Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 21:28

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, o 16:14 
SirAdam- to tych oplowskich świec szukac jedynie w salonie ? Czy mozna normalnie detalicznie zakpić w sklepie / tzn. czy sa poza ASO dostepne?

Faktycznie nieraz dziwnie sie zachowuje , ostatnio trasa Bydgoszcz-Bartoszyce 300km rano , cały czas na wolnych obrotach trzymal 1200obr./min. Powrot wieczorem i wszystko ok -obroty na pozimie 750.
Świece przy najbliżeszej okazji zmienie .

Na analize jade w przyszłym tygodniu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, o 17:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Nie wiem jakie sa w 2,2 ale na swiecy jest oznakowanie wytloczone.
Do turbo sa to swiece z Bosch-a, i mozna je tez u Bosch-a kupic, maja to samo oznakowanie, tylko na ceramicznym izolatorze nie jest logo Opla, tylko Bosch.
Wykrec jedna swiece i zobacz jakie oznakowanie maja.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, o 22:29 
Analiza spalin wyszła bardzo dobrze . Gosciu mówił że wskazania jak w nowym aucie :)
W sumie to nie wiem czy sie cieszyć czy smucic ;)

Sonda lambda działa :)

Ale zauważylismy coś takiego - sprawdzając sonde trzymałem obroty na poziomie 2500tys obr/min. I nie było słychać równomiernego wydechu tylko takie delikatne "pyrkanie" ( nie wiem czy to dobre okreslenie ;) )

Czy jest mozliwe sprawdzenie czy był wgrywany jakiś soft do komputera samochodu, który mógł spowodować obniżenie wrtości fabrycznych ?

Tak sie jeszcze zastanawiam nad tym poruszanym w innym temacie olejem - na moje oko u mnie wyglada to dość dziwnie :
Iprzegląd ma 15tys km i olej 5W40
II przeglad (ktos sobie zaniedbal) 40tys km i juz olej 10w40
III i IV robiony dalej w Niemczech juz zostaje 10W40 .

Po co ta zmiana z syntetykna na półsyntetyk ? Czyżby już zaczynałe sie problemy z silnikiem czy może "tylko" chodzi o przebieg miedzy przegladami i tak na wszelki wypadek wlali juz 10w40 ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, o 23:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wymien olej na syntetyk 0W30 i wsadz nowe swiece (najlepiej originalne Opla) i potem mozna szukac dalej.
Trzeba punkt po punkcie mozliwosci usuwac, inaczej to mozemy sobie gdybac.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, o 23:35 
A można tak olej w dół ( że tak powiem ) wymienić ?
Spotkałem sie z opiniami że jak raz sie zalało 10W40 to trzeba tak lać , pod żadnym pozorem nie można iść w dół na 5W cz o 0W nie wspominając.


A jest taka mozliwość , że z taką mocą wyjechał z fabryki ?
Na hamowni mi powiedzieli ,że hamowali speedstera z tym silnikiem i mial wykres bardzo podobny do mojego.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, o 23:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
co do 2,2 to nie powiem Ci bo te silniki sa "made by USA" ale oplowskie silniki maja "zawsze" wiecej konikow jak na papierze stoi.
np. nie spotkany jeszce zostal Turbo ponizej 200KM, chociaz w papierach maja 190 btw. 192 konie.

Jezeli silnik jest ponizej 50.000km to mozesz spokojnie zalac 0W30 (synth)





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, o 01:18 
kristo, apropo tego wykresu podobnego do speedstera to ja bym sie za bardzo nie sugerowal tym co powiedzieli na hamowni - to nie jest auto turbo, aby na wykresie pojawialy sie jakies nagle zalamania itp. Przy silnikach N/A te wykresy zazwyczaj sa dalej dosc ladne, tylko wartosci niestety nie te. Martwi mnie tez, ze jak wiadomo w polsce hamownie maja zwyczaj zawyzac wartosci i to co Ty uzyskales podejzewam, ze mozna by uzyskac z 1.8 125KM....

Mam nadzieje, ze uda Ci sie w koncu odkryc co jest przyczyna. Ja jezdzilem kiedys silnikiem 2.2 w vectrze B i bardzo ladnie to auto pomykalo, a astra jest chyba jeszcze troche lzejsza. Oczywiscie bylo to w czasach przed turbo....

Maciek
Ps.
A takich czasow mierzonych recznie to ja bym do tych katalogowych nie porownywal... Tak z ciekawostek, to ja mam teraz zalozone opony 215/45 zamiast 215/40 i teoretycznie powiniem mi zanizac o jakies 3%, a akurat teraz pokazuje dobrze - mierzone gps'em. G-tech tez wiadomo, ze daje dziwnie jakos zawsze lepsze odczyty niz fabryka dala i to przy zwyklym kierowcy a nie fabrycznym... Mowie oczywscie o wersje gtecha 0-100kph a nie 0-60mil.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, o 19:33 
Asterka ma już przejechane ponad 90tys. wiec pozostane pewnie przy tym oleju co mam :)
Świece boscha zamowilem.

mjaza-hamowania wydaje sie w miare profesjonalna , Światek w Polsce ma wyrobiona opinie jezeli chodzi o walki rozrzadu wiec przypuszczam ze hamownia jest ok. ogolnie z dynamiki jestem zadowolony ( choć ostatnio alfa 156 2.5 V6 pokazała mi gdzie raki zimuja :twisted: ) , prawde powiedziwszy na hamownie pojechalem aby sprawdzic jak wyglada roznica pomiedzy benzyna a gazem. a tu taki klops...no i zmartwienie.
Jutro postaram sie wrzucic skan wykresu bo jest wg. mnie bardzo brzydki :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, o 21:41 
kristo, walcz - 16 koni piechota nie chodzi:))
I wydaje mi sie, ze na gazie powinna byc troche mniejsza roznica - moze przydaloby sie dostroic lepiej. Moze przydaloby sie wyregulowac mieszanke w gornym zakresie obrotowym - moment obrotowy nie jest jakos bardzo slabszy, natomiast moc juz tak...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2007, o 22:32 
Nie brakuje mi kucy samych w sobie ;) ale po prostu nie lubie jak cos jest "nie tak" .
Szczególnie jeżeli chodzio samochód :) Dbam o niego jak mogę i chciałbym aby tym samym mi się odwdzięczał :D ... ale to sentymentalnie zabrzmiało :mrgreen: .

[ Dodano: 2007-01-13, 18:33 ]
dopiero dziś udało mi się zeskanować wyresik i prezentuje sie tak oto :

WYKRES z hamowni

i co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2007-01-13, 18:36 ]
Jeszcze raz bo coś mi chyba nie wyszło :

WYKRES


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, o 20:08 
hhmmm- troszke malo tych kucy(ciekaw jestem ile by wyszlo w moim na hamowni)- z ciekawosci ile placiles za hamownie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, o 02:23 
kristo, wedlug mnie to zalamanie w momencie to nie jest normalna sprawa. Zwlaszcza przy silniku N/A
http://www.gmpowercomponents.com/22i16vecotec.htm
zreszta tu masz wykres i chyba on jednak troche inaczej wyglada.
Ja bym na poczatek przeplywomierz sprawdzil.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, o 22:36 
Dziś przy okazji naprawy drobnej usterki gazu :twisted: ( juz wiem ze to moj pierwszy i ostatni gaz w aucie ) wymienione zostaly swiece na oryginalne boscha . Okazalo sie ze majster poprzednim razem wymienil mi ( z oplowskich) na NGK ale o kilka mm za krotkie :evil:

Czy za krotkie swiece moga powodowac nieprawidlowoa prace silnika - na chlopski rozum to wydaje sie ze tak :) ale pewny nie jestem .

Czy ktos moze mi wyjasnic gdzie w silniku 2.2 znajduje sie przeplywomierz powietrza ? Na pewno nie tam gdzie w 1.8 . Tez jak kupilem qp to miala to "dziadostwo" H&R ( czy jakos podobnie) i boje sie czy przez ten filtr stozkowy przeplywomierz nie dostal .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, o 22:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kristo napisał(a):
Czy za krotkie swiece moga powodowac nieprawidlowoa prace silnika - na chlopski rozum to wydaje sie ze tak



Moga, i to drastycznie.


kristo napisał(a):
Czy ktos moze mi wyjasnic gdzie w silniku 2.2 znajduje sie przeplywomierz powietrza ?


Nie ma go wcale :razz:
Powaznie.
Tam jest masa powietrza jakos poprzez temperature powietrza i cisnienie w rurze dolotowej.
Jakos tak to bylo :roll:
Chyba.
Ale NAPEWNO 2,2 nie ma przeplywki.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, o 22:49 
kristo, napewno nie znajduje sie tam gdzie w 1.8, bo 2.2 ma inaczej dolot poprowadzony - czasami sie uzywa obudow filtrow z 2.2 do turbo, aby wyeliminowac grzanie sie powietrza nad silnikiem. Przeplywomierz latwo znajdziesz. Zacznij od obudowy filtra i patrz jak powietrze idzie do przepustnicy. Po drodze musi byc zamontowany przeplywomierz, ktory bedzie wygladal tak jak te inne na zdjeciach. Taka duza wtyczka bedzie do niego dochodzila - nie sposob go z czyms innym pomylic.

A co do swiec, to ja sie nie znam. Wiem, tylko ze jak zalozylem swiecie NGK zamiast oplowskich do turbo to silnik duzo ladniej pracowal przy katowaniu - szybsza byla reakcja na gaz miedzy innymi i ogolnie bylo odczucie, ze lepiej ciagnie, ale niestety mial problemy z wolnymi obrotami, ktorych nawet przez zmniejszenie przerwy sie nie dalo wyeliminowac.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL