Polus napisał(a):
Jeszcze jedna sprawa o ktorej zapomnialem. Ten downpipe ma byc 2.5" czy 3" ?? Jurand mi mowil, ze 2.5" byl u Niego robiony, pytam tak bo z tego co widze, to Klasen robi 3" <wow>
Klasen i Courtenay mają teraz 70mm downpipe to jest 2,75 cala do wydechu 2,5 (63,5mm) calowego.
Do wydechu 3 calowego (76mm) jest downpipe 3 cale.
linkmarcinpsk napisał(a):
Zalezy jaka moc chcesz robic.
Do 300 PS spokojnie obrobi taki 2.5 cala.
Różnice niewielkie 5-10 koni pomiędzy 2,5 a 3 cale a głośność większa... dopiero powyżej 300km można coś szerszego dawać.
"Performance Gains: On a 250bhp Astra G with a well known 63.5mm full system fitted, switching to the 76mm full system took the car to 255 bhp. On a 284bhp Astra G switching from the 63.5mm to 76mm system saw 294 bhp being achieved."
Polus napisał(a):
To teraz pytanie: Czemu Klasen daje 3" ?? Ktos moze powiedziec, zeby podczas dalszych modyfikacji nie cofac sie, tylko ta czesc ma juz zrobiona. To z jednej strony ma rece i nogi, ale z drugiej skoro 2.5" starcza do 300 koni, a Klasen w ostatnim stage (stage 4,5) ma 285 koni, to po co te 3" ??
Co do downpipe'u to u mnie miało być trochę szerzej na początku "żeby turbo się lepiej wkręcało" ale jest tak chyba przez 2cm trochę szerzej 70mm potem okolo 63mm...
Na stronce Klasena nie ma już takich wyższych modyfikacji jak zreszta u większości tunerów tylko krótki opis. Nie ma też pewnie z połowy gratów które sprzedają...
Na dowód urywek opisu kolektora dolotowego ze stronki Klasena "On stock engine you have 30-50hp more power in higher revs. On Stage 5 are more than 100hp possible"
link jest tam też link do pliku pdf z wykresem stage 5.
Pozdrawiam
Lobuziak