Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
wykres 3.5 eds stage http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=13117 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | kondzio [ 22 lipca 2013, o 19:26 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Lobuziak logi zalatwie na dniach. afr byl 11.5 |
Autor: | ryba1 [ 22 lipca 2013, o 22:13 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
kondzio napisał(a): dodam ze program eds 3.5 niema zrobionej seryjnie adaptacji pod przeplywke z leha a z Klasena jak byś wgrał??? kondzio napisał(a): i doladowanie 1.2 bara tyle to ja mam na STAGE 2 i na LET-owskiej turbinie. |
Autor: | DAN [ 22 lipca 2013, o 22:52 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
kondzio, tekst motywacyjny dla ciebie Tyle to ja mam na seryjnych gratach Powodzenia w walce. |
Autor: | wesol [ 23 lipca 2013, o 17:06 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
a po co ta przeplywka od LEH'a?? Co to ma dac. Nie lepiej poprostu w mapie zmienic drabinke rozpietosci i tyle. Pozadny tuner nie ma z tym zadnego problemu. Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym. Wieksze turbo wydajniesze wtryski i zmiana w mapie dawki paliwa i powietrza i po sprawie. PRzesuniecie limiterów z przeplywki by nie ograniczalo dawki paliwa i mamy wieksza moc. |
Autor: | Lobuziak [ 23 lipca 2013, o 19:04 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
wesol napisał(a): a po co ta przeplywka od LEH'a?? Co to ma dac. Hmm ... myślę przydało by się zwiększyć zakres pomiarowy gdyż powyżej 5V już nic więcej się nie da zmierzyć wesol napisał(a): Nie lepiej poprostu w mapie zmienic drabinke rozpietosci i tyle. Pozadny tuner nie ma z tym zadnego problemu. Jaką drabinkę? Charakterystyka przepływomierza jest nieliniowa i może się znacząco różnić w zależności od czujnika i jego obudowy. wesol napisał(a): Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym. No tak można to zrobić ale w tym wypadku Motronic'a przeskalowanie konfiguracji map sensora nic nie daje ponieważ ECU nie rozpoznaje większej wartości niż 2,55 Bara - tymczasem zmniejsza nam się precyzja pomiaru. wesol napisał(a): Wieksze turbo wydajniesze wtryski i zmiana w mapie dawki paliwa i powietrza i po sprawie. PRzesuniecie limiterów z przeplywki by nie ograniczalo dawki paliwa i mamy wieksza moc. Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia. Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ... L O B U Z I A K |
Autor: | Radqus [ 23 lipca 2013, o 19:58 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Lobuziak napisał(a): Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia. Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ... I niech ktoś powie, że to nie jest poezja nawet ja sporą część zrozumiałem hahaha |
Autor: | ryba1 [ 23 lipca 2013, o 22:16 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Cytuj: Lobuziak napisał(a): Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia. Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ... I niech ktoś powie, że to nie jest poezja nawet ja sporą część zrozumiałem hahaha dlatego ja na strojenie STAGE 3,5 wybieram się właśnie do Lobuziak-a |
Autor: | lkurach [ 24 lipca 2013, o 12:34 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
ryba1 napisał(a): dlatego ja na strojenie STAGE 3,5 wybieram się właśnie do Lobuziak-a Polecam Co do wykresu to przy włożonej Twojej pracy i $$ w to auto to słaby wynik .... |
Autor: | wesol [ 24 lipca 2013, o 16:13 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Lobuziak napisał(a): wesol napisał(a): Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym. No tak można to zrobić ale w tym wypadku Motronic'a przeskalowanie konfiguracji map sensora nic nie daje ponieważ ECU nie rozpoznaje większej wartości niż 2,55 Bara - tymczasem zmniejsza nam się precyzja pomiaru. Mozesz przemodzic mape w ECM tak zeby nawet widzial 3 czy 3.5 bara. Spokojnie sie to robi w boschowskich ECMach mozesz mi wierzyc. Sam ma tak zrobione w tdi. Tak samo zakres przeplywki. Okej 5 V to max bo rownie dobrz emozesz zewrzec odpowiednie piny i tez bedzie 5V bo ECm daje taki napiecie na przpelywke a ta zaleznie od przedmuchu przez nia puszcza od tego napiecia 5 voltów pewien procent i maxem jest neistety tylko te 5V. ECM owszem widzi tylko maksymalnie 5 voltów co rowna sie pewnie jakiejs maksymalnej wartosci dla tych 5V ( nie wiem zgauje teraz ale pewnie cos kolo 1200-1300 mg/suw) Mozesz ten zakres rozszerzyc i powiedzmy przy 5 voltach bedzie juz ECM widzial np 1500 mg/suw. Wszystko jest do ogarniecia. Zreszta temat przeplywki nie jest tak istotny bo dobry tuner moze ja wykastrowac. Tak czy siak masz ograniczenia dawki zapewne po MAP senosrze po MAF i po obciazeniu silnika czyli po wcisnieciu pedalu gazu co nie. Wszystkie te wartosci mozesz sobie zmieniac. |
Autor: | DAN [ 24 lipca 2013, o 22:39 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Przesuwanie zakresu na ECU nic nie da skoro przepływka daje złe wartości - masz 5V, ale nie wiesz tak na prawdę ile powietrza idzie. Równie dobrze możesz założyć, że 5V to 5000 mg/suw. |
Autor: | kondzio [ 25 lipca 2013, o 06:20 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
umnie bylo by wiecej ale jest jeden mały problem przy dmuchaniu wiecej bara silnik sie grzeje i prawie non stop silnik trzyma 95 stopni i ecu odcina doladowanie wyjalem całkiem termostat i zakladam maske z lummy moze cos pomoze |
Autor: | Doktor29 [ 25 lipca 2013, o 06:39 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Nie wiem czy jazda bez termostatu to dobra opcja ?? Nie lepiej kupic taki co otwiera przy 80*C ? |
Autor: | sjR [ 25 lipca 2013, o 14:58 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
kondzio napisał(a): umnie bylo by wiecej ale jest jeden mały problem przy dmuchaniu wiecej bara silnik sie grzeje i prawie non stop silnik trzyma 95 stopni i ecu odcina doladowanie wyjalem całkiem termostat i zakladam maske z lummy moze cos pomoze Ja zamiast wyjmować termostat, zmieniłbym tunera, na takiego który ogarnia te silniki, bo nie chce mi sie wierzyć ze u Dana dało radę wystroić na serii a u Ciebie termostat blokuje... Idać starym przysłowiem, "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". pzdr. |
Autor: | kondzio [ 25 lipca 2013, o 18:48 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Mialem od 80 ale nic niedali Teraz niemam wogule a i tak woda trzyms 90 a nawet poza wychodzi i chlidzi |
Autor: | ryba1 [ 25 lipca 2013, o 20:53 ] |
Tytuł: | Re: wykres 3.5 eds stage |
Cytuj: wyjalem całkiem termostat i zakladam maske z lummy moze cos pomoze szczerze to wątpię sjR napisał(a): Ja zamiast wyjmować termostat, zmieniłbym tunera, na takiego który ogarnia te silniki, bo nie chce mi sie wierzyć ze u Dana dało radę wystroić na serii a u Ciebie termostat blokuje... Idać starym przysłowiem, "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". dobrze powiedziane.moim zdaniem trza gdzie indziej przyczyny szukać a nie w termostacie |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |