 18:21 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

Pan MArek nie mógł zdiagnozowac co i jak?? W tej dziedzinie to fachura raczej jest wiec dla niego taki silnik to jedna reką robi. Rozumiem ze ten soft co tammasz tojakis "german" tak??

Ewentualnego problemu bym faktycznie szukał w niesprawnosci DV ewentualnie problem z wysterownaiem WG. Podglad cisnienia doladowania podczas przyspieszani powinno conieco wyjasnic. Jedna osoba jedzie na 4 biegu najlepiej a druga osoba looka na laptopa na MAP sensor co pokazuje. Mozna ewentualnie pryzblokowac jakos DV i wtedy zrobic jazde probną.

Autor:  Lobuziak [ 25 marca 2013, o 19:23 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

wesol napisał(a):
Pan MArek nie mógł zdiagnozowac co i jak?? W tej dziedzinie to fachura raczej jest wiec dla niego taki silnik to jedna reką robi.


Masters widać tak jak 5 lat temu nadal nie robi pomiaru ciśnienia doładowania. Jedną ręką to wgrywa gotowce do diesli... Myślisz że On ma czas opracowywać jakieś tam programy do mało popularnego silnika i to w dodatku benzynowca... to zajmuje dużo czasu, a czas to pieniądz.

Co do logów to się zgadzam że powinno dać się coś więcej z nich wyczytać.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  lkurach [ 25 marca 2013, o 19:43 ]
Tytuł:  Re: Wykres lkurach stage1

wesol napisał(a):
Pan MArek nie mógł zdiagnozowac co i jak?? W tej dziedzinie to fachura raczej jest wiec dla niego taki silnik to jedna reką robi.


Odniosłem wrażenie że panowie z Masters nie mieli o niczym pojęcia. A świadczyły o tym chociażby niewiedza dotycząca braku możliwości pomiaru z trakcją w astrach i konieczność moich sugestii o wyjęciu bezpiecznika jak i zbywająca odpowiedź że przyczyną takiego wykresu jest wina softu i jedynym rozwiązaniem jest wgranie w aso seryjnej mapy nijak ma się do ich profesjonalizmu. A wymijające odpowiedzi dotyczące pomiaru ciśnienia to zostawie bez komentarza...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/