Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 10:55

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tuning podwozia - felgi, opony, zawieszenie, wydech, itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, o 14:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Tak wygląda pełny 2,5 calowy wydech od kolektora turbo firmy MGMotorsport. Zawiera 2 tłumiki i katalizator sportowy, jak widać na załączonych obrazkach. :] Zdjęcia robione w zime, więc troche sie przybrudził.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, o 15:49 
Ciekawy. Jak koszty i wydawane przez niego dźwięki?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, o 19:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
A ile KM/Nm daje taka 2,5calowa rurka?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, o 21:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
cezzar napisał(a):
Ciekawy. Jak koszty i wydawane przez niego dźwięki?

O ile dobrze pamiętam to było jakies 3100 z montarzem. Rano zostawiłem autko i na drugi dzien rano było do odebrania... Cała imprez była zorganizowana przez Coube...
Co do dźwięku... hmmm do 2,5 tys jest dość cicho nawet przy otwartych oknach. Jak wchodzi na obroty 3tys - 6tys, jest "wyjebiaszczy" przy uchylonych oknach
Natomiast przy zamknietych dochodzą głównie niskie tony i niestety tak przy 120 - 140 km/h słychać buczenie, niby nie tak głośne bo dobrze słychać rozmowe ... możliwe że ma to coś wspólnego z mocowaniem wydechu i faktem że wydech "jest napięty" (tak twierdzi mechanik) - sprawa do wyjaśnienia jak Coube się odezwie ;-)
DAN napisał(a):
A ile KM/Nm daje taka 2,5calowa rurka?

Jak samochód "ma moc" to go nie tłumi :'( mój ma troche mało mocy z innej zapewne przyczyny... wiec tu za wiele nie daje, może troche szerszy downpipe pomaga turbinie sie szybciej nakręcać.

Taka mała ciekawostka... wydech z nierdzewki rozszerza się pod wpływem temperatury i tak na oko na zimno czasem wystaje kilka mm poza tylny zderzak a na ciepło i 2cm... czy tak jest tylko z nierdzewka?

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. może ma ktoś jakieś doświadczenia z mocowaniami wydechu i czy to wpływa na dźwęki i wibracje? Wymiana poduszek pod silnikiem tylko trochę pomogła... Czas na amortyzatory podobno...

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 23:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Lobuziak napisał(a):
może ma ktoś jakieś doświadczenia z mocowaniami wydechu i czy to wpływa na dźwęki i wibracje?

Jak będzie miał luzy to będzie wpadał w wibracje i może o coś obcierać,itp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, o 01:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
o ile się nie myle to katalizator to lindo gobex ;)
mam taki sam środkowy tłumik od roku, ale jeszcze go nie zamontowałem bo tak ładnie wygląda... xP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 21:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Odswieze temat. Bede robil downpipe w MGMotrsporcie i sie zastanawiam czy od razu nie puscic calego wydechu. Teraz moje pytanie, czy jest szansa zrobic wydech o srednicy 2.5" i przy tym, zeby wydech byl cichy ?? A moze do polowy samochodu puscic 2.5", a od polowy, zeby sie rozchodzil we dwie strony (jak np. u kolegi Ryba1), wowczas dwie o mniejszej srednicy rurki nie powinny byc tak glosne?? Dobrze mysle??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 22:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
Odswieze temat. Bede robil downpipe w MGMotrsporcie i sie zastanawiam czy od razu nie puscic calego wydechu. Teraz moje pytanie, czy jest szansa zrobic wydech o srednicy 2.5" i przy tym, zeby wydech byl cichy ?? A moze do polowy samochodu puscic 2.5", a od polowy, zeby sie rozchodzil we dwie strony (jak np. u kolegi Ryba1), wowczas dwie o mniejszej srednicy rurki nie powinny byc tak glosne?? Dobrze mysle??


Witam. Apropo MG to radzę upewnić się dokładnie co kupujecie. Ja poprosiłem Coube o cichy wydech lecz przelotowy pod kątem przyszłego tuningu oczywiście. Stage 2 był wgrany przy okazji.
Wszystko pięknie rurki 2,5 cala co prawda na zakrętach nie idealne i trochę przewężają ale ... za to tłumiki "ciche" o wewnętrznej średnicy 2" włożyli, gdy oryginał ma 2,25" przewężenia.

Dowiedziałem się o tym jakiś rok po założeniu gdy tłumik środkowy popękał na wzmocnieniach... Nie chciało mi się jechać na Śląsk więc zajechałem do lokalnego specjalisty.
Siatka metalowa wewnątrz tłumika też popękała... przy okazji okazało się że katalizator jest już pusty w środku. Opróżnienie go zapewne nastąpiło miesiąc wcześniej po 30 min ostrego upalania na Bemowie. Przy okazji rozerwało opaskę mocującą rura z turbo do IC. Oczywiście w tym czasie Coube nie był uchwytny, więc sobie darowałem.

Teraz wydech ma 3 tłumiki i 2 razy większe puszki. Może nie ma takiego ładnego brzmienia jak 2" od MG ale przynajmniej jest cichszy. Tłumiki mają 2,5" i są przelotowe i samochód nie dusi się tak na niższych obrotach. Jak będę miał okazję i chwilę czasu to zrobię kilka fotek dla porównania.

Co do rozgałęzienia to też myślałem o równoległym tłumiku, ale chyba nie ma pod samochodem miejsca na to.
Można zrobić też zawór wydechowy sterowany ciśnieniem doładowania który przy większym ciśnieniu puszcza spaliny bezpośrednio na zewnątrz a nie przez tłumiki.... ale ostatnio jak sprawdzałem nie było tych części na stanie na stronce.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 22:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Wszystko pięknie rurki 2,5 cala co prawda na zakrętach nie idealne i trochę przewężają ale ... za to tłumiki "ciche" o wewnętrznej średnicy 2" włożyli, gdy oryginał ma 2,25" przewężenia.

Czyli sugerujesz, ze w MG maja zbyt mala wiedze na temat Astry turbo ??

Lobuziak napisał(a):
Siatka metalowa wewnątrz tłumika też popękała... przy okazji okazało się że katalizator jest już pusty w środku. Opróżnienie go zapewne nastąpiło miesiąc wcześniej po 30 min ostrego upalania na Bemowie. Przy okazji rozerwało opaskę mocującą rura z turbo do IC.

Czyli niedbalstwo ze strony MG ??

Juz sam nie wiem, MG jest uwazane na slasku za swietna firme i wszyscy tutaj ich chwala :/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 22:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Wszystko pięknie rurki 2,5 cala co prawda na zakrętach nie idealne i trochę przewężają ale ... za to tłumiki "ciche" o wewnętrznej średnicy 2" włożyli, gdy oryginał ma 2,25" przewężenia.

Czyli sugerujesz, ze w MG maja zbyt mala wiedze na temat Astry turbo ??

Naprawdę nie wiem jak można było dać przewężenie w tłumikach 2" ... ??????? Może zasugerowali się tym że ma być cichy a nie tym że to tuningowane turbo....

Polus napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Siatka metalowa wewnątrz tłumika też popękała... przy okazji okazało się że katalizator jest już pusty w środku. Opróżnienie go zapewne nastąpiło miesiąc wcześniej po 30 min ostrego upalania na Bemowie. Przy okazji rozerwało opaskę mocującą rura z turbo do IC.

Czyli niedbalstwo ze strony MG ??

Raczej katalizator był za mały ... a może stage2 go wykończył....
Możliwe że się trochę stopił i przytkał co spowodowało zerwanie opaski i spadnięcie rury z turbo.

Polus napisał(a):

Juz sam nie wiem, MG jest uwazane na slasku za swietna firme i wszyscy tutaj ich chwala


Też tak mi się wydawało... dlatego dobra rada ... lepiej robić coś bliżej to można zajechać na poprawki serwis itp...

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 23:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Też tak mi się wydawało... dlatego dobra rada ... lepiej robić coś bliżej to można zajechać na poprawki serwis itp...

Dlatego wlasnie wzialem pod uwage MG, bo mam blisko. Jak bede u nich to pogadam o wydechu, bo mnie chodzi zeby wydech mial przelot, a glosnosc podobna jak na serii. Wydaje mi sie, ze jest to do wykonania...

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 23:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lobuziak napisał(a):
bo mnie chodzi zeby wydech mial przelot, a glosnosc podobna jak na serii. Wydaje mi sie, ze jest to do wykonania...

naturalnie.
Glosnosc "reguluje" sie pojemnoscia puszek, a nie przekrojem rury.
Musisz dac najwieksze z mozliwych puszek, i bedzie ciche, a rura moze spokojnie przy tym miec srednice 70 mm (przelotowo)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 23:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
Musisz dac najwieksze z mozliwych puszek, i bedzie ciche, a rura moze spokojnie przy tym miec srednice 70 mm (przelotowo)
Czy do przelotu 2.5" wystarcza puszki o wielkosci seryjnych w turbo, zeby wydech byl tak samo cichy jak fabryczny??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 23:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Pierwsza puszka napewno, a tylna.....
trzeba by wyprobowac,
oryginal jest jako rezonator, a przelotowe to sa absorbcyjne,
podejrzewam ze przy jednakowej pojemnosci absorber bedzie nieco glosniejszy.
Dobra firma budujaca wydechy ma wiecej doswiadczenia, powinni Ci poradzic.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 23:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
Dobra firma budujaca wydechy ma wiecej doswiadczenia, powinni Ci poradzic.

Jak sie juz na cos decyduje czlowiek, to lepiej samemu miec wystarczajaca wiedze na dany temat :) wowczas nikt nie wpusci nas w maliny :/ Lobuziak zbyt bardzo nie jest zachwycony firm MG, Jurand znowu robil u nich downpipe i mowi, ze firma rewelacja... i badz tu madry ;/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL