Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:53

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 22:45 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Radqus napisał(a):
Panowie, tempomat, prędkość 120km/h spalanie oscylowało ok 8,6-8,8l temperatura spalin ~710 stopni. Tempomat, prędkość 220km/h spalanie dużo za dużo :D 890 stopni po przyciśnięciu do dechy łamało się ponad 900. Jak by ktoś kiedyś sprawdził temp przy takich prędkościach proszę o wpisanie żebym miał porównanie :D

U mnie przy temp na 120 egt jakieś 650, spalanie 8,5. (przelot 3 cale chłodzi :) ) Cały czas jak bym butował nie przekracza 850 C dopiero powyżej 200 zaczyna wzrastać (za słabe wtryski na ten soft) przy 210-220 jest 950 i odpuszczam mu wtedy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2013, o 10:50 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Dzięki Panowie :) teraz mam pojęcie że nie jest tak źle :D Napisze jeszcze czy i jak się coś zmieniło w egt po montażu DP jak już się wezme...
Predator 210-220 to przecież nie trzeba dusić do dechy, u mnie przy takich prędkościach mam sporo zapasu pod stopą a więc egt mieści się w 900 stopni.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2013, o 10:55 
Ja u siebie mam LPG i nie widzę różnic w EGT pomiędzy oboma paliwami. Maksymalne EGT jakie miewam wynosi 920 ale to przy pełnym bucie od świateł do świateł i takie EGT łapie podczas zmiany biegu a jak już zapnę bieg i cisnę to wtedy spada poniżej 900 :)


Góra
  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2013, o 11:11 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Spark 2 posty wcześniej napisł Predator że jak by nie cisnął to nie przekracza 850 stopni (np. jak napisałeś z pod swiateł) i to u mnie się zgadza, więc 920 przy przyśpieszaniu to dużo :/ spróbuj walnąć gdzieś topspeeda zobaczysz wtedy jak może być gorąco ;P bo już na starcie masz 50-70 stopni więcej. Z tego co ja kojarzę to gaz ma wyższą temp spalania...

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2013, o 11:11 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Radqus napisał(a):
Dzięki Panowie :) teraz mam pojęcie że nie jest tak źle :D Napisze jeszcze czy i jak się coś zmieniło w egt po montażu DP jak już się wezme...
Predator 210-220 to przecież nie trzeba dusić do dechy, u mnie przy takich prędkościach mam sporo zapasu pod stopą a więc egt mieści się w 900 stopni.


Ja nie poruszam się z prędkościami przelotowymi jak 210, bo nie mam gdzie :P więc jest to na zasadzie but np. od 120 cały czas i potem zwalnianie.
A ty jakiego masz softa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2013, o 11:35 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Ja mam stage 1 klassena, turbo LEH, fmic, wydech, stożek bez dostrajania...
U mnie też kruchoz drogami gdzie można pocisnąć ale akurat jechałem do goleniowa wiec na obwodnicy Nowogardu sprawdziłem :D
Nie te czasy że z pracy do domu 6 km a ja wyciskałem 230 ;P

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2013, o 12:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Przy 270 km/h mam egt 870 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 grudnia 2013, o 13:53 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 października 2009, o 22:54
Lokalizacja: Łódź
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
electromara napisał(a):
termopara przełożona ze starego kolektora do nowego, a w starym też potrafił wariować wskaźnik czasami. Też chyba obstawiam termoparę. Mówiliście coś też o jakiś nowszych modelach wskaźnika AG, może ja mam stary (bez napisu Plek), bo jeszcze Kupernick montował go i może coś się sypać...

w sumie to chyba wróżenie z fusów ;)

z tego co pamiętam kolega Mateusz90 od którego kupiłeś samochód już raz wymieniał termoparę.

_________________
Suzuki Swift 1.0GL 53KM 2003r.
Astra Coupe Turbo 245 KM 371 Nm ''już zostały tylko miłe wspomnienia''
Audi S4 Avant quattro 344 KM 410 Nm
Opel Zafira B OPC 240 KM 320 Nm krzysiek44


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 15:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Czy wie ktos jak sprawdzic termopare miernikiem? i jakie powinny byc wartosci?
gdzies wyczytalem, ze w mV, ale jak przykladam miernik do kabelkow to nic nie pokazuje. znow mi zaczyna szwankowac;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 15:29 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Jak nikt wcześniej nie rozwiąże problemu to ja dziś późnym wieczorem będę koło astry to sprawdze jakie napięcie u mnie daje termopara ;)
Dodam że u mnie do złącza czasem (szczególnie podczas mocnego deszczu) dostaje się woda i też EGT wariuje tzn skacze tak jakby w rytm muzyki :D , więc może sprawdz złącze i czy gdzieś przewód się nie przetarł.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 16:34 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
Seba jak Ci sie chce możesz podjechać do mnie, mam jeszcze termopare na wierzchu to możesz potestować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 18:47 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
itallio genialny pomysł :D przypomniało mi się że ja też mam jakąś w gratach luzem ;) i to mi wyszło:
Termopara temp ok 5 stopni daje napięcie ok 0.1mV
A po zamontowaniu jej w grzejniku temp ok 50-60 stopni daje już 0.9-1mV
Na mierniku ustawiamy najmniejszy zakres napięcia stałego (w moim przypadku 200mV).
Na razie tylko tak mogłem sprawdzić, bo na siłowni nic cieplejszego od grzejnika nie było, a opalarki nie chciałem już tam brać :p :D
Pozniej jeszcze sprawdze moją w aucie jakie wartości daje na odpalonym aucie, choć już teraz widać że termopara powinna jakieś wartości dawać :/

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 stycznia 2014, o 21:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Przy 20 stopniach- 0,798mV przy 100stopniach 4,920mV tak mniej wiecej powinna dawac, teraz pytanie miernik przylozylez do tych 2 kabelkow czy w inne miejsce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lutego 2014, o 12:19 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Mam problem z odczytami egt. Dzieje sie to jakgo tak srogo przybutuje przez pewien czas, przy gazie w podlodze egt sobie rosnie do 850-900 powiedzmy, przez chwile sie utrzymuje na tym poziomie, a potem nagle spada do poczatku skali czyli 200 (caly czas trzymajac gaz w podlodze). Dopiero jak popuszcze gaz to odczyt wraca do wiarygodnych wartosci (700-800 c). Mial tak ktos? Moze to byc wina elektryki, zegaru czy moze samej termopary? Ma ktos pomysl jak to sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lutego 2014, o 13:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
Termopara sie unosi do gory i ci sie tak dzieje mialem do samo sprawdz czy przy wkreconej termoparze tuleja chodzi luzno

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL