Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 19:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tuning podwozia - felgi, opony, zawieszenie, wydech, itp.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dystanse
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, o 00:02 
Od jakiegoś już czasu szukam dystansu na tył najlepiej markowy H&R albo Eibach. Niestety nic ciekawego nie ma do Coupety. Powiem szczerze, ze problem tkwi tez w tym, ze nie wiem czy podejdzie taki jaki chce tzn 20 mm. Dodam, ze felga rozmiar 17" szerokosc 7.5 ET 42. Opona 215/40 zawias 40mm w dół.

Kompletnie się na tym nie znam więc spytałem się paru kolegów z forum i uzyskałem sprzeczne informacje. Jedna teoria mowi, ze jak dam 20mm dystans to tak jakby ET wynosilo 35 - czyli powinno być ok. Natomiast druga teoria, ze 20 mm dystansu= ET 22 czyli będzie obcierać.

Czekam na jakąś idee ;)

Tak jak pisałem ciężko dostać coś markowego, ale znalazłem taki dystans, nie najtańszy z resztą - opinie mile widziane
http://moto.allegro.pl/item406708314_pr ... _22mm.html


Ostatnio edytowano 2 sierpnia 2008, o 00:06 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, o 10:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Zlatan napisał(a):
20mm dystans to tak jakby ET wynosilo 35 - czyli powinno być ok. Natomiast druga teoria, ze 20 mm dystansu= ET 22

Moim zdaniem obie teorie są ok przy czym zapomniałeś dodac, że przy pierwszej teorii było liczone tak jakby twoja felga miała 8,5" około et35 przy oponie 215 moim zdaniem powinno byc ok, jeżeli się myle to niech ktoś mnie poprawi ;)(dodam tylko, że ja jeżdze na 8,5 x18" et30 opona 215/40/18 rancik zagięty z tyłu, gleba i jest ok)

[ Dodano: Sob 02 Sie, 2008 11:50 ]
tu są 20mm
http://moto.allegro.pl/item406708318_pr ... _20mm.html


Ostatnio edytowano 2 sierpnia 2008, o 11:00 przez WARIK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 15:41 
Wyjaśnię jaśniutko :)

ET jest to odległość mocowania felgi od jej środka. Jeśli dodajesz dystans to przesuwasz miejsce mocowania felgi. Jeśli dystans wynosi 20 mm to przesuwasz to o 20 mm, czyli z ET 42 robi ci sie 22.

Proste i logiczne. A jak komuś wyszło 35 to ja pojęcia nie mam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 16:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Pingu napisał(a):
A jak komuś wyszło 35 to ja pojęcia nie mam

bo to jest wyzsza szkoła jazdy xP a tak na poważnie to przeciez pisałem, że to jest w porównaniu do felgi 8.5" et35 policz sobie xP

[ Dodano: Wto 12 Sie, 2008 15:34 ]
Zlatan - działasz coś z tymi dystansami?
może takie 15mm http://moto.allegro.pl/item416159733_dy ... _15mm.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, o 19:24 
Sorry Warik nie widziałem, że edytowałeś posta ;)

Dziś właśnie przymierzałem dystans 22mm - wygląda naprawde super jestem zdecydowany, ze założe. Nie było trudne do przewidzenia, że będzie obcierać na nierównościach więc czeka mnie zagięcie rantów.

Jeszcze raz wielkie dzięki dla Rafała (Rafaello) za "użyzcenie" dystansów ;)

P.S
Warik będe zakłądał dystans Bituning. Z tymże jestem raczej ukierunkowany na 22mm.


Ostatnio edytowano 27 sierpnia 2008, o 19:29 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, o 22:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
hehe i oto chodzi ;)
Pamiętaj tylko, że by ci dobrze wyczyścili i zakonserwowali ;)


Ostatnio edytowano 27 sierpnia 2008, o 22:19 przez WARIK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, o 07:59 
Zlatan napisał(a):
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Rafała (Rafaello) za "użyzcenie" dystansów

Nie ma sprawy :) Maciek - to jest link do firmy gdzie ja zaginałem ranty - http://www.biernacki.tuning.pl/
WARIK napisał(a):
Pamiętaj tylko, że by ci dobrze wyczyścili i zakonserwowali

Zgadza się, powiedz im to jak będziesz u nich, bo ja w sumie nie wiem do końca czy u mnie to zostało zakonserwowane czy nie, w sumie poważna firma więc wziąłem to za pewnik ale pewności nigdy nie za wiele ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 00:10 
Przygód z dystansem ciąg dalszy... Byłem dziś na montażu i zagięciu rantów. Na samym początku gość, który miał to robić stwierdził, że Opel ma słaby lakier i, że może popękać. Zagiął lekko ranty zamontował dystans. Przy pierwszej dziurze w która wiechalem z predkością 50 km/h słysze obcieranie... Na pierwszy rzut oka mój zaprzyjaźniony mechanik u którego miałem dziś przyejemność być stwierdził, że obcieranie nie jest spowodowane przez ranty, tylko przez gumową część zakola, która ma się niedługo wytrzeć i podobno nie ma wpływu na zniszczenie opon (chociaż są na niej ślady)
Sam już nie wiem czy to wina rantów, które nie zostały maksymalnie zagięte - jeśli tak to będe musiał zdjąć dystans bo pocięcie opony murowane... Dodam, że sam dźwięk obcierania był identyczny jak przed zagięciem.


Ostatnio edytowano 17 września 2008, o 00:11 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 05:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Zlatan napisał(a):
Na samym początku gość, który miał to robić stwierdził, że Opel ma słaby lakier i, że może popękać


Zlatan...już Ci napisałem na gg...każdy lakier może popękać przy zaginaniu rantów ze względu na powstające naprężenia na powłoce lakieru przy zwiększającem się łuku od strony lakierowanej przy zaginaniu.

Zlatan napisał(a):
że obcieranie nie jest spowodowane przez ranty, tylko przez gumową część zakola, która ma się niedługo wytrzeć i podobno nie ma wpływu na zniszczenie opon (chociaż są na niej ślady)


to prawda, potwierdzam to...ale te nadkole nie jest gumowe tylko z tworzywa sztucznego i tak szybko się nie zetrze...co do zużycia opon się nie martw, nic im nie bedzie

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 10:01 
mich007 napisał(a):
to prawda, potwierdzam to...ale te nadkole nie jest gumowe tylko z tworzywa sztucznego i tak szybko się nie zetrze...co do zużycia opon się nie martw, nic im nie bedzie

Zgadza się...Ja też to potwierdzam i też Ci to mówiłem... Mojej oponie nic złego się nie dzieje, choć zdarza się że przytrze o ten kawałek plastiku. Ale napewno nie obciera mi o rant... Nie wiem jak Ty Maciek masz to zagięte ale ja mam tak dość mocno do góry.
Zlatan napisał(a):
Przy pierwszej dziurze w która wiechalem z predkością 50 km/h słysze obcieranie...

Ja takich objawów nie mam :o ostatnio jechalem w 3 osoby i nic nie obcierało nawet przy dużej prędkości po mieście. A przecież ja mam zwykła zawieche a nie obniżoną i utwardzoną jak Ty - nic nie rozumiem z tego. Jakieś masz ET w feldze?
Zlatan napisał(a):
Dodam, że sam dźwięk obcierania był identyczny jak przed zagięciem.

Przyjrzyj się oponie bo to widać czy jest cięta przez metal (rant) czy ślizga się o plastik a wtedy żadnych głębokich cięć nie będzie, będzie tylko takie lekkie wybłyszczenie powierzchni opony :roll:
A wogóle to zadzwoń do mnie to się jakoś umówimy i obejrzymy to, chwile wieczorem czy po południu zawsze znajde na mikrospocik na ursynowie :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 12:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Zlatan - zagnij rant ile się da, jeżeli lakier popęka to nie trzeba malować całego błotnika - dobry lakiernik pomaluje tylko ten wystający element do załamania.

Może zawieche masz za miękką i czas na b8(na razie z tyłu) ;)

Jekie w końcu założyłeś dystnse: 22mm czy 20mm?
Może będzie trzeba przetoczyć dystans pare mm u tokarza ;)


Ostatnio edytowano 17 września 2008, o 12:49 przez WARIK, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 12:45 
Michu masz racje - zawsze może popękać

Rafał ET 42. Spotkamy się porównamy, obejrzymy na spokojnie...

Warik będe myślał co dalej z tymi rantami. A co do do b8 to wiesz, jakaś sponsorka by mi się przydała bo lista modów sie wydłuża coraz bardziej ;)

Dystans 22 mm - ten sam co u Rafała


Ostatnio edytowano 17 września 2008, o 12:48 przez Zlatan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 12:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
zrób fotkę jak to wygląda, bo wątpię, że by Ci felga bardziej wystawała niż u mnie (a u mnie jest wszystko ok, raz mi tylko obcierała ale to była maxymalna gleba - prawie opony nie było widać i to było normalne ;) ).

Co do B8 to jeszcze tragedii nie ma, zmieścisz się w ok. 500,- zł za parę ;)


Ostatnio edytowano 17 września 2008, o 12:52 przez WARIK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 12:53 
Ok odbiorę Coupete z przeglądu i zrobię pare fotek jak to wygląda


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 21:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Ranty/lakier sie przed zaginaniem, dokladnie rozgrzewa pistoletem na gorace powietrze, a jeszcze lepiej jest ranty okleic najpierw papierowa tasma klejaca jakiej uzywaja malarze.
Jeszcze nigdy lakier mi nie popekal, a mialem kilka aut w ktorych ranty byla kompletnie pozaginane, czyli calkiem do gory.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL