Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Blow off Valve raz jeszcze http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=655 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | kkkmmm [ 7 kwietnia 2006, o 20:53 ] |
Tytuł: | Blow off Valve raz jeszcze |
wiem że już było na forum, ale prośba o pomoc. 1. Czy jest sens do qp turbo po zmianie programu i IC (236KM, 384 Nm) wrzucić dla "dźwięku subaru" BOV zewnętrzny? 2. Czy można uniknąć ryzyka utraty osiągów, wariowania komputera/ponownego strojenia, nierównej pracy, szarpania itd? - jak (2M? - który,...)? 3. Jakie są koszty? + 4. pytanko lamerskie - czym się różni DV od BOV? + 5. kolejne pytanko z innej beczki - czy po wstawieniu sportowego wkładu filtra powietrza warto coś dostrajać? |
Autor: | Coube [ 9 kwietnia 2006, o 02:05 ] |
Tytuł: | |
do tej pory z BOVami mialem sporo przejsc, w koncu sam jezdze na DV...ale nie ukrywam, ze przy takiej instalce jak mam teraz, chce sprobowac BOVa i bedzie to cosmoby2M. Jak narazie BOV pracowal mi w ukladzie odpowiednio tylko RAZ gdy mialem podlaczone SMT, ktore przeliczalo specjalnie mape paliwowa pod bov'a. na pewno bedzie sie przelewal w momencie puszczenia gazu, bedzie strzelal z wydechu a dokladnie dopalal resztki paliwa na katalizatorze..za dobre to to nie jest bedzie przez to palil troche wiecej... najwiekszy problem z bovem jaki zauwazylem, to brak plynnosci przy jezdzie jednostajnej. Przez to ze QP ma E-gas i ma mase jego polozen bardzo czesto nawet na dziurach powoduje to otwarcie bova i "odcisnienie" ukladu...wiec tak sobie potem jedziesz i jedziesz...walisz po dziurach, noga na pedale Ci podskakuje a auto szarpie. roznica miedzy DV a BOV jest taka, ze przy tym drugim nadmiar powietrza uchodzi do atmosfery a nie wraca ponownie do wykorzystania w ukladzie, stad rozne dziwne jaja..powietrze raz zliczone przez przeplywke nagle znika i przy odpuszczaniu gazu "strzela" albo robi inne dziwne rzeczy. Jak masz seryjnego DV i BOVa obok..to dziala to troche jak hybryda, troche powietrza do atmosfery i troche do ukladu, wiec nie jest jeszcze tak "zle", ale dla samego "wooooshhh" IMO nie warto robic sobie problemow. Niedlugo popruje swoje rury tak, zeby spasowac COSMO i zobaczymy co bedzie, to dam znac :mrgreen: co do kosztow....dolot IC>przepustnica z nierdzewki, do tego wypadaloby jakies samco-silicony dorzucic do polaczen+sam bov membranowy z 600zl(chyba). tanio nie jest. |
Autor: | kkkmmm [ 9 kwietnia 2006, o 06:56 ] |
Tytuł: | |
To jest odpowiedź :)) Jesze pytanko 5 w 1 poscie o filtrze |
Autor: | Coube [ 9 kwietnia 2006, o 12:00 ] |
Tytuł: | |
kkkmmm napisał(a): To jest odpowiedź :)) Jesze pytanko 5 w 1 poscie o filtrze
nic nie warto dostrajac, jako, ze obecny filtr nie jest zadnym elementem restrykcyjnym. Turbo i teraz i po zmianie bedzie ciagnac tak samo :) |
Autor: | PEKA [ 10 kwietnia 2006, o 13:32 ] |
Tytuł: | |
no dobra, wszystko fajnie, ale jeśli komuś zależy przede wszystkim na "wooooshhh" to co ma zrobić? oczywiście jednocześnie chciałby uniknąć wszelkich możliwych problemów i komplikacji :roll: pzodrawiam, peka |
Autor: | Coube [ 11 kwietnia 2006, o 00:30 ] |
Tytuł: | |
najprosciej bedzie spotkac sie z DrRedDevilem z firmy 2M i stestowac COSMO albo jego nowa hybryde. Generalnie wszystkie hybrydy powinny dzialac bez problemow a dobrze wyregulowane membranowe "tez". Zasadniczo nie jest to VAG, zadnych bledow nie ma, komputer sie nie buntuje. Tylko ta sprawa "komfortu" :| |
Autor: | Adam [ 10 kwietnia 2008, o 20:51 ] |
Tytuł: | |
Wlasnie zaopatrzylem sie w BOV-a i teraz pytanie do ekspertow co zrobic z fabrycznym DV. Troche poczytalem angielskie strony i najrozsadniejszym rozwiazaniem wydaje mi sie zablokowanie DV, i podlaczenie weza ( co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia) do BOV-a. Innym rozwiazaniem jest zostawienie DV tak jak jest, a na wezu wstawic trojnik i podlaczyc BOVa, malo sensowne rozwiazanie. Jakies opinie ekspertow ? |
Autor: | WARIK [ 11 kwietnia 2008, o 00:10 ] |
Tytuł: | |
Adam jakie seryjne DV ;/ |
Autor: | Adam [ 11 kwietnia 2008, o 06:57 ] |
Tytuł: | |
WARIK moze jakis wieczorem na skypa sie ustawimy i pogadamy chwile. W turbinie jest fabryczny DV |
Autor: | mich007 [ 11 kwietnia 2008, o 07:17 ] |
Tytuł: | |
Adam napisał(a): co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia
to jest podciśnienie Jest seryjny zawór upustowy :) Co do podłączenia BOVa to nie za bardzo wiem jak to zrobić, wiem tylko że nie jest to najlepsze rozwiązanie... |
Autor: | SirAdam [ 11 kwietnia 2008, o 17:04 ] |
Tytuł: | |
mich007 napisał(a): Adam napisał/a:
co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia to jest podciśnienie Vakuum jest po polsku proznia. Podcisnienie, to bedzie po angielsku cos w rodzaju "underpressure" nie znam angielskiego, dlatego tylko sie domyslam. Adam |
Autor: | yolk [ 11 kwietnia 2008, o 17:13 ] |
Tytuł: | |
podciśnienie - po angielsku to underpressure rzadziej stosowane określenie to vacuum (jednak vacuum w angielskim znaczy również próżnia - niestety angielski jest tak porąbany, że mają za mało słów do określania tego co chcą wyrazic). nadciśnienie - overpressure |
Autor: | GST [ 12 kwietnia 2008, o 22:54 ] |
Tytuł: | |
Ja mam podlaczonego BOV'a poprzez trójnik z seryjnym DV. I nie mam najmniejszych problemów. Autko nigdy nie zgaslo i nie faluje po puszczeniu gazu. Poprostu chodzi idealnie. BOV jest firmy BAILEY. Moge wstawic zjdecie jak kogos interesuje. |
Autor: | WARIK [ 13 kwietnia 2008, o 01:51 ] |
Tytuł: | |
mi przy se3ryjnej turbawce na programie tez chodziło bez problemów, teraz HKS robi problemy, albo... cholera wie :? |
Autor: | Adam [ 13 kwietnia 2008, o 10:48 ] |
Tytuł: | |
Ja dzisiaj bede montowal chce wlasnie sprawdzic jak bedzie z trojnikiem. BTW wreszcie jakas wypowiedz na temat, a nie wyklad z angielskiego, DZIEKUJE I pozdrawiam wszystkich lingwistow |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |