Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 16 kwietnia 2024, o 06:47

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tłoki c20let
PostNapisane: 19 kwietnia 2006, o 14:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Czy jest sens pchać się w tłoki od c20let (używane).
A jak jest z korbami w z20let - ile Nm i KM są w stanie wytrzymać(czy od c20leta podejdą?).


Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2006, o 20:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Tloki z C20LET ok, ale uzywane ??? :shock:
chyba zartujesz ???

Korby i wal wytrzymaja w Z20LET jakies 270-290 KM wedlug firmy Vmax z niemiec.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2006, o 22:29 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
WARIK napisał(a):
A jak jest z korbami w z20let - ile Nm i KM są w stanie wytrzymać(czy od c20leta podejdą?).

jeszcze u nas nikt nie sprawdzil, moje przy 400nm sie nie pogiely....chociaz dawno powinny, bo moment byl bardzo nisko. Korby C/Z sa identyczne.

WARIK napisał(a):
Czy jest sens pchać się w tłoki od c20let (używane).

nie, nie ma sensu ani w nowe a tym bardziej uzywane
SirAdam napisał(a):
Korby i wal wytrzymaja w Z20LET jakies 270-290 KM wedlug firmy Vmax z niemiec.

musza tam robic duza kase na wymieniajacych korby ;) i waly ;) wal zaczyna robic problemy przy 450km a wczesniej jekna panewki

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2006, o 22:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
musza tam robic duza kase na wymieniajacych korby Wink i waly Wink wal zaczyna robic problemy przy 450km a wczesniej jekna panewki


hehe, dlatego napisalem wg. firmy Vmax, a nie wedlug mojego zdania, ale masz calkowita racje, tylko nie tutaj;


Coube napisał(a):
nie, nie ma sensu ani w nowe a tym bardziej uzywane



uzywane - ok, wiadomo, ale na nowe ?
Przeciez wiesz jakie sa roznice miedzy tymi tlokami, i moim zdaniem kute to kute a nie jakies badziewie odlewane i cudactwem pokrywane.

A teraz Ty............................. :P






SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 02:34 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
wychodze z zalozenia, ze jak juz wkladac cos co ma dawac rade z korbami, ktore wczesniej wymiekaja..to niech to juz bedzie cos rozwojowego. Prawdziwe odkuwane tloki typu CP czy OMEGA, bo jak wiadomo...kute kutym nierowne.
Dodatkowo, nie wiem czy wiecie...ale tloki c20let pasowane do bloku i glowicy z Z wymagaja drobnej obrobki(ciekaw jestem czy Stephan wdrozyl to u Ciebie) zeby prawidlowo pracowaly.
Oczywiscie, nie ma to tak istotnego znaczenia w przypadku budowania silnika niewysilonego
W takim przypadku jak Twoj czy moj(kiedys) jak poplynely seryjne tloki, lepiej jest wsadzic tloki z C, bo pewne jest, ze nie ma co wkladac ponownie tych odlewanych badziewii :)
Ale jak sie wymienia, zeby wymienic na mocne to odrazu isc "wyzej".

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 10:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Coube napisał(a):
wychodze z zalozenia, ze jak juz wkladac cos co ma dawac rade z korbami, ktore wczesniej wymiekaja..to niech to juz bedzie cos rozwojowego. Prawdziwe odkuwane tloki typu CP czy OMEGA, bo jak wiadomo...kute kutym nierowne.



Tu masz racje, kute kutym nierowne.



Coube napisał(a):
Dodatkowo, nie wiem czy wiecie...ale tloki c20let pasowane do bloku i glowicy z Z wymagaja drobnej obrobki(ciekaw jestem czy Stephan wdrozyl to u Ciebie) zeby prawidlowo pracowaly.



Ja wiem o tym i mam takie tloki wlozone u mnie tzn. z C20LET i sa "obrabiane" tzn. jet obnizony stopien sprezania, wiec mysle ze potrzymaja troche.
Przy moich docelowych ok. 240KM sa wystarczajace.



Coube napisał(a):
Ale jak sie wymienia, zeby wymienic na mocne to odrazu isc "wyzej".



Racja, jezeli chce sie budowac silnik taki jak np. Twoj to nie ma sensu montowac tlokow z C20LET.

Zadziwiajace ze my dwoje jestesmy prawie zawsze tego samego zdania :wink:



@Warik,
czyli jak sam mozesz sie domyslic, zalozenie tlokow z C20LET nie jest rozwiazaniem u Ciebie, a to z 2 powodow;
- nikt rozsadny nie montuje uzywanych tlokow do silnika,
- jak bedziesz mial nowe tloki to i tak musisz jeszcze kogos miec ktory Ci je przerobi do Z20LET, czyli obnizy stopien sprezania.Przeszlifowanie cylindrow rozumie sie samo przez sie.






SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 10:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Wielkie dzięki.
Ale ja na razie "nie chce" budować potworka jak Coube & Titleist :D
Na razie mam 265KM i 360Nm(oczywiście z błędem i czeka mnie w maju poprawka) przy doładowaniu 1.1bara i chciałem podnieść do 1.3 - 1.4 bara.

A gdyby te tłoki używane odprężyć i powlec ceramiką?

Coube czy możesz mi napisać na pw jaki był twój koszt tłoków CP i korbowodów Pautera:?: (jeżeli to nie jest tajemnica :wink: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 11:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
WARIK napisał(a):
Na razie mam 265KM i 360Nm(oczywiście z błędem i czeka mnie w maju poprawka) przy doładowaniu 1.1bara i chciałem podnieść do 1.3 - 1.4 bara.



wow, stalego doladowania, czy overboost ?
Ja mam 0,8Bar stalego i 1,3 overboost i mam cos ok. 235-240KM

Ja Ci odradzam uzywane tloki montowac, ale zrobisz jak uwazasz.





SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 13:24 
SirAdam napisał(a):
wow, stalego doladowania, czy overboost ?
Ja mam 0,8Bar stalego i 1,3 overboost i mam cos ok. 235-240KM

Ja Ci odradzam uzywane tloki montowac, ale zrobisz jak uwazasz.


wiem że zrobię tyci OT, ale mam nadzieję że jakoś mi to ujdzie płazem :)


Jako, iż po siradamowych wypowiedziach wnioskuję, iż jest on bardzo rozsądnym człowiekiem, pozwole sobie zadać pytanie, co się składa na taka moc i jaka jest orientacyjna cena poszczególnych modyfikacji :)

Nie ukrywam, że docelowo właśnie takie paramtery chciałbym osiągnąć, zakłaając oczywiśćie jednocześnie że moc rzędu 250 PS jest realtywnie bezpieczna dla seryjnych gratów silnika?

Pozdrawiam,

peka


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 13:56 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
to moze ja ja ja :D

250KM spokojnie na seryjnych gratach da rade. Istnieje duze prawdopodobienstwo, jezeli coupe jest po 2001roku, ze zacznie slizgac sie sprzeglo. ztcw u Adama za takie parametery odpowiada jedynie remap a ja sklanialbym sie ku ~230 KM ;). Osobiscie dolozylbym do tego wydajniejszy cooler dla podniesienia komfortu silnika i jego bezpieczenstwa.
Ceny za soft niebawem ;)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2006, o 14:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
WARIK napisał(a):
Na razie mam 265KM i 360Nm(oczywiście z błędem i czeka mnie w maju poprawka) przy doładowaniu 1.1bara i chciałem podnieść do 1.3 - 1.4 bara.



wow, stalego doladowania, czy overboost ?
Ja mam 0,8Bar stalego i 1,3 overboost i mam cos ok. 235-240KM

Ja Ci odradzam uzywane tloki montowac, ale zrobisz jak uwazasz.





SirAdam

Tak tylko moja turbawka k04 - 25 hybryda (kiedyś siedziała u Couba) i tak mało (spaprany troszke wydech no i z błędami :evil: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2006, o 09:46 
Coube napisał(a):
Ceny za soft niebawem


czekam zatem na przedstawienie oferty :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2006, o 11:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Coube - jednak tajemnica.

Czy cena 3200,- zł za korby Pautera jest dobrą ceną :?:
Komplet korbowodów Carrillo ok 4000 zł

Komplet tłoków kutych z pierścieniami i sworzniami JE - 2499 zł - wiem że CP są lepsze tylko jak to cenowo wygląda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2006, o 14:51 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
WARIK napisał(a):
Czy cena 3200,- zł za korby Pautera jest dobrą ceną
Komplet korbowodów Carrillo ok 4000 zł

Komplet tłoków kutych z pierścieniami i sworzniami JE - 2499 zł - wiem że CP są lepsze tylko jak to cenowo wygląda?


Przy obecnym kursie dolara cena za korby Pautera jest ok. Carillo odpusc...nie beda mialy w czym pracowac :)
jaki stop te JE :?: bo oni oferuja dosc sporo mozliwosci...tloki CP beda drozsze.
jaki rozmiar tlokow :?: kupowane "z polki" czy robione "custom" na zamowienie :?:
Kto dal Ci taka oferte :?: i jaki jest czas oczekiwania :?:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2006, o 19:14 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
error, myslalem, ze kurs jest 3.6 :P a ze jest 3.1 to cena nie jest rewelacja

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL