Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:14

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Wszelkie modyfikacje optyczne.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 00:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Panowie prosze o pomoc co mozna podzialac z seryjnym zderzakiem, aby pasowal, a najlepiej maskowal FMIC. Moze Pawliko, by poszukal jakis fajnych fotek :D

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 01:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
dal bym ci warna bo temat znany u jedengo z naszych vipow viewtopic.php?f=34&t=4509&p=113774&hilit=fmic#p113774


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 09:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Pysiu, ten temat jest o maskowaniu FMIC, a nie o jego zakladaniu :D Wyciac dziure w zderzaku to ja tez umiem... ale co dalej?? Jakis siatex ??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 10:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
a po co ty chcesz maskowac Fmic??? powiem ci odrazu ze z standartowym wiatrakiem nie masz szans, zeby nie pociac zderzaka, chyba ze kupisz ten detykowany z eds, ale on wchodzi w miejsce starego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 10:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Widzialem te EDSu. Sam IC wychodzi ok 2500 zl, ale jezeli go sie wklada bez zadnych przerobek to sie oplaca. Tylko kwestia jeszcze tego typu jakie moce idzie wycisnac z tego IC edsu. Przydalo by sie cos powyzej 300 km.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 13:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
Pysiu, ten temat jest o maskowaniu FMIC, a nie o jego zakladaniu :D Wyciac dziure w zderzaku to ja tez umiem... ale co dalej?? Jakis siatex ??

Cóż, takie maskowanie to mi panowie w VTG zastosowali... a lepsze rozwiązanie to wyciąć dziurę i pomalować intercooler pod kolor nadwozia u mnie nie trzeba było malować bo kolor ten sam ;-) podobno czarny kolor pomaga w oddawaniu ciepła.

Obrazek

Poza tym przy zakładaniu FMIC'a trzeba pamiętać o aerodynamice -> przepływ powietrza przez elementy chłodzone. Polecam artykuły na ten temat na stronie http://www.autospeed.com. Nie wystarczy żeby powietrze wpadało na IC, jeszcze musi mieć gdzie uciec, ciśnienie na wlocie ma być większe niż na wylocie z IC, Radiatora, itp. To samo się tyczy zderzaka, jeśli nie będzie krawędzi to powietrze poleci sobie gdzie indziej "drogą najmniejszego oporu". Przykładowy artykuł -> link

To tylko teorie, ale kiedyś będę musiał zrobić pomiary ciśnienia powietrza na aucie...

Problem po założeniu FMIC'a jest taki, że chłodzenie przy mniejszych prędkościach jest słabe, prawdopodobnie powietrze już nie chce dalej lecieć przez główną chłodnicę i sobie ucieka bokami i górą. Rozwiązaniem jest dodanie duktów prowadzących powietrze, ewentualnie odprowadzających kanałów w masce, nadkolach itp.
temat na forum AOC

Mała przegroda dla powietrza żeby nie omijało Radiatora:
Obrazek Obrazek

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 15:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Problem po założeniu FMIC'a jest taki, że chłodzenie przy mniejszych prędkościach jest słabe, prawdopodobnie powietrze już nie chce dalej lecieć przez główną chłodnicę i sobie ucieka bokami i górą.

Masz na myśli chłodzenie chłodnicy silnika?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, o 17:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Problem po założeniu FMIC'a jest taki, że chłodzenie przy mniejszych prędkościach jest słabe, prawdopodobnie powietrze już nie chce dalej lecieć przez główną chłodnicę i sobie ucieka bokami i górą.

Masz na myśli chłodzenie chłodnicy silnika?

Tak.
Ostatnio dość często wymieniam pompę wody, wytrzymuje około roku czasu -> 30tys km i zaczyna jęczeć.
Założyłem nową aluminiową chłodnicę + płukanie ponieważ stara padła w sumie 10 lat miała. Z nową nie jest lepiej pod względem temperatur, przynajmniej w lecie zeszłego roku nie było, zima jest spoko. Dodatkowo mnie koleś na hamowni ostrzegł że po dwóch przebiegach z przerwą 3 minutową temperatura nie powinna wskakiwać na ponad 100 stopni. Wszystko wskazuje na kiepski przepływ powietrza, wystarczy wpisać w google "fmic overheating"

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwietnia 2011, o 12:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Polus napisał(a):
Widzialem te EDSu. Sam IC wychodzi ok 2500 zl, ale jezeli go sie wklada bez zadnych przerobek to sie oplaca. Tylko kwestia jeszcze tego typu jakie moce idzie wycisnac z tego IC edsu. Przydalo by sie cos powyzej 300 km.



Cos powyzej to moze byc 301 jak rownie dobrze 399 a to spora rozniaca. Pozatym zupelnie seryjny silnik (slupek) dlugo tak nie pojazdzi z ta moca. Pozatym silnik ze sporym przebiegiem i na osprzecie od z20leh i tak 300 raczej nie przekroczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL