Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 maja 2010, o 22:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
W ramach kolejnych modyfikacji zafundowałem sobie filtr powietrza ze skróconym dolotem od Astry 1.9.

Do modyfikacji potrzebna jest skrzynka z filtrem. Poddajemy ją operacji "derestriction" czyli usuwamy rurki wewnętrzne aby poszerzyć jeszcze wlot i wylot. Górną rurkę nie da się łatwo wypchnąć - trzeba ją wyborować.
Trzeba jeszcze skrócić plastikowy wlot odmy na dnie nowej skrzynki żeby ładnie siedziała na miejscu starej.
Przyda się również przedłużenie przewodów dochodzących do przepływomierza - w tym wypadu wystarczyło je wysupłać z pod plastikowej listwy nad wtryskiwaczami.

Potrzebujemy jeszcze:
- silikonowe kolanko redukujące (76-60mm)
- metalowe kolanko z odprowadzeniem odmy (76mm)
- silikonowy łącznik kolanko metalowe-przepływka (80-70mm)
- rurkę odprowadzenia odmy do kolanka metalowego dolotu
- siedem opasek zaciskowych w odpowiednim rozmiarze

Po złożeniu wszystkiego do kupy powstaje taki efekt:

Obrazek Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

Gdy nam się znudzi przepływka od z20Let możemy założyć tę 80mm od Z20Leh. Modyfikujemy wylot z boxa wklejając w miejsce starej 80mm rurkę i łączymy wszystko 80mm silikonowymi łącznikami.
W metalowe kolanko najlepiej zaopatrzyć się u swojego tłumikarza. W zasadzie również można mu powierzyć całą robotę.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2010, o 13:22 
Jakieś odczucia po modzie?


Góra
  
 
PostNapisane: 10 maja 2010, o 14:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
KUPERnick napisał(a):
Jakieś odczucia po modzie?

Niestety nie zrobiłem obiektywnych pomiarów na hamowni przed i po. Subiektywnie rzecz biorąc to wydaje mi się że silnik lepiej się wkręca na obroty... jakby swobodniejszy dźwięk dochodzi z okolic dolot-turbo.
Co do temperatur to też trudno stwierdzić bo powietrze przepływające chłodzi rurę od środka a jak się chwilkę postoi to pod maską i tak robi się ciepło. Trzeba by to jeszcze obwinąć taśmą termoizolacyjną albo pokryć ceramiką.

Wcześniej miałem airbox'a Z20Let wersja "derestricted" z dolotem z Vectry C i też była pewna różnica w stosunku do serii.
Dodatkowo estetycznie wydaje mi się że jest lepiej. :D

Może kiedyś jak mi się będzie chciało zrobię pomiary podciśnienia w dolocie, ale teraz inne sprawy na głowie.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, o 13:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Probowales do tej puchy wlozyc przeplywke z20leh? wchodzi czy trzeba jakis reduktor? 2 elementy dolotu, lapacza masz od vectry C?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, o 11:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
Probowales do tej puchy wlozyc przeplywke z20leh? wchodzi czy trzeba jakis reduktor? 2 elementy dolotu, lapacza masz od vectry C?

Nie robiłem - nie mam jeszcze softu pod taką modyfikację...

Trzeba przerobić wylot z puszki -> według tutorialu:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

łatwizna ;D

Łapacz mam inny trochę... kopia dbilas
coś takiego:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na przedostatnim zdjęciu porównanie wielkości z łapaczem seryjnym i z Vectry.

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. Uploaded with ImageShack.us

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, o 11:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
jak zawsze konkretna i zajebista odpowiedz:D A wiesz moze gdzie te elementy dolotu mozna dostac? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, o 13:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
jak zawsze konkretna i zajebista odpowiedz:D A wiesz moze gdzie te elementy dolotu mozna dostac? :D

Aluminiowy kawałek rurki z kołnierzem jest na ebay pod hasłem "80mm flanged spigot", a u nas to trzeba poszukać może w sklepach ogrodniczych czy innych ...
Łapacz jest od gościa z forum AOC trzeb mu zapm'ować -> link do tematu.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 18:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Ten lapacz z Vectry C to jest jakis konkretny model ?? W 2.0 DTI jest taki sam jak w 3.0 CDTI a moze 1.9 CDTI ?? Niech ktos cos madrego podpowie ;/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 20:48 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Polus z 2.2 dti


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, o 21:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
A wiec tak Panowie. Bylem dzisiaj w ASO dowiedziec sie odnosnie lapaczy z tych co jest w srodku na zdjeciu. http://img28.imageshack.us/img28/7703/intake6.jpg Dowiedzialem sie, ze ten lapacz jest montowany w dieslach: 2.0dti, 2.2dti, 1.9cdti oraz 3.0cdti. Numer katalogowy lapacza 5834828 cena 60zl. Ta rurka co sie z nim laczy i idzie do puszli to: 5836834 - 55zl. Czyli wszystko pieknie, ale jak zawsze jest jedno ale !! Czesc pierwsza, czyli lapacz jest na chwile obecna NIEDOSTEPNY w ASO :/ Od Pana z Opla uszlyszalem, przykto mi - trzeba szukac na rynku wtornym :(

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 17:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Przygotowane pod przeplywke leh:) 80mm, wyjscie z puchy 77mm scisniete opaska:) i jak narazie stara przeplywka leta


Obrazek
Obrazek
Obrazek

caly dzien mi zszedl.. paskudna robota.

to czerwone co widac to silikon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 19:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
No troche dlubania jest :) Czemu od razu nie zalozyles przepywki leha ?? Drugi raz juz chyba szybciej Ci pojdzie :P :P
A jak jest z tymi kablami co ida do przeplywki ?? Jedni mowia, ze wystarczy wyciagnac je, a inni ze trzeba dorabiac kabel bo zbyt krotki :/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2011, o 19:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
No troche dlubania jest :) Czemu od razu nie zalozyles przepywki leha ?? Drugi raz juz chyba szybciej Ci pojdzie :P :P
A jak jest z tymi kablami co ida do przeplywki ?? Jedni mowia, ze wystarczy wyciagnac je, a inni ze trzeba dorabiac kabel bo zbyt krotki :/


bo nie ma jeszcze softu pod ta przeplywke

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2011, o 03:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
No troche dlubania jest :) Czemu od razu nie zalozyles przepywki leha ?? Drugi raz juz chyba szybciej Ci pojdzie :P :P
A jak jest z tymi kablami co ida do przeplywki ?? Jedni mowia, ze wystarczy wyciagnac je, a inni ze trzeba dorabiac kabel bo zbyt krotki :/


Tak jak mowi Boro, a kable musialem przedluzac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, o 13:41 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Lobuziak napisał(a):
Jurand napisał(a):
Probowales do tej puchy wlozyc przeplywke z20leh? wchodzi czy trzeba jakis reduktor? 2 elementy dolotu, lapacza masz od vectry C?


Trzeba przerobić wylot z puszki -> według tutorialu...


Jako że fotki już dawno wygasły, pozwole sobie dodać swoją dokumentacje przerabiania tej puchy pod przepływke LEHa. Nie jest to jakoś super trudna robota, ale tutorial może komuś posłużyć jako światełko w tunelu przy tej przeróbce :D

1. Należy sobie skołować ową rurke z kołnierzem. Mamy 2 wyjścia:
- na allegro zakupić ,,adapter na przepływomierz stożek"
- lub na olx wpisać ,,rozeta kratka do komina wentylacyjnego" - facet z Dąbrowy Górniczej robi na zamówienie takie rzeczy.
Koszt wychodzi podobny, dlatego wybrałem tą 2 opcje, gdyż ten ,,gotowiec" z allegro ma bardzo krótkie wyjście, co spowoduje umiejscowienie przepływki bardzo blisko filtra powietrza, przez co pomiar może być niedokładny (zawirowania powietrza w puszce).
Otrzymujemy takie coś:

Obrazek

Obrazek

2. Obcinamy kątówką oryginalne wyjście z puszki i tą rurke, która jest we wnętrzu. Następnie kamieniem szlifierskim na wiertarce ładnie poszerzamy sobie wylot do 77mm (adapter z allegro) lub do 80mm (adapter na zamówienie).

Obrazek

3. Docinamy sobie rozetke tak żeby zmieściła nam się w puche, a przy okazji nie haratała filtra, jak już będzie założony.
Aby wszystko ładniej się dopasowało można wypalić lutownicą te żeberka na ,,suficie" puchy. Uważajcie żeby nie przetopić na wylot hehe :D

Obrazek

4. Patrzymy czy wszystko ładnie leży i czy na pewno zmieści tam nam się kolanko razem z obejmą!! Trzeba liczyć 8 mm luzu od spodu puchy.

Obrazek

5. I teraz już z górki, uszczelniamy sobie rozetke silikonem/pastą victora (tej allegrowej nie trzeba), wiertamy w niej dziurki i w tych samych miejscach na puszce.

Obrazek
Obrazek

6. Nitujemy ładnie rozetke do puchy filtra i otrzymujemy zachęcające wyjście z puchy o średnicy 80mm. :)

Obrazek

7. Uszczelniamy wszystko od środka silikonem/pastą victora i można od zewnątrz też dla pewności.

Obrazek

8. Można sobie ładnie odmalować puszke przy okazji np. w czarny połysk :)

Obrazek

9. Przy oddaleniu przepływki o jakieś 8-10 cm od puchy kabel od niej będzie bardzo napięty, dlatego można dolutować dłuższe kabelki do niej.
Ja okazałem sie śmierdzącym leniem i poprostu rozciąłem oplot wiązki idącej za silnikiem i wysupłałem ten idący do przepływki, tak że nie jest już napięty :)

Obrazek

Finito! Mam nadzieje, że się komuś przyda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL