Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Tłoki c20let
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=667
Strona 1 z 2

Autor:  WARIK [ 19 kwietnia 2006, o 14:48 ]
Tytuł:  Tłoki c20let

Czy jest sens pchać się w tłoki od c20let (używane).
A jak jest z korbami w z20let - ile Nm i KM są w stanie wytrzymać(czy od c20leta podejdą?).


Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.

Autor:  SirAdam [ 19 kwietnia 2006, o 20:26 ]
Tytuł: 

Tloki z C20LET ok, ale uzywane ??? :shock:
chyba zartujesz ???

Korby i wal wytrzymaja w Z20LET jakies 270-290 KM wedlug firmy Vmax z niemiec.




SirAdam

Autor:  Coube [ 19 kwietnia 2006, o 22:29 ]
Tytuł: 

WARIK napisał(a):
A jak jest z korbami w z20let - ile Nm i KM są w stanie wytrzymać(czy od c20leta podejdą?).

jeszcze u nas nikt nie sprawdzil, moje przy 400nm sie nie pogiely....chociaz dawno powinny, bo moment byl bardzo nisko. Korby C/Z sa identyczne.

WARIK napisał(a):
Czy jest sens pchać się w tłoki od c20let (używane).

nie, nie ma sensu ani w nowe a tym bardziej uzywane
SirAdam napisał(a):
Korby i wal wytrzymaja w Z20LET jakies 270-290 KM wedlug firmy Vmax z niemiec.

musza tam robic duza kase na wymieniajacych korby ;) i waly ;) wal zaczyna robic problemy przy 450km a wczesniej jekna panewki

Autor:  SirAdam [ 19 kwietnia 2006, o 22:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
musza tam robic duza kase na wymieniajacych korby Wink i waly Wink wal zaczyna robic problemy przy 450km a wczesniej jekna panewki


hehe, dlatego napisalem wg. firmy Vmax, a nie wedlug mojego zdania, ale masz calkowita racje, tylko nie tutaj;


Coube napisał(a):
nie, nie ma sensu ani w nowe a tym bardziej uzywane



uzywane - ok, wiadomo, ale na nowe ?
Przeciez wiesz jakie sa roznice miedzy tymi tlokami, i moim zdaniem kute to kute a nie jakies badziewie odlewane i cudactwem pokrywane.

A teraz Ty............................. :P






SirAdam

Autor:  Coube [ 20 kwietnia 2006, o 02:34 ]
Tytuł: 

wychodze z zalozenia, ze jak juz wkladac cos co ma dawac rade z korbami, ktore wczesniej wymiekaja..to niech to juz bedzie cos rozwojowego. Prawdziwe odkuwane tloki typu CP czy OMEGA, bo jak wiadomo...kute kutym nierowne.
Dodatkowo, nie wiem czy wiecie...ale tloki c20let pasowane do bloku i glowicy z Z wymagaja drobnej obrobki(ciekaw jestem czy Stephan wdrozyl to u Ciebie) zeby prawidlowo pracowaly.
Oczywiscie, nie ma to tak istotnego znaczenia w przypadku budowania silnika niewysilonego
W takim przypadku jak Twoj czy moj(kiedys) jak poplynely seryjne tloki, lepiej jest wsadzic tloki z C, bo pewne jest, ze nie ma co wkladac ponownie tych odlewanych badziewii :)
Ale jak sie wymienia, zeby wymienic na mocne to odrazu isc "wyzej".

Autor:  SirAdam [ 20 kwietnia 2006, o 10:01 ]
Tytuł: 

Coube napisał(a):
wychodze z zalozenia, ze jak juz wkladac cos co ma dawac rade z korbami, ktore wczesniej wymiekaja..to niech to juz bedzie cos rozwojowego. Prawdziwe odkuwane tloki typu CP czy OMEGA, bo jak wiadomo...kute kutym nierowne.



Tu masz racje, kute kutym nierowne.



Coube napisał(a):
Dodatkowo, nie wiem czy wiecie...ale tloki c20let pasowane do bloku i glowicy z Z wymagaja drobnej obrobki(ciekaw jestem czy Stephan wdrozyl to u Ciebie) zeby prawidlowo pracowaly.



Ja wiem o tym i mam takie tloki wlozone u mnie tzn. z C20LET i sa "obrabiane" tzn. jet obnizony stopien sprezania, wiec mysle ze potrzymaja troche.
Przy moich docelowych ok. 240KM sa wystarczajace.



Coube napisał(a):
Ale jak sie wymienia, zeby wymienic na mocne to odrazu isc "wyzej".



Racja, jezeli chce sie budowac silnik taki jak np. Twoj to nie ma sensu montowac tlokow z C20LET.

Zadziwiajace ze my dwoje jestesmy prawie zawsze tego samego zdania :wink:



@Warik,
czyli jak sam mozesz sie domyslic, zalozenie tlokow z C20LET nie jest rozwiazaniem u Ciebie, a to z 2 powodow;
- nikt rozsadny nie montuje uzywanych tlokow do silnika,
- jak bedziesz mial nowe tloki to i tak musisz jeszcze kogos miec ktory Ci je przerobi do Z20LET, czyli obnizy stopien sprezania.Przeszlifowanie cylindrow rozumie sie samo przez sie.






SirAdam

Autor:  WARIK [ 20 kwietnia 2006, o 10:56 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki.
Ale ja na razie "nie chce" budować potworka jak Coube & Titleist :D
Na razie mam 265KM i 360Nm(oczywiście z błędem i czeka mnie w maju poprawka) przy doładowaniu 1.1bara i chciałem podnieść do 1.3 - 1.4 bara.

A gdyby te tłoki używane odprężyć i powlec ceramiką?

Coube czy możesz mi napisać na pw jaki był twój koszt tłoków CP i korbowodów Pautera:?: (jeżeli to nie jest tajemnica :wink: )

Autor:  SirAdam [ 20 kwietnia 2006, o 11:43 ]
Tytuł: 

WARIK napisał(a):
Na razie mam 265KM i 360Nm(oczywiście z błędem i czeka mnie w maju poprawka) przy doładowaniu 1.1bara i chciałem podnieść do 1.3 - 1.4 bara.



wow, stalego doladowania, czy overboost ?
Ja mam 0,8Bar stalego i 1,3 overboost i mam cos ok. 235-240KM

Ja Ci odradzam uzywane tloki montowac, ale zrobisz jak uwazasz.





SirAdam

Autor:  PEKA [ 20 kwietnia 2006, o 13:24 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
wow, stalego doladowania, czy overboost ?
Ja mam 0,8Bar stalego i 1,3 overboost i mam cos ok. 235-240KM

Ja Ci odradzam uzywane tloki montowac, ale zrobisz jak uwazasz.


wiem że zrobię tyci OT, ale mam nadzieję że jakoś mi to ujdzie płazem :)


Jako, iż po siradamowych wypowiedziach wnioskuję, iż jest on bardzo rozsądnym człowiekiem, pozwole sobie zadać pytanie, co się składa na taka moc i jaka jest orientacyjna cena poszczególnych modyfikacji :)

Nie ukrywam, że docelowo właśnie takie paramtery chciałbym osiągnąć, zakłaając oczywiśćie jednocześnie że moc rzędu 250 PS jest realtywnie bezpieczna dla seryjnych gratów silnika?

Pozdrawiam,

peka

Autor:  Coube [ 20 kwietnia 2006, o 13:56 ]
Tytuł: 

to moze ja ja ja :D

250KM spokojnie na seryjnych gratach da rade. Istnieje duze prawdopodobienstwo, jezeli coupe jest po 2001roku, ze zacznie slizgac sie sprzeglo. ztcw u Adama za takie parametery odpowiada jedynie remap a ja sklanialbym sie ku ~230 KM ;). Osobiscie dolozylbym do tego wydajniejszy cooler dla podniesienia komfortu silnika i jego bezpieczenstwa.
Ceny za soft niebawem ;)

Autor:  WARIK [ 20 kwietnia 2006, o 14:12 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
WARIK napisał(a):
Na razie mam 265KM i 360Nm(oczywiście z błędem i czeka mnie w maju poprawka) przy doładowaniu 1.1bara i chciałem podnieść do 1.3 - 1.4 bara.



wow, stalego doladowania, czy overboost ?
Ja mam 0,8Bar stalego i 1,3 overboost i mam cos ok. 235-240KM

Ja Ci odradzam uzywane tloki montowac, ale zrobisz jak uwazasz.





SirAdam

Tak tylko moja turbawka k04 - 25 hybryda (kiedyś siedziała u Couba) i tak mało (spaprany troszke wydech no i z błędami :evil: )

Autor:  PEKA [ 21 kwietnia 2006, o 09:46 ]
Tytuł: 

Coube napisał(a):
Ceny za soft niebawem


czekam zatem na przedstawienie oferty :)

Autor:  WARIK [ 25 kwietnia 2006, o 11:15 ]
Tytuł: 

Coube - jednak tajemnica.

Czy cena 3200,- zł za korby Pautera jest dobrą ceną :?:
Komplet korbowodów Carrillo ok 4000 zł

Komplet tłoków kutych z pierścieniami i sworzniami JE - 2499 zł - wiem że CP są lepsze tylko jak to cenowo wygląda?

Autor:  Coube [ 25 kwietnia 2006, o 14:51 ]
Tytuł: 

WARIK napisał(a):
Czy cena 3200,- zł za korby Pautera jest dobrą ceną
Komplet korbowodów Carrillo ok 4000 zł

Komplet tłoków kutych z pierścieniami i sworzniami JE - 2499 zł - wiem że CP są lepsze tylko jak to cenowo wygląda?


Przy obecnym kursie dolara cena za korby Pautera jest ok. Carillo odpusc...nie beda mialy w czym pracowac :)
jaki stop te JE :?: bo oni oferuja dosc sporo mozliwosci...tloki CP beda drozsze.
jaki rozmiar tlokow :?: kupowane "z polki" czy robione "custom" na zamowienie :?:
Kto dal Ci taka oferte :?: i jaki jest czas oczekiwania :?:

Autor:  Coube [ 25 kwietnia 2006, o 19:14 ]
Tytuł: 

error, myslalem, ze kurs jest 3.6 :P a ze jest 3.1 to cena nie jest rewelacja

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/