Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 19:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tuning podwozia - felgi, opony, zawieszenie, wydech, itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, o 19:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
yolk napisał(a):
Znalazłem w książce "Sam naprawiam Opel Astra II" (str. 177), że na tylną belkę są potrzebne 2 szt.

Wiem, tylko nigdzie nie widziałem poliuretanów na tył. Może tam się nie daje?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, o 20:34 
yolk napisał(a):
że na tylną belkę są potrzebne 2 szt

dokladnie
wg fabi bilstein tj element nr 24245


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, o 00:22 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
DAN napisał(a):
Wiem, tylko nigdzie nie widziałem poliuretanów na tył. Może tam się nie daje?


Dzisiaj troszkę poszperałem w sieci i rzeczywiście do Astry G nikt nie produkuje tulei poliuretanowych na tył. Troszkę to dziwne jak dla mnie i szczerze powiem, że nie mam pojęcia dlaczego tak jest, tym bardziej, że np. do Astry F są dostępne a też tam jest belka.
Może da się coś dobrac z uniwerslanych, ale trzeba dysponowac albo wymiarami tulei albo samą tuleją.

Jedyne co pozostaje dla ewentualnej stabilizacji tylnego zawieszenia to założenie stabilizatora (ale dla osób nie wybierających się na tor i nie posiadających Coupet Turbo jest to raczej zbędny wydatek) - tutaj recenzja in english
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... ear+bushes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, o 14:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
yolk napisał(a):
Jedyne co pozostaje dla ewentualnej stabilizacji tylnego zawieszenia to założenie stabilizatora (ale dla osób nie wybierających się na tor i nie posiadających Coupet Turbo jest to raczej zbędny wydatek)

kurcze blade jeszcze mi tego brakuje :P kiedyś szukałem ale nie znalazłem - jakby ktoś przypadkiem gdzieś widział lub słyszał to dajcie znać ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, o 23:37 
Mam pytanie, czy założenie tych tulei jest ciężkie? Średnio zdolny mechanik będzie w stanie nałożyć je na wahacz? Przy obniżonym zawieszeniu to chyba lepiej brać żółte niż czerwone i tak już nie ma na czym tracić komfortu?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, o 11:15 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
darek napisał(a):
Średnio zdolny mechanik będzie w stanie nałożyć je na wahacz?

Nie powinien miec z tym problemów.



darek napisał(a):
Przy obniżonym zawieszeniu to chyba lepiej brać żółte niż czerwone

Czerwonych nie ma sensu kupowac, ja bym brał tylko żółte(zanjąc życie to różnica między nimi nie jest pewnie nawet odczuwalna przy codziennej jeździe).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, o 20:42 
Może na tylnej belce jest taka sama tuleja metalowo-gumowa jak w Astrze F? Z danych jakie znalazłem to w F-ce tuleja ma wymiar 60/12x75, może w Astrze G jest ta sama?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, o 22:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Dobra, zapodałem żółte (90Sha) i powiem szczerze, że nie bardzo czuję w stosunku do seryjnych gum (przebieg 130kkm). Ale to może przez moje twarde zawieszenie.

Hint: Tuleje do stabilizatora są w dwóch rozmiarach fi16 lub fi18. U mnie podeszły fi18. Te do wachaczy są tylko w jednym rozmiarze.

PS. Co ciekawe w warsztacie powiedzieli mi, że nigdy tych tulei nie wymieniali, bo one się po prostu nie psują.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, o 23:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Dan - przekonałeś mnie :D
Smarowałeś jakimś smarem przy zakładaniu?
no i co z tym rozmiarem fi18 gdzie na stronie producenta jest podane tylko fi18?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, o 23:40 
No ja u siebie też chyba się pokuszę o wymianę tylko że nie wiadomo dalej jak sprawa z tylnymi tulejkami?bo mi właśnie z tyłu się zaczynają tłuc :/
DAN tak z ciekawości żebym wiedział na przyszłość dużo skasowali za wymianę?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, o 00:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
WARIK napisał(a):
Smarowałeś jakimś smarem przy zakładaniu?

W komplecie była tubka ze smarem, więc majster chyba smarował. Zobaczymy kiedy zaczną skrzypieć :D
Majster trochę marudził, że ciężko było włożyć te od wachaczy. Że niby trochę za szerokie (sam poliuretan, metalowa tulejka wchodzi), no ale dał rade.

WARIK napisał(a):
no i co z tym rozmiarem fi18 gdzie na stronie producenta jest podane tylko fi18?

Na stronie w kompletach jest tylko fi16, ale zobacz na pojedyncze tuleje do stabilizatora. Są w dwóch rozmiarach.
http://www.strong-flex.eu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=61&Itemid=1&lang=pl

lasiu napisał(a):
dużo skasowali za wymianę?

300pln w serwisie Boscha.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lipca 2010, o 22:39 
Troche odgrzebie temat, czy jest sens kupować wkładki power flex do poduszki zawieszenia silnika-przedniej, która jest już nieco sfatygowana-krótko mówiąc siadła?


Góra
  
 
PostNapisane: 5 lipca 2010, o 23:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
cezzar napisał(a):
czy jest sens kupować wkładki power flex do poduszki zawieszenia silnika-przedniej

Tak, jak najbardziej.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lipca 2010, o 18:07 
Dzięki za info ale czy kupić nową poduszkę i dać wkładki pf, czy też można spokojnie wstawić wkładki do starej poduszki?


Góra
  
 
PostNapisane: 7 lipca 2010, o 23:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Mozesz wstawic do starej,
jezeli nie jest rozerwana.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL