Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=4504
Strona 5 z 6

Autor:  WARIK [ 22 maja 2010, o 11:19 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Lobuziak napisał(a):
Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

O kurczaki nic się nie chwaliłeś, że masz takie cudo Oo, gdzie mogę to dostać :D
Oponki też fajne ;)

Autor:  Lobuziak [ 22 maja 2010, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

WARIK napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

O kurczaki nic się nie chwaliłeś, że masz takie cudo Oo, gdzie mogę to dostać :D
Oponki też fajne ;)


Tylny stabilizator z regulacją australijskiej firmy Whiteline zakupiłem z paroma innymi gratami z Courtenay'a prze okazji klocki yellow stuff i zbrojone przewody hamulcowe. Dopiero założone więc za jakiś czas coś będę mógł powiedzieć jak to chodzi.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  KUPERnick [ 26 maja 2010, o 08:57 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Trochę OT. Co to za cudo rozciągnięte pomiędzy sprężynami? Z tego co widzę ma powodować żeby sprężyny nie działały niezależnie (?), ale co to daje w trakcie jazdy?

Autor:  Lobuziak [ 26 maja 2010, o 11:22 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

KUPERnick napisał(a):
Trochę OT. Co to za cudo rozciągnięte pomiędzy sprężynami? Z tego co widzę ma powodować żeby sprężyny nie działały niezależnie (?), ale co to daje w trakcie jazdy?

Jak już napisałem post wyżej to właśnie jest tylny stabilizator inaczej "swaybar" albo "anti roll bar". W samochodach 4WD i RWD dużo częściej stosuje się oba stabilizatory, natomiast w Astrze która ma napęd na przód (FWD) jest tylko przedni.
Tylny stabilizator zmniejsza "roll" czyli przechyły w zakrętach. Jak dokładnie działa stabilizator opisano w wikipedii
Zastosowanie w samochodach FWD i nie tylko: link1 link2 link3

Sztywność przedniego i tylnego stabilizatora pozwala wysterować balans samochodu - sztywniejszy tył zwiększa nadsterowność, sztyniejszy przód zwiększa podsterowność.
W przypadku Astry dodanie stabilizatora o odpowiedniej sztywności powinno zniwelować podsterowność i ustawić zachowanie samochodu na bardziej neutralne.
Są też minusy - jazda po jednostronnych nierównościach...

Pozdrawiam
Lobuziak

! Jeśli chcecie gadać o stabilizatorach otwórzcie nowy temat.
DAN

Autor:  Boro [ 31 grudnia 2010, o 16:42 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Łobuziak jakiej przepustowości jest Twoj Katalizator??? Albo kto wie niech się wypowie na stronie firmy produkujacej katalizatory robią na zamówienie 100, 200, 300, 400 lub 500 cpsi. Podobno 100 byłby najlepszy bo najmniej restrykcyjny też jestem ciekaw jak zareaguje druga sonda na taki katalizator ?

Autor:  mich007 [ 31 grudnia 2010, o 17:08 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

SirAdam napisał(a):
Nie mam ani 8 cylindrow ani 400 koni pod maska zeby 4 rury montowac.


a to jest jakaś aluzja?? hehe

A co do MG też miałem DP u nich robiony i też nie powiem złego słowa, wiedzę nt wydechów mają, są drodzy no ale renoma + wiedza czynią cenę...

Autor:  Lobuziak [ 31 grudnia 2010, o 20:54 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Boro napisał(a):
Łobuziak jakiej przepustowości jest Twoj Katalizator??? Albo kto wie niech się wypowie na stronie firmy produkujacej katalizatory robią na zamówienie 100, 200, 300, 400 lub 500 cpsi. Podobno 100 byłby najlepszy bo najmniej restrykcyjny też jestem ciekaw jak zareaguje druga sonda na taki katalizator ?


Ja wymieniałem rok temu katalizator MG który się wysypał przez wydech. Robiłem to w El-tec, myślałem że nie ma problemu facet wie co daje. Jak robiłem testy spalin to niestety ale jest na granicy... lepiej zawsze się upewnić czy później przegląd przejdzie. Chyba że problem jest u mnie gdzieś w autku hardware albo soft za dużo leje paliwa.

Katalizator z El-tec mam większy niż tamten MG ale tak naprawdę facet nie powiedział mi za wiele konkretów na jego temat chyba 100-200cpi. Jak się ostatnio pytałem to nie pamiętał już dokładnie jaki mam.

Co do sondy Lambda to nie ma problemu ostatnio nawet na ori sofcie nie było błędów więc chyba jest 200cpi.

Katalizatory zużywają się z czasem więc zawsze lepiej brać taki o większej gęstości na dłużej starczy i będzie lepiej pracował. Teraz jak bym miał kupować kata to bym brał większy i gęściejszy.
Pytaj się o większy i z większą gęstością (200cpi) jak ci zależy na dobrych wynikach z badania spalin.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Boro [ 31 grudnia 2010, o 21:17 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Hmm nie no ja napewno nie będę brał z Twojego zródla... Gość który będzie mi ogarniał wydech poleca Katy z Lindo Gobex z Gorzowa Wielkopolskiego i pewnie tam skieruje swoje kroki na forum Streetracing też ich polecają tylko właśnie zastanawiała mnie ta przepustowość... A kat będzie spory bo cały wydech 3" . Przeglądy nie są problemem

Autor:  SirAdam [ 31 grudnia 2010, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Seryjny kat ma 200 CPI
Sportowe katy 100 CPI albo sa na granicy, albo nie daja rady spelnic wymogow Euro4
WAZNE jest aby kat ktory kupicie byl katalizatorem METALOWYM a nie ceramicznym, ceramika jest do du*y.
200 CPI jest ok pod wzgledem restrykcji, a i z przegladem nie bedzie problemow.

mich007 napisał(a):
a to jest jakaś aluzja?? hehe

Tak Krzysiu, zaloz sobie 4 rury, koniecznie ;)



Adam

Autor:  Boro [ 31 grudnia 2010, o 21:35 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

SirAdam jak zwykle na posterunku :) Dzięki Adamie. No tak rozmawiamy o kacie metalowym i utwierdziliście mnie żeby brać stówke

Autor:  Lobuziak [ 31 grudnia 2010, o 21:58 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Boro napisał(a):
Hmm nie no ja napewno nie będę brał z Twojego zródla... Gość który będzie mi ogarniał wydech poleca Katy z Lindo Gobex z Gorzowa Wielkopolskiego i pewnie tam skieruje swoje kroki na forum Streetracing też ich polecają tylko właśnie zastanawiała mnie ta przepustowość... A kat będzie spory bo cały wydech 3" . Przeglądy nie są problemem

Mój kat założony w MG też chyba był z Lindo Gobex i się wysypał dosłownie był pusty w środku po roku. Jak widać na zdjęciach był szerszy niż rurka 2,5 calowa więc do 3 calowej też by go wspawał ale był za mały do silnika 2litry turbo.
Ten nowy z El-tec jest zauważalnie większy i jest zrobiony na siatce metalowej (karbowana blacha zwinięta spiralnie napylona odpowiednią mieszanką substancji katalitycznych. Możliwe że ten katalizator z MG był ceramiczny dlatego się rozsypał. Gruba rura te 3 cale ... głośno będzie. ::kij

Lobuziak

Autor:  Jurand [ 24 lutego 2012, o 23:16 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Odświeżam bo jeden z lepszych tematow... Jak pracują wasze wydechy po 2 latach?? pytanie do Boro i Lobuziaka, co byście zmienili?

Autor:  Jurand [ 9 lipca 2012, o 07:43 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Plecionka firmy mg motor sport, az mnie zatkalo jak to zobczylem... jak wracalem ze zlotu kompletnie obadl z sil... oto przyczyna:

Obrazek

Obrazek

Autor:  DAN [ 9 lipca 2012, o 09:15 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Już drugi raz takie coś widzę.
Daj krótszą plecionkę.

Autor:  Jurand [ 9 lipca 2012, o 10:14 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Dalem, krotsza z innym rozwiazaniem...

Obrazek

mam nadzieje ze cos takiego juz sie nie powtorzy.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/