Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Remont/tuning Z20LET
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=7881
Strona 2 z 4

Autor:  DAN [ 6 września 2010, o 22:12 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Sie temat rozkręcił to przeniosłem, co by nie zginął.
Jurand, jak coś to chwal się tutaj. ;)

Autor:  Jurand [ 7 września 2010, o 08:06 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Narazie nie ma sie czym chwalić, jak bedzie wszystko zrobione to założe temat w dziale moja coupe. A myśle, że to będzie w przyszłym roku.

Powiem tylko tyle, że dobry remont kosztuje 5 cyfrowa kwote.

Autor:  SirAdam [ 7 września 2010, o 20:10 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Jurand napisał(a):
Powiem tylko tyle, że dobry remont kosztuje 5 cyfrowa kwote.

nareszcie ktos, kto nie opowiada bajek.



Adam

Autor:  spajder [ 8 września 2010, o 10:32 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

za 5-cyfrowa kwote to chyba lepiej ze 3 silniki kupic ::fiu

Autor:  Lobuziak [ 8 września 2010, o 10:59 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Jak dobrze poiliczyć to nawet ze 4 i pół silnika pod stage 5 się zmieści w 5 cyfrowej kwocie... http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?cPath=1_82

Lobuziak

Autor:  marcinpsk [ 8 września 2010, o 22:26 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Jurand napisał(a):
Powiem tylko tyle, że dobry remont kosztuje 5 cyfrowa kwote.


Tak tyle ze w Twoim przypadku nie ma co mowic o samym typowym remoncie, bo u Ciebie na ta kwote uzbieraly sie turbo z20leh, cosworthy (kucizna) , arpy, acl`e, sprzeglo by radzikowski , doloty, sylikony itp. co przy normalnym remnoncienie jest konieczne ani wskazane ;)


spajder napisał(a):
za 5-cyfrowa kwote to chyba lepiej ze 3 silniki kupic ::fiu


kolejne 3 do remontu ?? Bo chyba nie spodziewasz sie ze na igle , ktora jeszcze dlugo pojezdzi trafisz...
Bo za ta kwote napewno nie kupisz wyremontowanego silnika i przygotowanego na duuzo wieksze osiagi jak fabreyczne.

Autor:  Polus [ 8 września 2010, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Jeszcze do tego wszystkiego normalnie trzeba doliczyc ic i wydech... No i zegary. Remont samego silnika powinien sie zamknac w 4 cyfrowej liczbie :P

Autor:  dam9an [ 10 września 2010, o 10:49 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

marcinpsk napisał(a):
Te co Ty pokazales sa glowne. Te co ja pokazalem sa korbowodowe. Potrzebujesz po jednym komplecie z kazdych. Wg mnie nie ma sensu przeplacac za glowne skoro mozna dac KS czy M<AHLKE za okolo 200 zl i one spokojnie tez dadza rade nawet w mocno zmodzonym turbo silniku.

Pierscienie moga byc od C20LET, X30XE.
Najlepiej kup sobie GOETZE dedykowane do X30XE. Skladalem ostatnio jednego LETa na takich bo kros mi doradzi i pasuja jak ulal i silnik tez jezdzi bez zarzutow.

Tu masz znaczenia tych pierscieni:

Obrazek


(to te w zoltym opakowaniu po lewej stronie)


Aha i polecilbym Ci przy skaldaniu silnika zapodac w korbowody szpilki ARP zamiast seryjnych srubek bo to najslabszy element 2-litrowek Opla jest.


Kupiłem dokladnie takie pierscienie i sie okazuje ze sa za szerokie- nie pasuja
Jest sens wymieniac je na te od c20let (beda pasowac) czy lepiej zacinac do ASO?

Autor:  marcinpsk [ 10 września 2010, o 22:12 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Kurde zapomnailem napisac ze zakladalem te pierscienie na tloki od C20LET, ktore wkladalem do silnika z20let ::sciana

Autor:  dam9an [ 11 września 2010, o 18:57 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

marcinpsk napisał(a):
Kurde zapomnailem napisac ze zakladalem te pierscienie na tloki od C20LET, ktore wkladalem do silnika z20let ::sciana


Spoko. Temat już ogarnięty. Trochę w intercarsie się naszukali ale znaleźli pierścienie dedykowane do z20let firmy Mahle

Autor:  kkkmmm [ 14 września 2010, o 13:18 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

czytam sobie i nasuwa mi się wątpliwość o sensowność > 300 KM i 500 Nm przy przednim napędzie - czy to "przeniesie"... Chyba że wykombinować coś a la Calibra 4x4 :)

Autor:  Polus [ 14 września 2010, o 14:24 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

kkkmmm napisał(a):
Chyba że wykombinować coś a la Calibra 4x4 :)
hmm, tanszym rozwiazaniem byla by szpera ala Ford RS.

Autor:  kkkmmm [ 17 września 2010, o 06:38 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

nawet ze szperą ciężko okiełznać +300KM przy przednim napędzie. Nasze auta i tak "słabo skręcają" :)

Autor:  sjR [ 29 stycznia 2014, o 22:44 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

Odgrzeje kotleta gdyż ciekawi mnie kwestia remontu SERYJNEGO LET'a

z tego co wyczytałem wszyscy radzą wymieniać od razu panewki, mierzyć wał itp.
Czy chcecie przez to powiedzieć ze po 150k km te silniki nadają się na śmietnik?
Czy nie wystarczy wyciągnąć tłoki, sprawdzić cylindry i złożyć wszystko na nowych pierścieniach jeżeli cylindry nie wymagają szlifowania żeby to wszystko działało tak jak powinno?

Nie mogę uwierzyć że SERYJNE silniki silniki robią 150-190k i trzeba wyciągać tłoki, wał i odbudowywać je na nowo...

Prosiłbym o nie poruszania tematu zakuwania silnika gdyż w głównej mierze interesuje mnie kwestia serii a nie silników na stage1

Autor:  Predator [ 29 stycznia 2014, o 23:01 ]
Tytuł:  Re: Remont/tuning Z20LET

sjR napisał(a):
Czy chcecie przez to powiedzieć ze po 150k km te silniki nadają się na śmietnik?


No pewnie, przecież wszystkie LETy są do remontu i do tego palą 20L/100 km. ::haha
Ja swojego remontowałem już 2 razy na stage 1 i raz na stage 2.5 :D

A tak bardziej serio, to w serii musi być na prawde fatalnie eksploatowany, żeby istniała potrzeba remontu.
Przy rozsądnym użytkowaniu nawet i na mocnieszych programach nie ma takiej potrzeby.
Masz jakieś niepokojące objawy w pracy silnika? Jaki masz przebieg?
Zakuwanie jednostki dopiero od 280 koni w góre, tak słyszałem od pewnej mądrej osoby :)
Natomiast stage 1 rozwija raptem ~ 215 KM, więc nie ma tu mowy o żadnym zakuwaniu przy tym poziomie tunningu.

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/