Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Blow off Valve raz jeszcze
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=655
Strona 1 z 3

Autor:  kkkmmm [ 7 kwietnia 2006, o 20:53 ]
Tytuł:  Blow off Valve raz jeszcze

wiem że już było na forum, ale prośba o pomoc.
1. Czy jest sens do qp turbo po zmianie programu i IC (236KM, 384 Nm) wrzucić dla "dźwięku subaru" BOV zewnętrzny?

2. Czy można uniknąć ryzyka utraty osiągów, wariowania komputera/ponownego strojenia, nierównej pracy, szarpania itd? - jak (2M? - który,...)?

3. Jakie są koszty?

+ 4. pytanko lamerskie - czym się różni DV od BOV?

+ 5. kolejne pytanko z innej beczki - czy po wstawieniu sportowego wkładu filtra powietrza warto coś dostrajać?

Autor:  Coube [ 9 kwietnia 2006, o 02:05 ]
Tytuł: 

do tej pory z BOVami mialem sporo przejsc, w koncu sam jezdze na DV...ale nie ukrywam, ze przy takiej instalce jak mam teraz, chce sprobowac BOVa i bedzie to cosmoby2M. Jak narazie BOV pracowal mi w ukladzie odpowiednio tylko RAZ gdy mialem podlaczone SMT, ktore przeliczalo specjalnie mape paliwowa pod bov'a.
na pewno bedzie sie przelewal w momencie puszczenia gazu, bedzie strzelal z wydechu a dokladnie dopalal resztki paliwa na katalizatorze..za dobre to to nie jest :( bedzie przez to palil troche wiecej...
najwiekszy problem z bovem jaki zauwazylem, to brak plynnosci przy jezdzie jednostajnej.
Przez to ze QP ma E-gas i ma mase jego polozen bardzo czesto nawet na dziurach powoduje to otwarcie bova i "odcisnienie" ukladu...wiec tak sobie potem jedziesz i jedziesz...walisz po dziurach, noga na pedale Ci podskakuje a auto szarpie.

roznica miedzy DV a BOV jest taka, ze przy tym drugim nadmiar powietrza uchodzi do atmosfery a nie wraca ponownie do wykorzystania w ukladzie, stad rozne dziwne jaja..powietrze raz zliczone przez przeplywke nagle znika i przy odpuszczaniu gazu "strzela" albo robi inne dziwne rzeczy. Jak masz seryjnego DV i BOVa obok..to dziala to troche jak hybryda, troche powietrza do atmosfery i troche do ukladu, wiec nie jest jeszcze tak "zle", ale dla samego "wooooshhh" IMO nie warto robic sobie problemow.
Niedlugo popruje swoje rury tak, zeby spasowac COSMO i zobaczymy co bedzie, to dam znac :mrgreen:

co do kosztow....dolot IC>przepustnica z nierdzewki, do tego wypadaloby jakies samco-silicony dorzucic do polaczen+sam bov membranowy z 600zl(chyba). tanio nie jest.

Autor:  kkkmmm [ 9 kwietnia 2006, o 06:56 ]
Tytuł: 

To jest odpowiedź :)) Jesze pytanko 5 w 1 poscie o filtrze

Autor:  Coube [ 9 kwietnia 2006, o 12:00 ]
Tytuł: 

kkkmmm napisał(a):
To jest odpowiedź :)) Jesze pytanko 5 w 1 poscie o filtrze


nic nie warto dostrajac, jako, ze obecny filtr nie jest zadnym elementem restrykcyjnym. Turbo i teraz i po zmianie bedzie ciagnac tak samo :)

Autor:  PEKA [ 10 kwietnia 2006, o 13:32 ]
Tytuł: 

no dobra, wszystko fajnie, ale jeśli komuś zależy przede wszystkim na "wooooshhh" to co ma zrobić? oczywiście jednocześnie chciałby uniknąć wszelkich możliwych problemów i komplikacji :roll:

pzodrawiam,

peka

Autor:  Coube [ 11 kwietnia 2006, o 00:30 ]
Tytuł: 

najprosciej bedzie spotkac sie z DrRedDevilem z firmy 2M i stestowac COSMO albo jego nowa hybryde. Generalnie wszystkie hybrydy powinny dzialac bez problemow a dobrze wyregulowane membranowe "tez". Zasadniczo nie jest to VAG, zadnych bledow nie ma, komputer sie nie buntuje. Tylko ta sprawa "komfortu" :|

Autor:  Adam [ 10 kwietnia 2008, o 20:51 ]
Tytuł: 

Wlasnie zaopatrzylem sie w BOV-a i teraz pytanie do ekspertow co zrobic z fabrycznym DV.
Troche poczytalem angielskie strony i najrozsadniejszym rozwiazaniem wydaje mi sie zablokowanie DV, i podlaczenie weza ( co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia) do BOV-a. Innym rozwiazaniem jest zostawienie DV tak jak jest, a na wezu wstawic trojnik i podlaczyc BOVa, malo sensowne rozwiazanie.
Jakies opinie ekspertow ?

Autor:  WARIK [ 11 kwietnia 2008, o 00:10 ]
Tytuł: 

Adam jakie seryjne DV ;/

Autor:  Adam [ 11 kwietnia 2008, o 06:57 ]
Tytuł: 

WARIK moze jakis wieczorem na skypa sie ustawimy i pogadamy chwile.
W turbinie jest fabryczny DV

Autor:  mich007 [ 11 kwietnia 2008, o 07:17 ]
Tytuł: 

Adam napisał(a):
co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia


to jest podciśnienie


Jest seryjny zawór upustowy :) Co do podłączenia BOVa to nie za bardzo wiem jak to zrobić, wiem tylko że nie jest to najlepsze rozwiązanie...

Autor:  SirAdam [ 11 kwietnia 2008, o 17:04 ]
Tytuł: 

mich007 napisał(a):
Adam napisał/a:
co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia


to jest podciśnienie


Vakuum jest po polsku proznia.

Podcisnienie, to bedzie po angielsku cos w rodzaju "underpressure"
nie znam angielskiego, dlatego tylko sie domyslam.





Adam

Autor:  yolk [ 11 kwietnia 2008, o 17:13 ]
Tytuł: 

podciśnienie - po angielsku to underpressure rzadziej stosowane określenie to vacuum (jednak vacuum w angielskim znaczy również próżnia - niestety angielski jest tak porąbany, że mają za mało słów do określania tego co chcą wyrazic).
nadciśnienie - overpressure

Autor:  GST [ 12 kwietnia 2008, o 22:54 ]
Tytuł: 

Ja mam podlaczonego BOV'a poprzez trójnik z seryjnym DV.
I nie mam najmniejszych problemów.
Autko nigdy nie zgaslo i nie faluje po puszczeniu gazu.
Poprostu chodzi idealnie.
BOV jest firmy BAILEY.
Moge wstawic zjdecie jak kogos interesuje.

Autor:  WARIK [ 13 kwietnia 2008, o 01:51 ]
Tytuł: 

mi przy se3ryjnej turbawce na programie tez chodziło bez problemów, teraz HKS robi problemy, albo... cholera wie :?

Autor:  Adam [ 13 kwietnia 2008, o 10:48 ]
Tytuł: 

Ja dzisiaj bede montowal chce wlasnie sprawdzic jak bedzie z trojnikiem.

BTW wreszcie jakas wypowiedz na temat, a nie wyklad z angielskiego, DZIEKUJE

I pozdrawiam wszystkich lingwistow

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/