Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=7044
Strona 1 z 2

Autor:  Lobuziak [ 7 maja 2010, o 22:59 ]
Tytuł:  1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

W ramach kolejnych modyfikacji zafundowałem sobie filtr powietrza ze skróconym dolotem od Astry 1.9.

Do modyfikacji potrzebna jest skrzynka z filtrem. Poddajemy ją operacji "derestriction" czyli usuwamy rurki wewnętrzne aby poszerzyć jeszcze wlot i wylot. Górną rurkę nie da się łatwo wypchnąć - trzeba ją wyborować.
Trzeba jeszcze skrócić plastikowy wlot odmy na dnie nowej skrzynki żeby ładnie siedziała na miejscu starej.
Przyda się również przedłużenie przewodów dochodzących do przepływomierza - w tym wypadu wystarczyło je wysupłać z pod plastikowej listwy nad wtryskiwaczami.

Potrzebujemy jeszcze:
- silikonowe kolanko redukujące (76-60mm)
- metalowe kolanko z odprowadzeniem odmy (76mm)
- silikonowy łącznik kolanko metalowe-przepływka (80-70mm)
- rurkę odprowadzenia odmy do kolanka metalowego dolotu
- siedem opasek zaciskowych w odpowiednim rozmiarze

Po złożeniu wszystkiego do kupy powstaje taki efekt:

Obrazek Obrazek
Uploaded with ImageShack.us

Gdy nam się znudzi przepływka od z20Let możemy założyć tę 80mm od Z20Leh. Modyfikujemy wylot z boxa wklejając w miejsce starej 80mm rurkę i łączymy wszystko 80mm silikonowymi łącznikami.
W metalowe kolanko najlepiej zaopatrzyć się u swojego tłumikarza. W zasadzie również można mu powierzyć całą robotę.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  KUPERnick [ 10 maja 2010, o 13:22 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Jakieś odczucia po modzie?

Autor:  Lobuziak [ 10 maja 2010, o 14:22 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

KUPERnick napisał(a):
Jakieś odczucia po modzie?

Niestety nie zrobiłem obiektywnych pomiarów na hamowni przed i po. Subiektywnie rzecz biorąc to wydaje mi się że silnik lepiej się wkręca na obroty... jakby swobodniejszy dźwięk dochodzi z okolic dolot-turbo.
Co do temperatur to też trudno stwierdzić bo powietrze przepływające chłodzi rurę od środka a jak się chwilkę postoi to pod maską i tak robi się ciepło. Trzeba by to jeszcze obwinąć taśmą termoizolacyjną albo pokryć ceramiką.

Wcześniej miałem airbox'a Z20Let wersja "derestricted" z dolotem z Vectry C i też była pewna różnica w stosunku do serii.
Dodatkowo estetycznie wydaje mi się że jest lepiej. :D

Może kiedyś jak mi się będzie chciało zrobię pomiary podciśnienia w dolocie, ale teraz inne sprawy na głowie.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Jurand [ 9 kwietnia 2011, o 13:36 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Probowales do tej puchy wlozyc przeplywke z20leh? wchodzi czy trzeba jakis reduktor? 2 elementy dolotu, lapacza masz od vectry C?

Autor:  Lobuziak [ 12 kwietnia 2011, o 11:13 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Jurand napisał(a):
Probowales do tej puchy wlozyc przeplywke z20leh? wchodzi czy trzeba jakis reduktor? 2 elementy dolotu, lapacza masz od vectry C?

Nie robiłem - nie mam jeszcze softu pod taką modyfikację...

Trzeba przerobić wylot z puszki -> według tutorialu:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

łatwizna ;D

Łapacz mam inny trochę... kopia dbilas
coś takiego:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na przedostatnim zdjęciu porównanie wielkości z łapaczem seryjnym i z Vectry.

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. Uploaded with ImageShack.us

Autor:  Jurand [ 13 kwietnia 2011, o 11:22 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

jak zawsze konkretna i zajebista odpowiedz:D A wiesz moze gdzie te elementy dolotu mozna dostac? :D

Autor:  Lobuziak [ 13 kwietnia 2011, o 13:27 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Jurand napisał(a):
jak zawsze konkretna i zajebista odpowiedz:D A wiesz moze gdzie te elementy dolotu mozna dostac? :D

Aluminiowy kawałek rurki z kołnierzem jest na ebay pod hasłem "80mm flanged spigot", a u nas to trzeba poszukać może w sklepach ogrodniczych czy innych ...
Łapacz jest od gościa z forum AOC trzeb mu zapm'ować -> link do tematu.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Polus [ 14 kwietnia 2011, o 18:11 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Ten lapacz z Vectry C to jest jakis konkretny model ?? W 2.0 DTI jest taki sam jak w 3.0 CDTI a moze 1.9 CDTI ?? Niech ktos cos madrego podpowie ;/

Autor:  Robertnet [ 14 kwietnia 2011, o 20:48 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Polus z 2.2 dti

Autor:  Polus [ 18 kwietnia 2011, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

A wiec tak Panowie. Bylem dzisiaj w ASO dowiedziec sie odnosnie lapaczy z tych co jest w srodku na zdjeciu. http://img28.imageshack.us/img28/7703/intake6.jpg Dowiedzialem sie, ze ten lapacz jest montowany w dieslach: 2.0dti, 2.2dti, 1.9cdti oraz 3.0cdti. Numer katalogowy lapacza 5834828 cena 60zl. Ta rurka co sie z nim laczy i idzie do puszli to: 5836834 - 55zl. Czyli wszystko pieknie, ale jak zawsze jest jedno ale !! Czesc pierwsza, czyli lapacz jest na chwile obecna NIEDOSTEPNY w ASO :/ Od Pana z Opla uszlyszalem, przykto mi - trzeba szukac na rynku wtornym :(

Autor:  Jurand [ 6 maja 2011, o 17:12 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Przygotowane pod przeplywke leh:) 80mm, wyjscie z puchy 77mm scisniete opaska:) i jak narazie stara przeplywka leta


Obrazek
Obrazek
Obrazek

caly dzien mi zszedl.. paskudna robota.

to czerwone co widac to silikon.

Autor:  Polus [ 6 maja 2011, o 19:34 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

No troche dlubania jest :) Czemu od razu nie zalozyles przepywki leha ?? Drugi raz juz chyba szybciej Ci pojdzie :P :P
A jak jest z tymi kablami co ida do przeplywki ?? Jedni mowia, ze wystarczy wyciagnac je, a inni ze trzeba dorabiac kabel bo zbyt krotki :/

Autor:  Boro [ 6 maja 2011, o 19:40 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Polus napisał(a):
No troche dlubania jest :) Czemu od razu nie zalozyles przepywki leha ?? Drugi raz juz chyba szybciej Ci pojdzie :P :P
A jak jest z tymi kablami co ida do przeplywki ?? Jedni mowia, ze wystarczy wyciagnac je, a inni ze trzeba dorabiac kabel bo zbyt krotki :/


bo nie ma jeszcze softu pod ta przeplywke

Autor:  Jurand [ 7 maja 2011, o 03:33 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Polus napisał(a):
No troche dlubania jest :) Czemu od razu nie zalozyles przepywki leha ?? Drugi raz juz chyba szybciej Ci pojdzie :P :P
A jak jest z tymi kablami co ida do przeplywki ?? Jedni mowia, ze wystarczy wyciagnac je, a inni ze trzeba dorabiac kabel bo zbyt krotki :/


Tak jak mowi Boro, a kable musialem przedluzac.

Autor:  Predator [ 30 sierpnia 2014, o 13:41 ]
Tytuł:  Re: 1.9 CDTI Airbox - pozbywamy się naleśnika

Lobuziak napisał(a):
Jurand napisał(a):
Probowales do tej puchy wlozyc przeplywke z20leh? wchodzi czy trzeba jakis reduktor? 2 elementy dolotu, lapacza masz od vectry C?


Trzeba przerobić wylot z puszki -> według tutorialu...


Jako że fotki już dawno wygasły, pozwole sobie dodać swoją dokumentacje przerabiania tej puchy pod przepływke LEHa. Nie jest to jakoś super trudna robota, ale tutorial może komuś posłużyć jako światełko w tunelu przy tej przeróbce :D

1. Należy sobie skołować ową rurke z kołnierzem. Mamy 2 wyjścia:
- na allegro zakupić ,,adapter na przepływomierz stożek"
- lub na olx wpisać ,,rozeta kratka do komina wentylacyjnego" - facet z Dąbrowy Górniczej robi na zamówienie takie rzeczy.
Koszt wychodzi podobny, dlatego wybrałem tą 2 opcje, gdyż ten ,,gotowiec" z allegro ma bardzo krótkie wyjście, co spowoduje umiejscowienie przepływki bardzo blisko filtra powietrza, przez co pomiar może być niedokładny (zawirowania powietrza w puszce).
Otrzymujemy takie coś:

Obrazek

Obrazek

2. Obcinamy kątówką oryginalne wyjście z puszki i tą rurke, która jest we wnętrzu. Następnie kamieniem szlifierskim na wiertarce ładnie poszerzamy sobie wylot do 77mm (adapter z allegro) lub do 80mm (adapter na zamówienie).

Obrazek

3. Docinamy sobie rozetke tak żeby zmieściła nam się w puche, a przy okazji nie haratała filtra, jak już będzie założony.
Aby wszystko ładniej się dopasowało można wypalić lutownicą te żeberka na ,,suficie" puchy. Uważajcie żeby nie przetopić na wylot hehe :D

Obrazek

4. Patrzymy czy wszystko ładnie leży i czy na pewno zmieści tam nam się kolanko razem z obejmą!! Trzeba liczyć 8 mm luzu od spodu puchy.

Obrazek

5. I teraz już z górki, uszczelniamy sobie rozetke silikonem/pastą victora (tej allegrowej nie trzeba), wiertamy w niej dziurki i w tych samych miejscach na puszce.

Obrazek
Obrazek

6. Nitujemy ładnie rozetke do puchy filtra i otrzymujemy zachęcające wyjście z puchy o średnicy 80mm. :)

Obrazek

7. Uszczelniamy wszystko od środka silikonem/pastą victora i można od zewnątrz też dla pewności.

Obrazek

8. Można sobie ładnie odmalować puszke przy okazji np. w czarny połysk :)

Obrazek

9. Przy oddaleniu przepływki o jakieś 8-10 cm od puchy kabel od niej będzie bardzo napięty, dlatego można dolutować dłuższe kabelki do niej.
Ja okazałem sie śmierdzącym leniem i poprostu rozciąłem oplot wiązki idącej za silnikiem i wysupłałem ten idący do przepływki, tak że nie jest już napięty :)

Obrazek

Finito! Mam nadzieje, że się komuś przyda :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/