Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 21:00

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tuning podwozia - felgi, opony, zawieszenie, wydech, itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 maja 2010, o 11:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

O kurczaki nic się nie chwaliłeś, że masz takie cudo Oo, gdzie mogę to dostać :D
Oponki też fajne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2010, o 19:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
WARIK napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

O kurczaki nic się nie chwaliłeś, że masz takie cudo Oo, gdzie mogę to dostać :D
Oponki też fajne ;)


Tylny stabilizator z regulacją australijskiej firmy Whiteline zakupiłem z paroma innymi gratami z Courtenay'a prze okazji klocki yellow stuff i zbrojone przewody hamulcowe. Dopiero założone więc za jakiś czas coś będę mógł powiedzieć jak to chodzi.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2010, o 08:57 
Trochę OT. Co to za cudo rozciągnięte pomiędzy sprężynami? Z tego co widzę ma powodować żeby sprężyny nie działały niezależnie (?), ale co to daje w trakcie jazdy?


Góra
  
 
PostNapisane: 26 maja 2010, o 11:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
KUPERnick napisał(a):
Trochę OT. Co to za cudo rozciągnięte pomiędzy sprężynami? Z tego co widzę ma powodować żeby sprężyny nie działały niezależnie (?), ale co to daje w trakcie jazdy?

Jak już napisałem post wyżej to właśnie jest tylny stabilizator inaczej "swaybar" albo "anti roll bar". W samochodach 4WD i RWD dużo częściej stosuje się oba stabilizatory, natomiast w Astrze która ma napęd na przód (FWD) jest tylko przedni.
Tylny stabilizator zmniejsza "roll" czyli przechyły w zakrętach. Jak dokładnie działa stabilizator opisano w wikipedii
Zastosowanie w samochodach FWD i nie tylko: link1 link2 link3

Sztywność przedniego i tylnego stabilizatora pozwala wysterować balans samochodu - sztywniejszy tył zwiększa nadsterowność, sztyniejszy przód zwiększa podsterowność.
W przypadku Astry dodanie stabilizatora o odpowiedniej sztywności powinno zniwelować podsterowność i ustawić zachowanie samochodu na bardziej neutralne.
Są też minusy - jazda po jednostronnych nierównościach...

Pozdrawiam
Lobuziak

! Jeśli chcecie gadać o stabilizatorach otwórzcie nowy temat.
DAN

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 16:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Łobuziak jakiej przepustowości jest Twoj Katalizator??? Albo kto wie niech się wypowie na stronie firmy produkujacej katalizatory robią na zamówienie 100, 200, 300, 400 lub 500 cpsi. Podobno 100 byłby najlepszy bo najmniej restrykcyjny też jestem ciekaw jak zareaguje druga sonda na taki katalizator ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 17:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
Nie mam ani 8 cylindrow ani 400 koni pod maska zeby 4 rury montowac.


a to jest jakaś aluzja?? hehe

A co do MG też miałem DP u nich robiony i też nie powiem złego słowa, wiedzę nt wydechów mają, są drodzy no ale renoma + wiedza czynią cenę...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 20:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Boro napisał(a):
Łobuziak jakiej przepustowości jest Twoj Katalizator??? Albo kto wie niech się wypowie na stronie firmy produkujacej katalizatory robią na zamówienie 100, 200, 300, 400 lub 500 cpsi. Podobno 100 byłby najlepszy bo najmniej restrykcyjny też jestem ciekaw jak zareaguje druga sonda na taki katalizator ?


Ja wymieniałem rok temu katalizator MG który się wysypał przez wydech. Robiłem to w El-tec, myślałem że nie ma problemu facet wie co daje. Jak robiłem testy spalin to niestety ale jest na granicy... lepiej zawsze się upewnić czy później przegląd przejdzie. Chyba że problem jest u mnie gdzieś w autku hardware albo soft za dużo leje paliwa.

Katalizator z El-tec mam większy niż tamten MG ale tak naprawdę facet nie powiedział mi za wiele konkretów na jego temat chyba 100-200cpi. Jak się ostatnio pytałem to nie pamiętał już dokładnie jaki mam.

Co do sondy Lambda to nie ma problemu ostatnio nawet na ori sofcie nie było błędów więc chyba jest 200cpi.

Katalizatory zużywają się z czasem więc zawsze lepiej brać taki o większej gęstości na dłużej starczy i będzie lepiej pracował. Teraz jak bym miał kupować kata to bym brał większy i gęściejszy.
Pytaj się o większy i z większą gęstością (200cpi) jak ci zależy na dobrych wynikach z badania spalin.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 21:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Hmm nie no ja napewno nie będę brał z Twojego zródla... Gość który będzie mi ogarniał wydech poleca Katy z Lindo Gobex z Gorzowa Wielkopolskiego i pewnie tam skieruje swoje kroki na forum Streetracing też ich polecają tylko właśnie zastanawiała mnie ta przepustowość... A kat będzie spory bo cały wydech 3" . Przeglądy nie są problemem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 21:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Seryjny kat ma 200 CPI
Sportowe katy 100 CPI albo sa na granicy, albo nie daja rady spelnic wymogow Euro4
WAZNE jest aby kat ktory kupicie byl katalizatorem METALOWYM a nie ceramicznym, ceramika jest do du*y.
200 CPI jest ok pod wzgledem restrykcji, a i z przegladem nie bedzie problemow.

mich007 napisał(a):
a to jest jakaś aluzja?? hehe

Tak Krzysiu, zaloz sobie 4 rury, koniecznie ;)



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 21:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
SirAdam jak zwykle na posterunku :) Dzięki Adamie. No tak rozmawiamy o kacie metalowym i utwierdziliście mnie żeby brać stówke

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2010, o 21:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Boro napisał(a):
Hmm nie no ja napewno nie będę brał z Twojego zródla... Gość który będzie mi ogarniał wydech poleca Katy z Lindo Gobex z Gorzowa Wielkopolskiego i pewnie tam skieruje swoje kroki na forum Streetracing też ich polecają tylko właśnie zastanawiała mnie ta przepustowość... A kat będzie spory bo cały wydech 3" . Przeglądy nie są problemem

Mój kat założony w MG też chyba był z Lindo Gobex i się wysypał dosłownie był pusty w środku po roku. Jak widać na zdjęciach był szerszy niż rurka 2,5 calowa więc do 3 calowej też by go wspawał ale był za mały do silnika 2litry turbo.
Ten nowy z El-tec jest zauważalnie większy i jest zrobiony na siatce metalowej (karbowana blacha zwinięta spiralnie napylona odpowiednią mieszanką substancji katalitycznych. Możliwe że ten katalizator z MG był ceramiczny dlatego się rozsypał. Gruba rura te 3 cale ... głośno będzie. ::kij

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2012, o 23:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Odświeżam bo jeden z lepszych tematow... Jak pracują wasze wydechy po 2 latach?? pytanie do Boro i Lobuziaka, co byście zmienili?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2012, o 07:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Plecionka firmy mg motor sport, az mnie zatkalo jak to zobczylem... jak wracalem ze zlotu kompletnie obadl z sil... oto przyczyna:

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2012, o 09:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Już drugi raz takie coś widzę.
Daj krótszą plecionkę.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lipca 2012, o 10:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Dalem, krotsza z innym rozwiazaniem...

Obrazek

mam nadzieje ze cos takiego juz sie nie powtorzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL