Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 06:39

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 20:11 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Jako, że jest nas aż/tylko narazie dwoje zainteresowanych tematem problematycznych sterowników temat zakładam w śmietniku żeby nie urazić czasem kogoś :)
Wrazie kogoś by to zaciekawiło lub ewentualnie zostanie dla potomnych przedstawie sprawe najprzystępniej jak umiem (czyli dla starych wyjadaczy poniżej Polskich Norm ;D ) ::wstyd

Pierwsze zdjęcie przedstawia jak jest odczytywany "standardowy" sterownik (nie sugerować się strzałkami zdjęcie znalezione w necie):

Obrazek
Jak widać cyferki, literki wszysko git :)

Kolejny obrazek przedstawia odczyt mojego sterownika:

Obrazek
I tu można zauważyć, że w porównaniu z poprzednim zdjęciem określenie "BOS" rozwinęło się do nieszczęsnego "ANBOS". Ale za to w tajemniczy sposób oznaczenie silnika kończy się na przedostatniej literce "Z20LE" ::hmm

Na końcowym zdjęciu przedstawiona jest próba zgrania mapy z ECU na laptopa. Jak doskonale widać próba zakończona niepowodzeniem... W dolnym pasku jest pokazany kod Error-u lecz najstarsi indianie nie potrafią go zinterpretować włącznie ze sprzedawcą interfejsu :/
Najwięcej mówi nam Errore SilentKey, który ja niefachowo oczytuje jako immo lub jakieś dodatkowe (Silent=cichy) zabezpieczenie (Key=klucz).

Obrazek

Myśle że razem jako zgrane forum rozwikłamy zagadke "blokady". Ja ze swojej strony jeśli się czegoś dowiem więcej opisze to i mam nadzieje już nie tak obszernie ;)
Na koniec chciałbym podziękować koledze ol3j za cenne podpowiedzi i pomoc mimo iż nie znamy sie w realu ::poklon

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 21:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Ja proponuje przeniesc ten temat ze smietnika w jakies ciekawsze miejsce :)

A wiec tak. Ja mam to samo, z tego co wiem nasze ECU sa zablokowane. W czwartek bede sie widzial z moim "Wodzem", ktory juz ogarnia temat programow i moze uda nam sie odwiedzic jego magika, ktorty (jak sam twierdzi) ładmie blokade ECU w kilka minut. Jak bede cos wiecej wiedzial, to tez opisze na forum.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 21:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Podobno można odblokować ECU w pewien sposób http://www.astraownersclub.com/vb/showpost.php?p=2575742&postcount=428

"Key to map the locked ECU IS :

While reading ECU DATA (show information) turn on the key but dont let the car start, this procedure unlocks all ecu data and makes it free to map!.

I've done this several times now."

Ja to tak rozumię że trzeba dopiero przekręcić kluczyk w odpowiednią pozycję zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem) jak się zacznie zczytywać dane w Galletto z ECU...

Trzeba też pamiętaj żeby mieć w miarę dobrze naładowany akumulator i można również wyciągnąć z pod maski bezpiecznik od wspomagania 80A jeden tylko taki jest - drugi bezpiecznik w kolejności od przodu auta.

To oznaczenie AN (TP, TM itp) na Ecu jest pod wtyczką obok tego gniazda od strony kabiny, ale żeby go przeczytać trzeba chyba wyciągnąć wtyczkę. U mnie oglądałem bez wyciągania i mam albo AN albo AH natomiast to oznaczenie jest widoczne po podłączeniu op-coma tyle że jak się załaduje inny program jest inny alpha code. Jak załadowałem w Oplu "najnowszy" program to pojawiło mi się oznaczenie AN pod op-com'em ale wgrali mi jednak starszą wersję... nie są w tym zbyt biegli w ASO.

Podobno firmy tuningowe używające lepszego sprzętu niż Galletto potrafią odblokować ECU i wgrać nowy soft.

Cały wątek na forum AOC.

Aha u mnie wszystko śmiga z Galletto.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 21:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Radqus napisał(a):
silnika kończy się na przedostatniej literce "Z20LE"
to jest normalne :) tak wlasnie pisalo tez u Juranda.

Lobuziak napisał(a):
Ja to tak rozumię że trzeba dopiero przekręcić kluczyk w odpowiednią pozycję zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem) jak się zacznie zczytywać dane w Galletto z ECU...

Z tego co sie dowiedzialem przed chwila, ten sposob nie dziala :/ przekrecanie kluczyka na zaplon nic nie daje :(

Lobuziak napisał(a):
Aha u mnie wszystko śmiga z Galletto.

A jakie masz literki na ECU ?? AN ??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 21:53 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Dokładnie przekręcenie kluczyka już w czasie zgrywania nic nie daje.
Ale znalazłem inny post tego użytkownika z angielskiego forum (nie mam linka) ale pamiętam i interpretuje to co napisał tak:
wyciągnąć bezpiecznik od pompki paliwa żeby silnik nie mógł odpalić, a podczas zgrywania zagręcić rozrusznikiem na ok 10 s!!!! Kto jest odważny? :P

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 21:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Radqus napisał(a):
a podczas zgrywania zagręcić rozrusznikiem na ok 10 s!!!! Kto jest odważny?

A ten z forum tak zrobil ?? I co odblokował tym sposobem ECU ??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 22:03 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
NIe wiem... kolega coś znalazł i mi tylko przekazał ::wstyd
Dlatego nie opisałem tego w pierwszym poście, bo nie wiem jak jego angielski ;D

Ale zaraz zadzwonie i niech poszuka tego.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 22:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
A jakie masz literki na ECU ?? AN ??

Jak wyżej napisałem dokładnie nie widziałem pod wtyczką - wygląda jak AH albo AN jak się ponownie dobiorę do tego to sprawdzę... Na każdym sofcie mam inny alpha code, a w Oplu jak zaktualizowali to wskoczył AN więc pewnie ten jest oryginalny. Potem załadowałem znowu modzony i jest teraz inny. Jak macie znajomego tunera to może da się odblokować ECU używając bardziej profesjonalnego interfejsu.

Chyba chodzi o to że w momencie bootowania ECU blokada nie jest jeszcze aktywna i Gal może nawiązać z nim połączenie.


Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 22:13 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=279591&page=5
No i dobrze że nie napisałem tego wcześniej... ^^

Na samym końcu.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 22:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Radqus napisał(a):
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=279591&page=5
No i dobrze że nie napisałem tego wcześniej... ^^

Na samym końcu.


"Steve, While reading there's nothing that can go wrong.... it just reads!! (Meaning showing the ECU info).
Galletto sometimes fails to read as it cant wake the ECU with the key... means the ECU is locked. But if you select read it and wait like 10 seconds and after those 10 seconds u turn the engine over (not on) it will read the ecu (Access) and you will se a green bar in the Galetto. Now u can Upload or Download the ECU map.

However use this at own risk!
EOBD1260 is not the best program to map a car.... It crashed on my laptop while i erased the ecu(Erase ecu to program new data) After that my ecu was unlocked and empty. Luckily i could upload a map after it "

Ale wcześniej jest też:

"The galletto is a way much better tool! Also it happend to me that my ECU was locked after remapping but i found a amazing easy way to unlock it again( Turn the ignition but dont let the engine start for 1 secs ."

Czyli zakręcić trzeba krótko 1s tak żeby nie zapalił...

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 22:26 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
"locked after remapping"
czyli miał zablokowany po wgraniu... a nie przed jak my?

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 22:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
hehe ciekawe czy znajdzie sie ten odwazny co to wyprobuje :) bo przyznam ze to proba samobojcza na swoj sterownik silnika :D U mnie pali na dotyk wiec ten sposob nie podejdzie. Chyba ze wyjme bezpiecznik od pompy. Acha i ten blad sillentkey wyskakuje po 2 sekundach od klikniecia read ecu, wiec nie da sie czekac 10 sekund;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 23:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Nie no z tym rozrusznikiem to jakies chore pomysly. Trzeba znalezc jakiegos tunera co by sciagnal ta blokade. Eksperymentowac to jak zabawa z ogniem :(

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 23:18 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Jedyne sensowne rozwiązanie to wypróbować to na jakimś tańszym aucie gdzie sterownik bedzie bez problemów dostępny np vectra b, omega. Chodzi konkretnie o zakręcenie rozrusznikiem podczas zgrywania czy nic się nie wysypie.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lutego 2011, o 23:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Radqus napisał(a):
"locked after remapping"
czyli miał zablokowany po wgraniu... a nie przed jak my?


wychodzi na to ze dopiero po wgraniu, czyli sam sobie wgral soft ten blokujacy tanie interfejsy.
Oni przy tym kreceniu wyciagaja bezpiecznik czy nie?

EOBD1260 is not the best program to map a car.... It crashed on my laptop while i erased the ecu(Erase ecu to program new data) After that my ecu was unlocked and empty. Luckily i could upload a map after it

Ja to rozumie tak, ze sprobowal tego sposobu z kreceniem ale wyczyscil sterownik i nie zgral starego oryginalngo, ale dzieki temu mogl wgrac swoj modzony :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL