Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 13:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lipca 2013, o 19:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
Lobuziak logi zalatwie na dniach.

afr byl 11.5

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lipca 2013, o 22:13 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
kondzio napisał(a):
dodam ze program eds 3.5 niema zrobionej seryjnie adaptacji pod przeplywke z leha


a z Klasena jak byś wgrał???

kondzio napisał(a):
i doladowanie 1.2 bara


tyle to ja mam na STAGE 2 i na LET-owskiej turbinie.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lipca 2013, o 22:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
kondzio, tekst motywacyjny dla ciebie :D

Tyle to ja mam na seryjnych gratach

Powodzenia w walce.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lipca 2013, o 17:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
a po co ta przeplywka od LEH'a?? Co to ma dac. Nie lepiej poprostu w mapie zmienic drabinke rozpietosci i tyle. Pozadny tuner nie ma z tym zadnego problemu. Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym. Wieksze turbo wydajniesze wtryski i zmiana w mapie dawki paliwa i powietrza i po sprawie. PRzesuniecie limiterów z przeplywki by nie ograniczalo dawki paliwa i mamy wieksza moc.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lipca 2013, o 19:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
a po co ta przeplywka od LEH'a?? Co to ma dac.


Hmm ... myślę przydało by się zwiększyć zakres pomiarowy gdyż powyżej 5V już nic więcej się nie da zmierzyć

wesol napisał(a):
Nie lepiej poprostu w mapie zmienic drabinke rozpietosci i tyle. Pozadny tuner nie ma z tym zadnego problemu.


Jaką drabinkę? Charakterystyka przepływomierza jest nieliniowa i może się znacząco różnić w zależności od czujnika i jego obudowy.

wesol napisał(a):
Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym.


No tak można to zrobić ale w tym wypadku Motronic'a przeskalowanie konfiguracji map sensora nic nie daje ponieważ ECU nie rozpoznaje większej wartości niż 2,55 Bara - tymczasem zmniejsza nam się precyzja pomiaru.

wesol napisał(a):
Wieksze turbo wydajniesze wtryski i zmiana w mapie dawki paliwa i powietrza i po sprawie. PRzesuniecie limiterów z przeplywki by nie ograniczalo dawki paliwa i mamy wieksza moc.


Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia.

Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ... ::fiu

L O B U Z I A K

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lipca 2013, o 19:58 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia.

Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ...


I niech ktoś powie, że to nie jest poezja :D nawet ja sporą część zrozumiałem hahaha

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lipca 2013, o 22:16 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
Lobuziak napisał(a):
Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia.

Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ...


I niech ktoś powie, że to nie jest poezja :D nawet ja sporą część zrozumiałem hahaha


dlatego ja na strojenie STAGE 3,5 wybieram się właśnie do Lobuziak-a

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2013, o 12:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2010, o 09:51
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Imię: Łukasz
Silnik: inny
ryba1 napisał(a):
dlatego ja na strojenie STAGE 3,5 wybieram się właśnie do Lobuziak-a


Polecam :D

Co do wykresu to przy włożonej Twojej pracy i $$ w to auto to słaby wynik ....

_________________
"Podążając za pasją robimy rzeczy, których zwykły człowiek nie jest w stanie zrozumieć."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2013, o 16:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Lobuziak napisał(a):
wesol napisał(a):
Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym.


No tak można to zrobić ale w tym wypadku Motronic'a przeskalowanie konfiguracji map sensora nic nie daje ponieważ ECU nie rozpoznaje większej wartości niż 2,55 Bara - tymczasem zmniejsza nam się precyzja pomiaru.


Mozesz przemodzic mape w ECM tak zeby nawet widzial 3 czy 3.5 bara. Spokojnie sie to robi w boschowskich ECMach mozesz mi wierzyc. Sam ma tak zrobione w tdi.
Tak samo zakres przeplywki. Okej 5 V to max bo rownie dobrz emozesz zewrzec odpowiednie piny i tez bedzie 5V bo ECm daje taki napiecie na przpelywke a ta zaleznie od przedmuchu przez nia puszcza od tego napiecia 5 voltów pewien procent i maxem jest neistety tylko te 5V. ECM owszem widzi tylko maksymalnie 5 voltów co rowna sie pewnie jakiejs maksymalnej wartosci dla tych 5V ( nie wiem zgauje teraz ale pewnie cos kolo 1200-1300 mg/suw) Mozesz ten zakres rozszerzyc i powiedzmy przy 5 voltach bedzie juz ECM widzial np 1500 mg/suw. Wszystko jest do ogarniecia.
Zreszta temat przeplywki nie jest tak istotny bo dobry tuner moze ja wykastrowac. Tak czy siak masz ograniczenia dawki zapewne po MAP senosrze po MAF i po obciazeniu silnika czyli po wcisnieciu pedalu gazu co nie. Wszystkie te wartosci mozesz sobie zmieniac.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lipca 2013, o 22:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Przesuwanie zakresu na ECU nic nie da skoro przepływka daje złe wartości - masz 5V, ale nie wiesz tak na prawdę ile powietrza idzie. Równie dobrze możesz założyć, że 5V to 5000 mg/suw.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2013, o 06:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
umnie bylo by wiecej ale jest jeden mały problem

przy dmuchaniu wiecej bara silnik sie grzeje i prawie non stop silnik trzyma 95 stopni i ecu odcina doladowanie :(

wyjalem całkiem termostat i zakladam maske z lummy moze cos pomoze

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2013, o 06:39 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Nie wiem czy jazda bez termostatu to dobra opcja ??
Nie lepiej kupic taki co otwiera przy 80*C ?

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2013, o 14:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
kondzio napisał(a):
umnie bylo by wiecej ale jest jeden mały problem

przy dmuchaniu wiecej bara silnik sie grzeje i prawie non stop silnik trzyma 95 stopni i ecu odcina doladowanie :(

wyjalem całkiem termostat i zakladam maske z lummy moze cos pomoze


Ja zamiast wyjmować termostat, zmieniłbym tunera, na takiego który ogarnia te silniki, bo nie chce mi sie wierzyć ze u Dana dało radę wystroić na serii a u Ciebie termostat blokuje...
Idać starym przysłowiem, "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego".

pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2013, o 18:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
Mialem od 80 ale nic niedali
Teraz niemam wogule a i tak woda trzyms 90 a nawet poza wychodzi i chlidzi

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lipca 2013, o 20:53 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
wyjalem całkiem termostat i zakladam maske z lummy moze cos pomoze


szczerze to wątpię

sjR napisał(a):
Ja zamiast wyjmować termostat, zmieniłbym tunera, na takiego który ogarnia te silniki, bo nie chce mi sie wierzyć ze u Dana dało radę wystroić na serii a u Ciebie termostat blokuje...
Idać starym przysłowiem, "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego".


dobrze powiedziane.moim zdaniem trza gdzie indziej przyczyny szukać a nie w termostacie

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL