Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 08:48

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tuning podwozia - felgi, opony, zawieszenie, wydech, itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 marca 2009, o 21:48 
witam
czy ktos z was ma zmienione elementy gumowe zawieszenia na poliuretan jesli tak to jak to sie spisuje w osobowce, jak wyglada jakosc wykonania takiego elementu
na codzien zajmuje sie off-roadem i wiem ze mozna takie tuleje katowac do woli i wytrzymuja bez problemu, jednak nie wiem czy jest sens inwestowac w taki zestaw na jazde na asfalcie i czy w ogole to nie bedzie zbyt malo elastyczne

tak w ogole narazie jezdze astra htb i zaczelo mi stukac zawieszenie tyl (72 tys przebiegu) musze wymienic tuleje belki i mysle o poliurtanie np
http://bikopur.pl/lang-pl/elementy-zawi ... retan.html tylko nie moge znalesc do tylu jakby ktos wiedzial prosze o info


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 22:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
na asfalci jak najbardziej OK (tor) ale połączenie twardego zawieszenia na naszych drogach - mija sięz celem (przynajmniej ja się nie zdecydowałem) w fordach podobno pękały wahacze ;) do seryjnego zawieszenia OK, ale połączenie tego z naprawde teardym zawieszeniem na naszych drogach to jest masakra ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 23:20 
dzieki, jesli znajde gdzies w rozsadnej cenie to sie zdecyduje, chodzi mi o zywotnosc a jezdzilo by to na seryjnym zawiasie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 23:43 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Ja mam u siebie gwint i tuleje poliuretanowe Powerflexa na przodzie. Na asfalt rewelacja samochód mniej pływa i poprawia się prowadzenie. Na nasze polskie dziury też bym polecał - znacznie wytrzymalsze od gumowych jednak na pewno będą mniej komfortowe.
O wahacze w Astrze bym się nie martwił bo są "job twoju mać".


Warik napisał(a):
ale połączenie tego z naprawde teardym zawieszeniem na naszych drogach to jest masakra

Co kto lubi. Mojej żonie taki setup jak najbardziej odpowiada.

PS. Jak by ktoś chciał to mam poduszkę poliuretanową Powerflexa pod silnik Z20LET do sprzedania, powiedzmy za 70 zł + koszt wysyłki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 00:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Biorę ;) :lol:

[ Dodano: Sob 07 Mar, 2009 00:08 ]
Silnik to nie zawiecha ;)
Co do zawiechy to musimy sprawdzić kiedyć, co prawda byłem kiedyś twardzielem, ale przechodi mi to, i wątpie, że by... kiedyś to sprawdzimy ;) (to co zrobiłem z zawieszeniem to jużkoniec a robie autko głównie na amatorskie pojeźdzawki na torze + dojazd do pracy xP )

p.s. pogratulować żonki ;)

[ Dodano: Sob 07 Mar, 2009 00:52 ]
http://bikopur.pl/lang-pl/elementy-zawi ... retan.html


Ostatnio edytowano 7 marca 2009, o 00:20 przez WARIK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 01:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
yolk, gdzie kupowałeś te poliuretany?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 11:58 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
DAN napisał(a):
yolk, gdzie kupowałeś te poliuretany?

Kupowałem je w SunHouse www.sunhouse.pl ale to było kawał czasu temu Październik 2007.

Warik napisał(a):
(to co zrobiłem z zawieszeniem to jużkoniec a robie autko głównie na amatorskie pojeźdzawki na torze + dojazd do pracy)


Jeśli robisz setup na tor plus dojazd do roboty to tym bardziej założył bym poliuretany i gwint z regulacją twardości - na tor jak zanalazł, o wiele lepsza kontrola nad autem i w zakrętach nieporównywalnie wieksza stabilność.

Jednak szkoda, że astra jest przednionapędowa jednak napęd na tylnie bądź cztery łapki daje o wiele wiekszą frajdę na torze.


Warik napisał(a):
pogratulować żonki

No też się cieszę, że złapała bakcyla, teraz narzeka tylko, że ma za mało kucyków pod maską


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 14:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
yolk napisał(a):
Jeśli robisz setup na tor plus dojazd do roboty to tym bardziej założył bym poliuretany i gwint z regulacją twardości - na tor jak zanalazł, o wiele lepsza kontrola nad autem i w zakrętach nieporównywalnie wieksza stabilność.

u mnie siedzi gwint KW var 2 + rozpórki przednie(górna i dolna) i tylnia górna, na 18'stkach i jest mega twardo i dlatego nie załoze poliuretanów ;) na tor będą felgi 17" na semi slikach.
yolk napisał(a):
Jednak szkoda, że astra jest przednionapędowa jednak napęd na tylnie bądź cztery łapki daje o wiele wiekszą frajdę na torze.

co prawda to prawda :/ do fwd można jeszcze zainwestować w szperę, ale z mojej świnki skarbonki już nic nie chce wylecieć :'(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 14:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
To jeszcze mam pytanie ile elementów jest w zestawie:
- po 2 na wachacz
- 2 do stabilizatora z przodu
- 2 do stabilizatora z tyłu

O czym zapomniałem?

I czy one są takie same jak w zwykłych astrach?

_________________
Leszek


Ostatnio edytowano 7 marca 2009, o 14:34 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 17:44 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
DAN napisał(a):
To jeszcze mam pytanie ile elementów jest w zestawie:
- po 2 na wachacz
- 2 do stabilizatora z przodu
- 2 do stabilizatora z tyłu


Mogę ci powiedzieć co jest z przodu z tyłu nie zmieniałem więc nie mam pojęcia
- po 2 na wahacz (1 przednie mocowanie i 1 tylnie)
- 2 do stabilizatora z przodu
- 1 raz dolna poducha pod silnik (uwaga - tylko do Z20LET)

Tak pasują od zwykłej Astry G

Warik napisał(a):
u mnie siedzi gwint KW var 2 + rozpórki przednie (górna i dolna) i tylnia górna, na 18'stkach i jest mega twardo

Przy tym setupie co teraz masz jak dasz poliuretany nie odczujesz żadnej różnicy bo i tak jest już twardo, a i tak masz jeszcze dodatkowo rozpórki więc jest i sztywno (no może tylko poza tym, że na dziurach nie będziesz słyszał czasami takiego głuchego dudnienia - tak przynajmniej było u mnie). U mnie też są 18", Weitec Hicon TX+ (praktycznie na maksa skręcona twardość), no i poliuretany z przodu, dla porównania Ewka 9 przy mojej astrze to jest średnio wygodna kanapa.

17" na semi slikach najlepszy wybór na tor :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 18:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
yolk napisał(a):
1 raz dolna poducha pod silnik (uwaga - tylko do Z20LET)

Tylko 1 się wymienia?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 19:20 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Ona ma największy wpływ na ruchy silnika i jak ją wymienisz to zmniejszysz pracę pozostałych poduszek i innych elementów silnika.
Notabene np. Powerflex z elementów dedykowanych ma tylko w swojej ofercie ją i tylko i wyłącznie do Z20LET innych poduszek nie produkują do Astry G. Chyba, że uda się coś dobrac z elemtów uniwersalnych - ale to nie ma większego sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 19:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
yolk napisał(a):
Przy tym setupie co teraz masz jak dasz poliuretany nie odczujesz żadnej różnicy bo i tak jest już twardo, a i tak masz jeszcze dodatkowo rozpórki więc jest i sztywno (no może tylko poza tym, że na dziurach nie będziesz słyszał czasami takiego głuchego dudnienia - tak przynajmniej było u mnie). U mnie też są 18", Weitec Hicon TX+ (praktycznie na maksa skręcona twardość), no i poliuretany z przodu, dla porównania Ewka 9 przy mojej astrze to jest średnio wygodna kanapa.

Cholerka zaczynam się poważnie zastanawiać, tym bardziej, że nie jest to duży wydatek http://www.elasto-moto.eu/index.php?pag ... =1&lang=pl tylko zostaje jeszcze sprawa skrzypienia - podobno trzeba je porządnie czymś nasmarować?

[ Dodano: Sob 07 Mar, 2009 19:30 ]
no i ciekawy jestem jaka jest różnica między zwykłymi http://www.elasto-moto.eu/index.php?pag ... =1&lang=pl a tymi żółtymi sport, pewnie są twardsze xP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, o 21:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Ktoś wie, jak wygląda sprawa z tyłu?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, o 14:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Warik napisał(a):
tylko zostaje jeszcze sprawa skrzypienia - podobno trzeba je porządnie czymś nasmarować?


Powerflex w zestawie z tulejami do wahaczy daje już jakiś smar montażowy. Ale na przykład przy poduszce silnika nic nie dołączają.
Czytałem gdzieś kiedyś, że poliuretany dobrze jest posmarowac smarem grafitowym i nie będzie problemu z ewentualnym skrzypieniem - ale czy to prawda to nie wiem.

Warik napisał(a):
no i ciekawy jestem jaka jest różnica między zwykłymi http://www.elasto-moto.eu...temid=1&lang=pl a tymi żółtymi sport, pewnie są twardsze


Zgadza się, żółte są twardsze.


DAN napisał(a):
Ktoś wie, jak wygląda sprawa z tyłu?


Znalazłem w książce "Sam naprawiam Opel Astra II" (str. 177), że na tylną belkę są potrzebne 2 szt.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL