Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 17:07

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 marca 2011, o 12:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Obrazek

Seria ta wykorzystuje najbardziej zaawansowane rozwiązania wykorzystywane w produkcji turbosprężarek zebrane w jednym produkcie. EFR to skrót od "Engineered for Racing" - nie trzeba tego chyba tłumaczyć. Wykorzystano tu podwójne ceramiczne łożyska kulkowe, wirnik turbiny wykonany jest z super lekkiego materiału "Gamma Ti", a całość mieści się w obudowie odlewanej ze stali nierdzewnej. Część gorąca jest w dwóch wersjach single-scroll (gnizdo T25, T3) i tween-scroll (gniazdo T4). Dzięki temu jest kompatybilna z kolektorami używanymi z turbinami firmy Garrett. Zakres wydajności serii to 250-1000 km, więc można pewnie coś wybrać i dla siebie. Opis i dane na stronie firmy Full-Race, która uczestniczyła w rozwoju i testach turbin.
Niedawno pojawił się tez tam bardzo ciekawy 125 stronicowy dokument pdf 7,6MB do pobrania dokładnie opisujący technologie i nową serię turbinek.

Obrazek


Jaki to ma związek z tuningiem Coupe? Chyba tłumaczyć nie trzeba że duża moc i niski lag to jest to co tygryski lubią najbardziej. ::wow
Teraz trzeba tylko poczekać na jakiś gotowy zestaw z jakiejś znanej firmy tuningowej, albo samemu zakasać rękawy i dorobić odpowiedni kolektor pod twin-scroll'a poskładać linie olejowe, chłodzenie, wygospodarować miejsce pod maską...
A może wystarczy poczekać na kolejną generację modelu Astry GTC/OPC/VXR w której opel zastosuje podobną turbinkę, wkońcu BorgWarner to dawne KKK.
Od biedy pewnie się da użyć krótkiego odlewanego kolektora firmy Courtenay's zrobionego dla turbinek Garretta lecz niestety jest tylko single scroll.

Edit: Był bym zapomniał... Jest już przynajmniej jedna Astra(Z20Let) z turbinką EFR w Australii, chociaż jeszcze prace trwają link nad odpowiednią adaptacją i przeniesieniem napędu.

Pozdrawiam serdecznie
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 marca 2011, o 18:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
ciekawe tylko czy cena nie bedzie zaporowa. KKK do tanich nie nalezalo a jesli tu maialoby byc cos lepszego i wytrzymalszego jeszcze to zapewne powali na kolana. Unas w robocie dzisiaj zakladana byla nowa suszarka do 1.7 cdti i kosztuje bagatela 7 tys zl. Wiem czena duza bo z zerwisu ale tak czy siak nowa gdzies z allegro to zapewne nie mniej jak 2 tys zl. KKK nalezy do bardzo wytrzymalaych i nawet zmienna geo sie zbytnio nie zapieka w nich.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 13:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Mała aktualizacja prac nad Astrą z Australii -> link

"Early results are in. Preliminary tune is running 270/275kw ATW's. That's an adjusted 330kw or 442hp at the flywheel.

Initial feedback on the EFR turbo is that it has better spool than the smaller Garrett GT2869RS (will make 15psi @ 2000rpm) but will out flow a GT2871R and match a GT3071R. So they seem to be a very good thing."

Nasze turba dają 1 bar dopiero chyba przy 2500 rpm... a to jest dopiero single scroll, twin croll zapewne jeszcze szybciej się nakręca.

Cena nie jest jakaś zaporowa bo raptem 1550$ za model 6258
Tylko jeszcze kolektor do tego dodać, ale wastegate i DV jest już wbudowany.. nie potrzeba zewnętrznego montować.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 12:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Ciekawe wątki z testami na temat instalacji turbinek EFR:
Autko Cobalt SS z silnikiem takim jak w Oplu GT -> link
Autka Subaru, porównania z Garrettami -> link

Aktualizacja dla Asterki z EFR na VXRonline: autko śmiga na nowej turbince 6758 single scroll.

Kilka wykresów porównawczych EFR z 2 hybrydami z AET i z moim Z20Let stage 2:
Obrazek Obrazek Obrazek

Gman - Astra G SRI-T ( silnik Z20Let) autko przygotowane do jakichś ściganek w Australii na komputerze zewnętrznym
Bo Nielsen - Astra VXR (silnik Z20Leh) autko przygotowane i biorące udział w time attack strojone na hamowni w EDS
SmokinVXR - Astra VXR (silnik Z20Leh) program zrobiony pod kątem maksymalnej żywotności silnika i turbo na hamowni w Regal'u

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 10:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Trochę czasu upłynęło więc czas na zmiany... Niedługo pojawi się 2 generacja turbosprężarek EFR - taka testowa jaskółka to model EFR-7163 wpasowujący się w mniejszą obudowę (B1 frame).
Testy ->
http://blog.perrinperformance.com/borg- ... -and-tune/
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... &t=2394879
Zastosowano tu nową turbinkę "mixed flow turbine" mieszango przepływu która powinna zwiększyć jeszcze wydajność.
Aha, mają się podobno w końcu pojawić obudowy B1 w wersji "twin scroll".

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 12:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
na forum nissan tech, był zakup grupowy na te turbawki i wszyscy je bardzo chwalą, stosunek cena/wydajność(jakość) jest bardzo dobry, ciekawe jak to u nas sie sprawdzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL