radekastra napisał(a):
oczywiście możne by ująć farbę jaką pierwszą warstwę ochroną a jako drugą np powłokę cynkową -ochrona anodowa czy też np niklową ochrona katodowa) przy czym nie mam pojęcia czy jakiś producent stosuje którąś z tych metod...
uklady wydechowe ze zwyklej stali sa pokrywane warstwa aluminium, cynk dlugo by nie wytrzymal w tych temperaturach.
Nikiel jest za drogi.
Cytuj:
Na wysokosci tłumika środkowego i polączeń rur z wydechem to moze i ta farba spełni swoje zadanie ale jakoś nie moge wierzyć aby wytrzymała np. na rurze kolektorowej przed kata, Przeciez tam wystepują znaczne temperatury pewnie dobrze powyżej 600 stopni. Farba jest do niby 700, mam mieszane uczucia.
Temperatura spalin to ok. 800-900°C , katalizator w trakcie swojej pracy (reakcje chemiczne) rozgrzewa sie do temp. ok. 800°C.
Srodkowy tlumik z racji swojej temp. raczej nie rdzewieje, a koncowy rdzewieje od srodka ze wzgledu na kondensat,
co chcesz osiagnac ta farba, wyglad ?
Adam