Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 14:37

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lipca 2005, o 19:18 
Proszę doświadczonych kolegów o rady, co warto zmodyfikować w qp turbo. Chodzi o relację osiągów do kosztów, zachowanie bezpieczeństwa dla silnika itp.

Czy poza chipem, warto robić większą turbinę, IC, downpipe,... ?

Czy większy IC nie "przeszkadza" zwykłej chłodnicy ?

Jakie orientacyjne osiągi KM i Nm przy kolejnych elementach ?

Jaki wpływ na przyspieszenia ? (może ktoś mierzył 0 -100, 1/4 mili itp)

Czy wytrzymają to tłoki (ponoć oryginały są kute), korbowody, wałki rozrządu, sprzęgło, dyfer, przeguby, zawieaszenie, napęd, trakcja itd ? Wpływ na żywotność ?

Czy stożki i wydechy to raczej nonsens? (niszczenie przepływki, turbiny, głupiejąca sonda lambda itp, a niewielkie osiągi). Świece podobnie ?

Jak eksploatować by cieszyć się mocą nie ryzykując spłynięcia / eksplozji silnika itp ? (w sumie chyba nie bez kozery auta typu porsche mają swoją cenę zaś np astra qp nie ma od razu 270 KM fabrycznie).


Ostatnio edytowano 7 lipca 2005, o 11:08 przez kkkmmm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2005, o 20:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Oczywiście że warto.
Ja narazie jak już wiesz jeździłem na programie (nuda, nuda, jeszcze raz nuda) W miare jedzenia apetyt rośnie... a w seri (czy na programie) ten samochód górą wogóle nie jeżździ.
W końcu odbieram qpete w sobote :D (miesiąc czekania W tym 2 tyg na smt :cry: ) i w tedy się zobaczy.
Na twoim miejscu nie zastanawiał bym się (jeżeli masz troszke gotówki) tylko wymienił turbine na hybrydową, orurowanie, wydech z kwasówki (mi już zabrakło gotówki na kwasówkę), IC - ostatnio oferował do sprzedania Titleist (pogadaj z nim może będzie robił nowe mody(goniąc Couba) i odsprzeda ci kupe części za nie dużą kaskę - tak jak ja się dogadałem z Coubem).
Jak to zrobisz to osiągniesz moc w granicach do 270KM i do 400Nm (może więcej)
Jeżeli chodzi o trwałość to tak naprawde nigdy nie wiadomo... tak już jest z silnikami turbo.
Zależy też od eksploatowania (dlatego będe miał dwa programy)
Przyspieszenie do 100 to będzie ciężko zmieżyć z powodu trakcji :P
Na 1/4 ok 14-stki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2005, o 22:30 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, o 23:04
Lokalizacja: Wrocław
jeżeli założysz większy SMIC (taki jaki ciągle mam do pchnięcia ;) ) to wejdzie bez problemu, przy FMIC trzeba już trochę rzeźbić

załóż stożek modyfikując dolot do turbo (wywalisz to zwężenie nad silnikiem), i resztę dolotu (gumowe rury zmienisz na kwasówkę), konieczna przeróbka przepływki, do tego większe turbo, więcej paliwa - wystarczy wydajniejsza pompa, np. Walbro, oprócz tego DV, SMT6 (jest możliwość wystrojenia tego na samym ECU, ale nie w Polsce ;), wydech (jak przeszkadza Ci hałas to wystarczy przerobić DP na 2,5'' wywalając pre-cat'a), możesz też wywalić wszystko i machnąć pełny przelot, nie z powodu przyrostu mocy tylko żeby wywalić niepotrzebne zwężenie za turbo.

Tłoki nie są kute, 270KM i 400Nm to bezpieczna granica dla elementów które wymieniłeś (ale chyba graniczna).

Przyspieszenie jest rzeczywiście ciężko zmierzyć ale spokojnie jest to niskie 6 sekund.

_________________
Obrazek
Streetracing Team Wrocław | Astra Coupe Club PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2005, o 11:46 
Titleist napisał(a):
Tłoki nie są kute


sporna kwestia


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2005, o 11:51 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, o 23:04
Lokalizacja: Wrocław
no nie wiem... wg mnie w Z20LET nie są (w C20LET - są)

_________________
Obrazek
Streetracing Team Wrocław | Astra Coupe Club PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2005, o 12:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Titleist napisał(a):
Przyspieszenie jest rzeczywiście ciężko zmierzyć ale spokojnie jest to niskie 6 sekund.


Nawet może być po niżej 6 sek (5.5-5.9 sek).

[ Dodano: 2005-07-07, 15:43 ]
Titleist co masz na myśli "konieczna przeróbka przepływki"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2005, o 16:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Marek - MvX napisał(a):
Titleist napisał(a):
Tłoki nie są kute


sporna kwestia



Tu sie nie ma o co spierac.
Ja jako poszkodowany wiem to napewno;
Tloki w Z20LET sa odlewane i powlekane jakims dziadostwem zeby temperature lepiej mogly odprowadzic. czego jak widac zbyt dobrze nie robia)
Tloki w C20LET i C20XE byly kute i pasuja do Coupe (po szlifie cylindrow)



SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2005, o 18:40 
w wielu c20let stopiły się tłoki lub powypadały dziury nawet w tych wcale niepodkręcanych


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2005, o 21:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ale to nic nie mowi na ten temat czy to sa kute czy nie.
Jak sinik chodzi za ubogo to i najlepsze kute sie posypia - co do tego to jestesmy jednego zdania, co nie ?
Tyle ze kute wytrzymaja troche wiecej temperatury niz te "cosik" w naszej Coupe.
(bo tlokami tego nazwac nie mozna)



SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2005, o 09:52 
Sir Adam, to Tobie spłynęły po VTG ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2005, o 14:43 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
kkkmmm napisał(a):
Sir Adam, to Tobie spłynęły po VTG ?



Adam nie mieszka w PL i nie korzysta z polskich firem :)

ZTCW, a raczej wiem nie malo 8) to po VTG nikomu nie poplynely..

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2005, o 18:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Moje poplynely po www.EDS-Motorsport.de
Autko fajnie chodzilo , ale tylko 30.000km, a potem - BOOOOOOMMM




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2005, o 19:57 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
30kkm to i tak sporo jak na tuning :lol:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2005, o 08:46 
:lol: Czyli jednak ta zabawa obniża żywotność silnika itp :cry:


Ktoś ma do sprzedania IC ten grubszy zbliżony szerokością do oryginału ?


(Po Promotorze > 230 KM i 380 Nm w upale, AFR OK :) - prośba o wykres do modów)

Czy wytrzyma to sprzęgło, skrzynia, sprężarka itp ?

[ Dodano: 2005-07-13, 09:51 ]
@ Sir Adam - po jakiej modyfikacji, przy ilu KM i Nm, rozwaliło Ci silnik ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 23:16 
Titleist napisał(a):
konieczna przeróbka przepływki


o co dokładnie chodzi z przeróbką tej przepływki?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL