Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=4504
Strona 1 z 6

Autor:  Lobuziak [ 29 kwietnia 2009, o 14:36 ]
Tytuł:  Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Tak wygląda pełny 2,5 calowy wydech od kolektora turbo firmy MGMotorsport. Zawiera 2 tłumiki i katalizator sportowy, jak widać na załączonych obrazkach. :] Zdjęcia robione w zime, więc troche sie przybrudził.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Autor:  cezzar [ 29 kwietnia 2009, o 15:49 ]
Tytuł: 

Ciekawy. Jak koszty i wydawane przez niego dźwięki?

Autor:  DAN [ 29 kwietnia 2009, o 19:23 ]
Tytuł: 

A ile KM/Nm daje taka 2,5calowa rurka?

Autor:  Lobuziak [ 29 kwietnia 2009, o 21:38 ]
Tytuł: 

cezzar napisał(a):
Ciekawy. Jak koszty i wydawane przez niego dźwięki?

O ile dobrze pamiętam to było jakies 3100 z montarzem. Rano zostawiłem autko i na drugi dzien rano było do odebrania... Cała imprez była zorganizowana przez Coube...
Co do dźwięku... hmmm do 2,5 tys jest dość cicho nawet przy otwartych oknach. Jak wchodzi na obroty 3tys - 6tys, jest "wyjebiaszczy" przy uchylonych oknach
Natomiast przy zamknietych dochodzą głównie niskie tony i niestety tak przy 120 - 140 km/h słychać buczenie, niby nie tak głośne bo dobrze słychać rozmowe ... możliwe że ma to coś wspólnego z mocowaniem wydechu i faktem że wydech "jest napięty" (tak twierdzi mechanik) - sprawa do wyjaśnienia jak Coube się odezwie ;-)
DAN napisał(a):
A ile KM/Nm daje taka 2,5calowa rurka?

Jak samochód "ma moc" to go nie tłumi :'( mój ma troche mało mocy z innej zapewne przyczyny... wiec tu za wiele nie daje, może troche szerszy downpipe pomaga turbinie sie szybciej nakręcać.

Taka mała ciekawostka... wydech z nierdzewki rozszerza się pod wpływem temperatury i tak na oko na zimno czasem wystaje kilka mm poza tylny zderzak a na ciepło i 2cm... czy tak jest tylko z nierdzewka?

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. może ma ktoś jakieś doświadczenia z mocowaniami wydechu i czy to wpływa na dźwęki i wibracje? Wymiana poduszek pod silnikiem tylko trochę pomogła... Czas na amortyzatory podobno...

Autor:  kolezka [ 30 kwietnia 2009, o 23:46 ]
Tytuł: 

Lobuziak napisał(a):
może ma ktoś jakieś doświadczenia z mocowaniami wydechu i czy to wpływa na dźwęki i wibracje?

Jak będzie miał luzy to będzie wpadał w wibracje i może o coś obcierać,itp.

Autor:  WARIK [ 1 maja 2009, o 01:14 ]
Tytuł: 

o ile się nie myle to katalizator to lindo gobex ;)
mam taki sam środkowy tłumik od roku, ale jeszcze go nie zamontowałem bo tak ładnie wygląda... xP

Autor:  Polus [ 5 maja 2010, o 21:35 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Odswieze temat. Bede robil downpipe w MGMotrsporcie i sie zastanawiam czy od razu nie puscic calego wydechu. Teraz moje pytanie, czy jest szansa zrobic wydech o srednicy 2.5" i przy tym, zeby wydech byl cichy ?? A moze do polowy samochodu puscic 2.5", a od polowy, zeby sie rozchodzil we dwie strony (jak np. u kolegi Ryba1), wowczas dwie o mniejszej srednicy rurki nie powinny byc tak glosne?? Dobrze mysle??

Autor:  Lobuziak [ 5 maja 2010, o 22:24 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Polus napisał(a):
Odswieze temat. Bede robil downpipe w MGMotrsporcie i sie zastanawiam czy od razu nie puscic calego wydechu. Teraz moje pytanie, czy jest szansa zrobic wydech o srednicy 2.5" i przy tym, zeby wydech byl cichy ?? A moze do polowy samochodu puscic 2.5", a od polowy, zeby sie rozchodzil we dwie strony (jak np. u kolegi Ryba1), wowczas dwie o mniejszej srednicy rurki nie powinny byc tak glosne?? Dobrze mysle??


Witam. Apropo MG to radzę upewnić się dokładnie co kupujecie. Ja poprosiłem Coube o cichy wydech lecz przelotowy pod kątem przyszłego tuningu oczywiście. Stage 2 był wgrany przy okazji.
Wszystko pięknie rurki 2,5 cala co prawda na zakrętach nie idealne i trochę przewężają ale ... za to tłumiki "ciche" o wewnętrznej średnicy 2" włożyli, gdy oryginał ma 2,25" przewężenia.

Dowiedziałem się o tym jakiś rok po założeniu gdy tłumik środkowy popękał na wzmocnieniach... Nie chciało mi się jechać na Śląsk więc zajechałem do lokalnego specjalisty.
Siatka metalowa wewnątrz tłumika też popękała... przy okazji okazało się że katalizator jest już pusty w środku. Opróżnienie go zapewne nastąpiło miesiąc wcześniej po 30 min ostrego upalania na Bemowie. Przy okazji rozerwało opaskę mocującą rura z turbo do IC. Oczywiście w tym czasie Coube nie był uchwytny, więc sobie darowałem.

Teraz wydech ma 3 tłumiki i 2 razy większe puszki. Może nie ma takiego ładnego brzmienia jak 2" od MG ale przynajmniej jest cichszy. Tłumiki mają 2,5" i są przelotowe i samochód nie dusi się tak na niższych obrotach. Jak będę miał okazję i chwilę czasu to zrobię kilka fotek dla porównania.

Co do rozgałęzienia to też myślałem o równoległym tłumiku, ale chyba nie ma pod samochodem miejsca na to.
Można zrobić też zawór wydechowy sterowany ciśnieniem doładowania który przy większym ciśnieniu puszcza spaliny bezpośrednio na zewnątrz a nie przez tłumiki.... ale ostatnio jak sprawdzałem nie było tych części na stanie na stronce.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Polus [ 5 maja 2010, o 22:35 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Lobuziak napisał(a):
Wszystko pięknie rurki 2,5 cala co prawda na zakrętach nie idealne i trochę przewężają ale ... za to tłumiki "ciche" o wewnętrznej średnicy 2" włożyli, gdy oryginał ma 2,25" przewężenia.

Czyli sugerujesz, ze w MG maja zbyt mala wiedze na temat Astry turbo ??

Lobuziak napisał(a):
Siatka metalowa wewnątrz tłumika też popękała... przy okazji okazało się że katalizator jest już pusty w środku. Opróżnienie go zapewne nastąpiło miesiąc wcześniej po 30 min ostrego upalania na Bemowie. Przy okazji rozerwało opaskę mocującą rura z turbo do IC.

Czyli niedbalstwo ze strony MG ??

Juz sam nie wiem, MG jest uwazane na slasku za swietna firme i wszyscy tutaj ich chwala :/

Autor:  Lobuziak [ 5 maja 2010, o 22:53 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Polus napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Wszystko pięknie rurki 2,5 cala co prawda na zakrętach nie idealne i trochę przewężają ale ... za to tłumiki "ciche" o wewnętrznej średnicy 2" włożyli, gdy oryginał ma 2,25" przewężenia.

Czyli sugerujesz, ze w MG maja zbyt mala wiedze na temat Astry turbo ??

Naprawdę nie wiem jak można było dać przewężenie w tłumikach 2" ... ??????? Może zasugerowali się tym że ma być cichy a nie tym że to tuningowane turbo....

Polus napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Siatka metalowa wewnątrz tłumika też popękała... przy okazji okazało się że katalizator jest już pusty w środku. Opróżnienie go zapewne nastąpiło miesiąc wcześniej po 30 min ostrego upalania na Bemowie. Przy okazji rozerwało opaskę mocującą rura z turbo do IC.

Czyli niedbalstwo ze strony MG ??

Raczej katalizator był za mały ... a może stage2 go wykończył....
Możliwe że się trochę stopił i przytkał co spowodowało zerwanie opaski i spadnięcie rury z turbo.

Polus napisał(a):

Juz sam nie wiem, MG jest uwazane na slasku za swietna firme i wszyscy tutaj ich chwala


Też tak mi się wydawało... dlatego dobra rada ... lepiej robić coś bliżej to można zajechać na poprawki serwis itp...

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Polus [ 5 maja 2010, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Lobuziak napisał(a):
Też tak mi się wydawało... dlatego dobra rada ... lepiej robić coś bliżej to można zajechać na poprawki serwis itp...

Dlatego wlasnie wzialem pod uwage MG, bo mam blisko. Jak bede u nich to pogadam o wydechu, bo mnie chodzi zeby wydech mial przelot, a glosnosc podobna jak na serii. Wydaje mi sie, ze jest to do wykonania...

Autor:  SirAdam [ 5 maja 2010, o 23:12 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Lobuziak napisał(a):
bo mnie chodzi zeby wydech mial przelot, a glosnosc podobna jak na serii. Wydaje mi sie, ze jest to do wykonania...

naturalnie.
Glosnosc "reguluje" sie pojemnoscia puszek, a nie przekrojem rury.
Musisz dac najwieksze z mozliwych puszek, i bedzie ciche, a rura moze spokojnie przy tym miec srednice 70 mm (przelotowo)




Adam

Autor:  Polus [ 5 maja 2010, o 23:32 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

SirAdam napisał(a):
Musisz dac najwieksze z mozliwych puszek, i bedzie ciche, a rura moze spokojnie przy tym miec srednice 70 mm (przelotowo)
Czy do przelotu 2.5" wystarcza puszki o wielkosci seryjnych w turbo, zeby wydech byl tak samo cichy jak fabryczny??

Autor:  SirAdam [ 5 maja 2010, o 23:38 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

Pierwsza puszka napewno, a tylna.....
trzeba by wyprobowac,
oryginal jest jako rezonator, a przelotowe to sa absorbcyjne,
podejrzewam ze przy jednakowej pojemnosci absorber bedzie nieco glosniejszy.
Dobra firma budujaca wydechy ma wiecej doswiadczenia, powinni Ci poradzic.




Adam

Autor:  Polus [ 5 maja 2010, o 23:51 ]
Tytuł:  Re: Wydech firmy MGMotorsport do Z20LET

SirAdam napisał(a):
Dobra firma budujaca wydechy ma wiecej doswiadczenia, powinni Ci poradzic.

Jak sie juz na cos decyduje czlowiek, to lepiej samemu miec wystarczajaca wiedze na dany temat :) wowczas nikt nie wpusci nas w maliny :/ Lobuziak zbyt bardzo nie jest zachwycony firm MG, Jurand znowu robil u nich downpipe i mowi, ze firma rewelacja... i badz tu madry ;/

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/