Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=6192
Strona 1 z 1

Autor:  Lobuziak [ 14 stycznia 2010, o 14:19 ]
Tytuł:  TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

W ramach drobnych modyfikacji zafundowałem sobie takie coś:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oryginalny TopHat ma na wejściu zwężenie do 45mm natomiast zmodyfikowany zrobiony jest na bazie 2,5 calowej (63,5mm) rurki ze stali nierdzewnej. Dodatkowo średnica ta jest zachowana na kolanku dla lepszego przepływu. Dalej następuje płynne przejście do średnicy wyjścia z Turbo, IC czyli 51mm. Do połączenia użyto kawałka oryginalnej rury gumowej aby zachować elastyczność i wygląd zbliżony do serii.

Jakie z tego zyski? Zapewne minimalne w przeliczeniu na KM. Usztywniona rura łącząca powinna poprawić reakcję na gaz w pewnych sytuacjach a TopHat lepszy przepływ powietrza. Na tej stronce jest wykresik przed i po, niestety nie porównam tego na hamowni bo oryginalną rurę mi ucięli.
Jeśli to kogoś interesuje to wyprodukowali to panowie z El-tec i mają na stanie jeszcze jedną taką flansze wycinaną laserowo. Koszt całości 500zl.

Dla porównania gotowy zestaw od Courtenaya wychodzi z dostawą prawie 2 razy drożej 169£+transport33£=202£*4.8(karta)=970zl
Elementy z firmy Regal Power Pipe za 86£ + TopHat za 80£ = 166£ + transport(??£) wychodzi podobnie.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Robertnet [ 14 stycznia 2010, o 14:36 ]
Tytuł: 

ostanto ogładałem własnie test w DE po zamontowaniu tego przy próbie przyspieszania 80-200, w takich samych warunkach
wyniki były takie jak w serii

Autor:  WARIK [ 14 stycznia 2010, o 14:44 ]
Tytuł: 

Mi zrobili na zamówienie w MG Motorsport tylko krótszą i tak zrobioną żeby nie kolidowała z rozpórką.
Cena z tego co pamiętam 250,-zł goła bez śrub.

Autor:  marcinpsk [ 14 stycznia 2010, o 15:29 ]
Tytuł: 

Nie wiesz czy sama flansze pogonia ?? i Za ile PLN ewentualnie ??

Autor:  Jajnik [ 14 stycznia 2010, o 16:35 ]
Tytuł: 

A nie mogli Ci calosci z kwasa pociagnac?
Zeby bylo bez tego gumowego odcinka?
Znacznie lepiej by to wygladalo.


EDIT:
DAN napisał(a):
Musi być gumowy kawałek, bo silnik sie majta jak dasz gazu.


Nie no wiadomo ze by nie przyspawali turborury do IC,
ale chodzi mi np. o jakis lacznik samco, ktory jest zdecydowanie krotszy
od gumowego elementu ktory ma Lobuziak.
Tak jak jest to zrobione np. tutaj:
Obrazek

Autor:  DAN [ 14 stycznia 2010, o 17:01 ]
Tytuł: 

Lobuziak napisał(a):
A nie mogli Ci calosci z kwasa pociagnac?
Zeby bylo bez tego gumowego odcinka?

Musi być gumowy kawałek, bo silnik sie majta jak dasz gazu.

Autor:  SirAdam [ 29 marca 2010, o 22:56 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

DAN napisał(a):
Musi być gumowy kawałek, bo silnik sie majta jak dasz gazu.


gumowy kawalek musi byc, ale przeciw nadmiernemu "majtaniu" jest lekarstwo.
Wstawki do poduszki zawieszenia silnika "PowerFlex"

Obrazek

Cena ok. 30 euro.




Adam

Autor:  DAN [ 29 marca 2010, o 22:59 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

Dobrze pamiętam, że tylko przednią się wymienia?

Autor:  Coube [ 30 marca 2010, o 03:10 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

niestety zadnej innej nie produkuja :/

poliuretan to super rozwiazanie hamujace ruchy silnika, jednoczesnie polecam ta poduszke jako system wykrywania trzeszczacych elementow w aucie...
po zalozeniu poduszki jest jeszcze sporo dodatkowej pracy ;) ALE WARTO!

Autor:  marcinpsk [ 30 marca 2010, o 05:56 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

DAN napisał(a):
Dobrze pamiętam, że tylko przednią się wymienia?


Tego sie nie wymienia tylko doklada do gumy w poduszce zeby bylo sztywniej. Akurat mam rozebrane wszystko to zrobie fotke na dniach i pokaze jak jest to montowane.

Autor:  SirAdam [ 30 marca 2010, o 21:17 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

marcinpsk napisał(a):
Akurat mam rozebrane wszystko to zrobie fotke na dniach i pokaze jak jest to montowane.

No ja zapomnielem zrobic fotke przed montazem, wiec sie Twoja przyda @Marcin.



Adam

Autor:  cezzar [ 1 kwietnia 2010, o 23:04 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

marcinpsk napisał(a):
Tego sie nie wymienia tylko doklada do gumy w poduszce zeby bylo sztywniej. Akurat mam rozebrane wszystko to zrobie fotke na dniach i pokaze jak jest to montowane.


Czekamy na tą fotkę. Ja akurat przednią poduszkę mam do wymiany, wiec może uda mi się z niej coś wyrzeźbic?

Autor:  darjo [ 2 kwietnia 2010, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

Jeśli kogoś interesuje jak wygląda montaż tej poduszki to proszę filmik instruktażowy http://www.youtube.com/watch?v=f_hfyCQY9Mk

Autor:  marcinpsk [ 2 kwietnia 2010, o 21:10 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

Dodam od siebie ze podpieranie silnika jest zupelnie niepotrzebne ( w przypadku wymiany tej poduszki oczywiscie), poniewaz gdy silnik jest wylaczony to ta przednia poduszka wogole nie prezy i po jej odkreceniu silnik nie zmieni pozycji.

Autor:  SirAdam [ 2 kwietnia 2010, o 23:30 ]
Tytuł:  Re: TopHat (Plenum) + Power Pipe (transfer pipe)

marcinpsk napisał(a):
Dodam od siebie ze podpieranie silnika jest zupelnie niepotrzebne ( w przypadku wymiany tej poduszki oczywiscie), poniewaz gdy silnik jest wylaczony to ta przednia poduszka wogole nie prezy i po jej odkreceniu silnik nie zmieni pozycji.

zgadza sie, moge potwierdzic.



Adam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/