Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Remont/tuning Z20LET
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=7881
Strona 1 z 4

Autor:  dam9an [ 6 września 2010, o 10:32 ]
Tytuł:  Remont/tuning Z20LET

Od jakiegoś czasu (właściwie od kupna) znikał mi olej - okazuje się, że do roboty mam pierścienie stąd kilka pytań.

Dlaczego w Z20LET nie planuje się głowicy?

Czy panewki od zwykłego 2.0 16v pasują do z20let, bo w serwisie chcą za nie trochę a od zwykłej 16 zaworówki chodzą za grosze

Co nalezy wymienić jeszcze wymienić? wiem o:
-wszystkie uszczelki
-pierścienie
-uszczelniacze zaworów + docieranie

Autor:  dam9an [ 6 września 2010, o 11:37 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

czy takie panewki http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=3267 pasują do z20let?

Autor:  Jurand [ 6 września 2010, o 14:33 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

pisze, że tak:) jak juz kupowac to takie.

Autor:  marcinpsk [ 6 września 2010, o 14:45 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Tylko najpierw przydaloby sie rozebrac wali go pomierzyc zeby wiedzic czy czopy nadaja sie na nominalne panewki czy tez trzeba robic szlif walu i panewki beda nadwymiarowe ,jak to ma zwykle miejsce przy remoncie Z20LET.
Polecalbym zamiast tych panewek heavy duty wziac z serii ACL RACE. koszt podobny.

http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=8304

Pamietaj tez o wymianie panewek glownych.

I cylindry tez trzebaby pomierzyc przed zalozeniem nowych pierscieni jak nie robisz tego ze szlifem bo moze okazac sie ze juz nomionalu nie ma i nowe pierscienie niewiele wtedy dadza.

Panewki korbowodowe mozesz ewentualnie wziac firmy KS bo tez spokojnie daja rade w Z20LET.

Glowne to polecam takich firm jak KS,ACL , MAHLE

Glowicy mowia ze sie nie palnuje poniewaz ze strachu o podniesienie stopnia kompresji silnika. Ale splanowanie o 0,05 mm ten stopien podniesie o 0,05 : 1 wiec w przypadku seryjnego stopnia 8,8 : 1 po splanowaniu opodana wczesniej wartosc ten stopnien bdzie rowny 8,85:1 wiec bardzominimalnie wzrosnie i mozna bez obaw o cokolwiek dalej smigac.

O remoncie Z20LET jak to powinno wygladac mniej wiecej mozesz sobie tutaj poczytac:

http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4&t=9559

oraz niebawem w temacie o aucie Juranda ;)

Autor:  dam9an [ 6 września 2010, o 15:19 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Jurand napisał(a):
pisze, że tak:) jak juz kupowac to takie.

zapytalem, bo tam jest tak napisane, że wynika, iż panewki pasują do c20xe/c20let a nie wiem na ile te silniki się róźnią od z20let więc wolałem zapytać

Już się gubię z tymi panewkami: te co wyżej podałem to są te główne i one mogą być>?
No i te co Marcin napisałeś to są te korbowodowe czyli biorę te 2 zestawy i wszystko z panewkami?

A czy pierścienie od x20xev podejdą do leta czy dedykowane do leta trzeba nabyć?

Autor:  marcinpsk [ 6 września 2010, o 15:55 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Te co Ty pokazales sa glowne. Te co ja pokazalem sa korbowodowe. Potrzebujesz po jednym komplecie z kazdych. Wg mnie nie ma sensu przeplacac za glowne skoro mozna dac KS czy M<AHLKE za okolo 200 zl i one spokojnie tez dadza rade nawet w mocno zmodzonym turbo silniku.

Pierscienie moga byc od C20LET, X30XE.
Najlepiej kup sobie GOETZE dedykowane do X30XE. Skladalem ostatnio jednego LETa na takich bo kros mi doradzi i pasuja jak ulal i silnik tez jezdzi bez zarzutow.

Tu masz znaczenia tych pierscieni:

Obrazek


(to te w zoltym opakowaniu po lewej stronie)


Aha i polecilbym Ci przy skaldaniu silnika zapodac w korbowody szpilki ARP zamiast seryjnych srubek bo to najslabszy element 2-litrowek Opla jest.

Autor:  dam9an [ 6 września 2010, o 16:38 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

rozumiem, że 1 zestaw to uszczelki na 1 tłok?

Autor:  marcinpsk [ 6 września 2010, o 19:12 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Nie komplet na 4

Autor:  SirAdam [ 6 września 2010, o 19:21 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

marcinpsk napisał(a):
Aha i polecilbym Ci przy skaldaniu silnika zapodac w korbowody szpilki ARP zamiast seryjnych srubek bo to najslabszy element 2-litrowek Opla jest.

Ja bym nie polecil ale wrecz NAKAZAL !
Koszt moze nie maly, ale sen spokojniejszy.



Adam

Autor:  marcinpsk [ 6 września 2010, o 19:28 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Z podstawoewj serii te szpilki to koszt 250 zl wiec nie jest juz tak dorgo jak bylo jeszcze rok temu. Ze stali ARP 2000 juz conajmniej 2 razy wiecej. No chyba ze ma sie farta jak kolega Jurand i sie kupuje drozsze w cenie tanszych :D
Ale te tansze i tak sa o niebo mocniejsze od seryjnych srub i spokojnie na jakies 500 ps starcza.

Autor:  SirAdam [ 6 września 2010, o 19:33 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Firma V-Max ma je stosunkowo tanio;
http://cgi.ebay.de/ARP-Pleuelschrauben- ... 415267e470
Ja w 2004 roku jeszcze 150 euro placilem.



Adam

Autor:  marcinpsk [ 6 września 2010, o 19:45 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Ja tez od nich bralem za tyle dla siebie do silnika. Ale w tymroku pojawily sie 2 firmy w PL, ktore maja znacznie taniej bo importuja bezposrednio od producenta.
Jedna z nich to 4turbo:

http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8233 ... C20XE.html

Autor:  SirAdam [ 6 września 2010, o 20:19 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

233 zl. toz to taniocha,
az mozna sie obawiac czy to oryginal, czy podroba z Chin ;)



Adam

Autor:  marcinpsk [ 6 września 2010, o 20:25 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

Orginal. Ceny maja dlatego tak niskie bo jak pisalem importuja bezposrednio od producenta z USA.
Pozatym juz kilka silnikow poskladalem na szpilkach od nich i juz dawno , ktorys by sie wysral bo czesc przechodz naprawde ostre katusze ;)

Autor:  SirAdam [ 6 września 2010, o 20:57 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika szybkie pytania

@Marcin,
ja żartowałem z tymi Chinami ;)




Adam

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/