Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 10:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 listopada 2010, o 23:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Zgrać można, tyle że z modyfikacjami będzie dużo trudniej. Ma ktoś może dokładny opis map w binarce Leta? Pytanie retoryczne ... to tylko 512KB? Co do czego służy i jakie są zależności między nimi? Bez tego to niestety ale słabo widzę jakiekolwiek mody. Z tego co mi wiadomo to jest co najmniej 38 map, a chyba na forum ktoś pisał o 80...

Generalnie przy wgrywaniu gotowców jest zasada że numer wersji softu ma być ten sam co aktualnego w sterowniku (polecam http://www.chiptuners.org). Dlaczego tak jest ??? Czy istnieje jeszcze inny kod w sterowniku oprócz tych 512KB który się zmienia wraz z wersją? Jakoś jak Coube mi wgrywał gotowca to nie widziałem żeby to sprawdzał, tylko kazał trzymać kciuki.

Był nawet pewien problem z wgrywaniem softu EDS że po wgraniu modu nie było pożądanego efektu. Teraz IPF ogranicza aktualizację tylko do konkretnej wersji i jak chce się mieć najnowsze wersje (różny hardware) to należy zrobić update softu w ASO.

Na moje problemy z brakiem mocy nie znalazłem remedium, ale ostatnio zrobiwszy trochę logów op-com'em znajomy stwierdził że mam mega późny zapłon, czyżby to jednak wina softu od Coube. Jako że Coube już bardzo dawno zakończył współpracę z Klasen'em znowu jestem w punkcie wyjścia... kusi mnie żeby przywrócić serię, może się okaże że autko zrobi więcej mocy na seryjnym sofcie...

Co do Galletto to podobno wersja powszechnie dostępna nie koniecznie generuje dobre checksumy przy wgrywaniu, aczkolwiek ludziom się udaje ta operacja. Acha... i polecają przy tej operacji mieć w dobrym stanie elektrykę i naładowany aku a dodatkowo wyciągnąć bezpiecznik od wspomagania kierownicy... tak się zastanawiałem przy zgrywaniu softu co to za brzęczenie pod maską.

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. jakby ktoś miał trochę logów op-com'a z serii lub po programie dla porównania to był bym wdzięczny.

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 10:46 
no dokładnie mam ten sam problem, ciężko się połapać co jest od czego w tych mapach... gdyby to rozgryźć (pewnie miesiące albo i lata doświadczeń) to mozna by wtedy pokombinować.. a tak to czarna magia i na chiptuners.org tez na temat z20let jest niewiele informacji (przydatnych)... aby to samemu rozpracować (porządnie) to w sumie potrzeba kilku rzeczy:
1) wiedza co i gdzie sie w binarkach znajduje
2) czas na kombinowanie
3) wskaźnik egt
4) szerokopasmówka
5) wskaźnik doładowania
6) dostęp do hamowni

dlatego nie jest to takie proste..

może by było kilku chętnych do kombinowania z tymi binarkami i wyszukiwania informacji co gdzie się znajduje, w grupie siła ;) ja jestem chętny jak coś...


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 11:05 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
130448905178, 130451480408
to sa numery aukcji na angielskim ebay-u,
jak dobrze zrozumiałem to gotowce EDS-a???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 listopada 2010, o 11:13 
a 10funciaków to nie zbiednieje..


Góra
  
 
PostNapisane: 16 listopada 2010, o 09:57 
kupiłem ten wsad z EDSu oraz jeszcze jeden na troche mniejszy moment, opinie użytkowników są pochlebne.. póki co moje galletto odmówiło współpracy z laptopem - czekam na reakcję sprzedawcy.
Jak uda mi się nie wysadzic silnika to zdam relacje, w sumie jak wysadze to tez zdam. Wskaźnik doładowani + EGT mam na pokładzie - jezeli to drugie nie będzie przybierało jakis chorych wartości to razcej powinno byc OK.


Góra
  
 
PostNapisane: 17 listopada 2010, o 12:20 
galletto z innym laptopem nawiązało wspołpracę;) zrobilem backupa ori softu, faktycznie coś wydaje dziwny dźwięk pod maską przy zgrywaniu softu i samo zgrywanie pobiera sporo energii, nie dziwie się ze zalecane jest ograniczenie wpływu odbiorników prądu w trakcie procesu flashowania (wyjmowanie bezpieczników itp).

nie wiem teraz kiedy odważe się wgrać tego EDSa, ale jak to zrobie to dam znać;) póki co porównałem sobie oba softy (ori i EDS) są pozmieniane niektóre wartości, czasem o 5% a momentami o 200%...


Góra
  
 
PostNapisane: 17 listopada 2010, o 13:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
ol3j napisał(a):
galletto z innym laptopem nawiązało wspołpracę;) zrobilem backupa ori softu, faktycznie coś wydaje dziwny dźwięk pod maską przy zgrywaniu softu i samo zgrywanie pobiera sporo energii, nie dziwie się ze zalecane jest ograniczenie wpływu odbiorników prądu w trakcie procesu flashowania (wyjmowanie bezpieczników itp).


To powinien być największy bezpiecznik pod maską 80 chyba.

ol3j napisał(a):
nie wiem teraz kiedy odważe się wgrać tego EDSa, ale jak to zrobie to dam znać;) póki co porównałem sobie oba softy (ori i EDS) są pozmieniane niektóre wartości, czasem o 5% a momentami o 200%...


Jaką masz wersję ori? Powinno być w środeczku pliku jak się poszuka słowa LET to coś takiego jest: "1037366915^@Z20LET". Porównywać najlepiej z taką samą wersją ori. Ja niestety nie mam orginalnego softu ... u Coube został... ale znalazłem w necie wersję ori 366914 i 366916.

Edit: Wersję softu można odczytać również w programie Galletto po otwarciu pliku, nie trzeba w binarce grzebać... ale można tam znaleźć różne ciekawe dopiski

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 listopada 2010, o 14:16 
no to ja mam taką:
Obrazek

edit: a modzone mam zupełnie inne numery ;] i dlatego się boje ;), ale jak to mówią "kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije i kawioru nie je" ;]


Góra
  
 
PostNapisane: 17 listopada 2010, o 15:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
modzone od tego gościa mają takie numery (też się zaopatrzyłem):

stage1low - 360526
stage1high - 366915
stage2 - 366914
stage3 - 360526

Czyli "stage1 low torque" masz zgodny numer ze swoim oryginałem. Mój stage2 od Coube ma numerek 366915 czyli teoretycznie był wgrany na jakąś starą wersje i przeżył. Tylko podejrzewam czy to nie miało wpływu na problem z opóźnionym zapłonem i niską mocą jak na remap.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 listopada 2010, o 15:51 
pisałem z tym gościem z Ebaya, twierdzi ze nie będzie żadnych problemów, bez znaczenia jest to oznaczenie.. ale to tak jakbym pytał fryzjera czy powinienem się ostrzyc..


Góra
  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 22:06 
jednak się nie mogłem powstrzymać i wgrałem ten program stage1 z obniżonym momentem,
niestety pogoda [pada] (nawierzchnia) nie pozwala rozwinąc skrzydel bo 1 i 2
po przekroczeniu 3 tyś cały czas mieli, trójka czasami tez ;)
udało mi się na tym mokrym i włączonym TC uzyskać 7,9s do setki..

minusem narazie jest to że pojawił mi się podczas "upalania" samochodzik z kluczem, musze teraz sprawdzić o co biega..

Edit: no więc mam błąd P1106, z tego co piszecie na forum to nieszczelność w dolocie, to by się w sumie mogło zgadzać, turbo na nowym programie dmuchnęło więcej i się coś rozszczelniło... musze teraz namierzyć co...

wrażenie jest ogolnie takie że ori sofcie samochód fajnie jeżdził z dołu, u góry mu brakowało.. teraz z dolu jedzie podobnie, ale powyżej 3 tyś dostaje większego kopa

dobra zreszta ja chyba sam tu pisze dla siebie ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 23:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ol3j napisał(a):
dobra zreszta ja chyba sam tu pisze dla siebie

mylisz sie,
ja z ciekawoscia czytam.
Co do bledu P1106, to czesto bywa tez ze program nie jest dobry, i sie tego bledu nie pozbedziesz.
Nie kazdy tuner wie co i gdzie trzeba zmodernizowac.
EDS tego bledu nigdy nie mialo.
Sprawa znana na zachodzie.
Ale miejmy nadzieje ze to tylko nieszczelnosc w ukladzie.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 listopada 2010, o 23:50 
tez mam taka nadzieję, jeżeli nei będe mógł wykryć źródla tego błedu (nieszczelnośc lub inne) to wgram ori program i zobacze co się będzie działo... z drugiej strony pewności 100% nie ma że to faktycznie program z EDSu...

auto zdecydowanie fajniej jeździ mimo niesprzyjających warunków pogodowych (subiektywnie oczywiście), pomimo swiecącej się kontrolki samochodu z kluczykiem


Góra
  
 
PostNapisane: 19 listopada 2010, o 07:23 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
ol3j napisał(a):
dobra zreszta ja chyba sam tu pisze dla siebie
ja także czytam uważnie :)
ol3j napisał(a):
auto zdecydowanie fajniej jeździ mimo niesprzyjających warunków pogodowych (subiektywnie oczywiście), pomimo swiecącej się kontrolki samochodu z kluczykiem
przydałaby się hamownia przed i po


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 listopada 2010, o 10:27 
narazie testy drogowe ;) potem zawsze mozna jechać na hamownie z laptopem i wgrac oryginalny soft dla porównania, dzisiaj jest bardziej sucho niż wczoraj, może uda mi się pomierzyć czasy przyspieszeń 0-100km/h oraz elastycznośc na róznych biegach (uzywam programu GTX na symbiana, zapewne jakieś przekłamania są, ale robilem pomiary przed zmianą softu, więc do porównania - jak znalazł)
co ciekawe GTX od 0-100km/h pokazywał mi 7,5-7,9 na włączonym TC (więc dość zgodne z serią, którą podaje sie jako 7,5s do 100km/h)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL