Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 15:44

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 grudnia 2010, o 21:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
P0WIKSA

mozesz i tutaj na lamach forum, skrocona wersje tego "referatu" napisac.
Ja nie mam nic przeciwko temu.
Jakby nie bylo, to temat brzmi; "LPG w Turbo po tuningu"




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 grudnia 2010, o 21:38 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Ja chciałem podać maila do Kolegi, (bo się zgodził) dla zainteresowanych.
jak chcecie to piszcie:

pawelbomnik@wp.pl

postaram się przygotować "esencję" tego "referatu" jutro wieczorkiem, po rozmowie z Nim.



Waldek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 grudnia 2010, o 21:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
wlasciwie to moge sie jednego spodziewać- stag-4 z dobrymi komponentami działa bezproblemowo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 grudnia 2010, o 21:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
No właśnie Robert, w jakimś topicu podałem "komponenty" instalki co ma tam założone i napisałeś, że syf i nadaje się do wolnossących. Teraz wiem, że troszkę były inne tzn. na pewno wtryski i coś tam jeszcze. jak napisałem, jutro po rozmowie z Pawłem opiszę co tam ma i jak mu się to dokładnie sprawuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 grudnia 2010, o 21:54 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Kurde!!! pisałem referat ponad godzinę i jak skończyłem, to poprosiło mnie o zalogowanie ponowne i wszystko szlag trafił!!! normalnie masakra!!!

a więc tu 10% tego co pisałem:

z20let - nakulane obecnie 234tys km, 115tys km na gazie, przy 120tys km robiona kapitalka silnika, włącznie z turbo, przy 194 tys km autko odwiedza Stefana, wyjeżdża z mocą 230KM.

Przy 120tys km, zaraz po remoncie silnika założona instalka:
STAG 300, Reduktor Zawoli, Wtryski "samoróbki" przygotowane przez firmę która zakładała gaz, podobno zblizne parametrami do matrixa, reszta klamotów Tamasetto.

Od 120tys km do 194 tys km gaz serwisowany co 15tys km. Wymieniano tylko filtry, dwa razy świece i kable.
Olej Amsoil- wymiana co 10tys km.

przy 194tys km hamowany na 193KM na gazie.

Wtedy auto trafia do Stefana - wyjeżdża ze stage 1 i wynikiem 231KM na benzynie, gaz nie ogarnięty.

Do PL wraca na wymianę reduktora na skorpion gt, wtrysków na oryginalne matrixy i dostrojenie by działało wszytko.

Do teraz (234tys km) serwisowane tak jak przedtem i żadnych problemów. Hamownia miesiąc temu pokazała 223KM na gazie.

Wszystko robione w "Auto Mixie" w Skrzyszowie u p. Krystiana Klapciucha.

więcej info o doświadczeniach z 5 generacją i planach zakucia, wsadzenia hybrydy i zagazowaniu, jutro - dziś już za długo straciłem czasu na pisanie tu dwa razy.

Waldek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 grudnia 2010, o 22:11 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 21:46
Lokalizacja: masz coupe ??
Silnik: Z18XE
Czekam na dokończenie tego bo słychać, że na 5 generacji silnik jest mocniejszy. Jak jest ogarnięty gazownik który wsadza sprawdzony zestaw i serwis to nie ma kłopotu z gazem. Teraz ceny benzyny poszły do góry :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 grudnia 2010, o 22:19 
P0WIKSA napisał(a):
Kurde!!! pisałem referat ponad godzinę i jak skończyłem, to poprosiło mnie o zalogowanie ponowne i wszystko szlag trafił!!! normalnie masakra!!!

WSTECZ i powinna być cała treść posta, zaznaczasz, kopiujesz sobie to i dopiero się logujesz :D


Góra
  
 
PostNapisane: 17 lutego 2011, o 11:59 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
co prawda dziś nie jest 11 grudnia, ale lepiej późno niż wcale ::coll po rpstu nie miałem chwili czasu by tu napisać cokolwiek.

Jeśli chodzi o instalkę 5 generacji, plany były na Landi Renzo, praktycznie jedna wersja na polskim rynku występuje tego sprzętu - obecnie montowana choćby w silnikach TFSI przez skodę.

Jednak byłby to dosyć drogi eksperyment, biorąc pod uwagę cenę takiego zestawu (5700zł z robocizną po znajomości),
Miałem szczęście widzieć jak wyglądają dwa silniki 1,4 TFSI 122PS, z taką fabryczną instalacją po przebiegu 15tys km. Jednym słowem - pomysł z gazowaniem silników z wtryskiem bezpośrednim skodzie się nie udał. Co innego powinno się dotyczyć "naszego" silnika. W planach były poważne modyfikacje, zakucie, wsadzenie turbiny z LEH-a bądź jeszcze czegoś ciekawszego, w tym przypadku prawidłowo zestrojona mogłaby być tylko i wyłącznie instalacja 5 generacji, 4 - sekfencja niestety nie dałaby radę - dlaczego? pomijając komponenty instalacji( najlepsze na rynku obecnie: reduktor scorpion, wtryski matrix, jeszcze dodatkowo "ulepszone" przez gazownika) - wszystko to byłoby w stanie "udźwignąć" zapotrzebowanie na idealną mieszankę przy najwyższych mocach silnika, to niestety SAMO OPROGRAMOWANIE,( stag 300/400, BRC, Landi Renzo, Tartarinni,) - w wersjach sekfencyjnego wtrysku gazu, nie da rady ogarnąć zapotrzebowania na ogromne ilości odpowiedniej jakości, temperatury mieszanki lpg i powietrza, które jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania turbolota po poważnych modyfikacjach.
Nawet ręczne zmiany parametrów w tych instalacjach posiadają pewną granicę wysokości wartości, której nie można przekroczyć.

Oczywiste jasne staje się, że jeśli ktoś wydaje załóżmy 20tys na turbolota, inwestuje w zakucie silnika itd min 9-10tys zł, to nie potrzebuje samochodu którego koszt przejechania 100km wynosi 23zł. Lecz w przypadku seryjnych LET-ów, bądź tylko po programie, nic nie stoi na przeszkodzie by założyć idealnie skonfigurowaną instalację 4 generacji wydając na nią ok 3 tys zł i cieszyć się ekonomiczną jazdą. Układy wtrysku ciekłego gazu, to jednak wciąż zbyt droga inwestycja, a i zakładów zajmujących się ich fachowym montażem i prawidłowym serwisowaniem ciągle u nas jak na lekarstwo.




Waldek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL