Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 15:52

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 14:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
W ramach drobnych modyfikacji zafundowałem sobie takie coś:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oryginalny TopHat ma na wejściu zwężenie do 45mm natomiast zmodyfikowany zrobiony jest na bazie 2,5 calowej (63,5mm) rurki ze stali nierdzewnej. Dodatkowo średnica ta jest zachowana na kolanku dla lepszego przepływu. Dalej następuje płynne przejście do średnicy wyjścia z Turbo, IC czyli 51mm. Do połączenia użyto kawałka oryginalnej rury gumowej aby zachować elastyczność i wygląd zbliżony do serii.

Jakie z tego zyski? Zapewne minimalne w przeliczeniu na KM. Usztywniona rura łącząca powinna poprawić reakcję na gaz w pewnych sytuacjach a TopHat lepszy przepływ powietrza. Na tej stronce jest wykresik przed i po, niestety nie porównam tego na hamowni bo oryginalną rurę mi ucięli.
Jeśli to kogoś interesuje to wyprodukowali to panowie z El-tec i mają na stanie jeszcze jedną taką flansze wycinaną laserowo. Koszt całości 500zl.

Dla porównania gotowy zestaw od Courtenaya wychodzi z dostawą prawie 2 razy drożej 169£+transport33£=202£*4.8(karta)=970zl
Elementy z firmy Regal Power Pipe za 86£ + TopHat za 80£ = 166£ + transport(??£) wychodzi podobnie.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 14:36 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
ostanto ogładałem własnie test w DE po zamontowaniu tego przy próbie przyspieszania 80-200, w takich samych warunkach
wyniki były takie jak w serii


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2010, o 14:37 przez Robertnet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 14:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Mi zrobili na zamówienie w MG Motorsport tylko krótszą i tak zrobioną żeby nie kolidowała z rozpórką.
Cena z tego co pamiętam 250,-zł goła bez śrub.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 15:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Nie wiesz czy sama flansze pogonia ?? i Za ile PLN ewentualnie ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 16:35 
A nie mogli Ci calosci z kwasa pociagnac?
Zeby bylo bez tego gumowego odcinka?
Znacznie lepiej by to wygladalo.


EDIT:
DAN napisał(a):
Musi być gumowy kawałek, bo silnik sie majta jak dasz gazu.


Nie no wiadomo ze by nie przyspawali turborury do IC,
ale chodzi mi np. o jakis lacznik samco, ktory jest zdecydowanie krotszy
od gumowego elementu ktory ma Lobuziak.
Tak jak jest to zrobione np. tutaj:
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2010, o 17:13 przez Jajnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2010, o 17:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
A nie mogli Ci calosci z kwasa pociagnac?
Zeby bylo bez tego gumowego odcinka?

Musi być gumowy kawałek, bo silnik sie majta jak dasz gazu.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 marca 2010, o 22:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
DAN napisał(a):
Musi być gumowy kawałek, bo silnik sie majta jak dasz gazu.


gumowy kawalek musi byc, ale przeciw nadmiernemu "majtaniu" jest lekarstwo.
Wstawki do poduszki zawieszenia silnika "PowerFlex"

Obrazek

Cena ok. 30 euro.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 marca 2010, o 22:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Dobrze pamiętam, że tylko przednią się wymienia?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 marca 2010, o 03:10 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
niestety zadnej innej nie produkuja :/

poliuretan to super rozwiazanie hamujace ruchy silnika, jednoczesnie polecam ta poduszke jako system wykrywania trzeszczacych elementow w aucie...
po zalozeniu poduszki jest jeszcze sporo dodatkowej pracy ;) ALE WARTO!

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 marca 2010, o 05:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
DAN napisał(a):
Dobrze pamiętam, że tylko przednią się wymienia?


Tego sie nie wymienia tylko doklada do gumy w poduszce zeby bylo sztywniej. Akurat mam rozebrane wszystko to zrobie fotke na dniach i pokaze jak jest to montowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 marca 2010, o 21:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Akurat mam rozebrane wszystko to zrobie fotke na dniach i pokaze jak jest to montowane.

No ja zapomnielem zrobic fotke przed montazem, wiec sie Twoja przyda @Marcin.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, o 23:04 
marcinpsk napisał(a):
Tego sie nie wymienia tylko doklada do gumy w poduszce zeby bylo sztywniej. Akurat mam rozebrane wszystko to zrobie fotke na dniach i pokaze jak jest to montowane.


Czekamy na tą fotkę. Ja akurat przednią poduszkę mam do wymiany, wiec może uda mi się z niej coś wyrzeźbic?


Góra
  
 
PostNapisane: 2 kwietnia 2010, o 20:46 
Jeśli kogoś interesuje jak wygląda montaż tej poduszki to proszę filmik instruktażowy http://www.youtube.com/watch?v=f_hfyCQY9Mk


Góra
  
 
PostNapisane: 2 kwietnia 2010, o 21:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Dodam od siebie ze podpieranie silnika jest zupelnie niepotrzebne ( w przypadku wymiany tej poduszki oczywiscie), poniewaz gdy silnik jest wylaczony to ta przednia poduszka wogole nie prezy i po jej odkreceniu silnik nie zmieni pozycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwietnia 2010, o 23:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Dodam od siebie ze podpieranie silnika jest zupelnie niepotrzebne ( w przypadku wymiany tej poduszki oczywiscie), poniewaz gdy silnik jest wylaczony to ta przednia poduszka wogole nie prezy i po jej odkreceniu silnik nie zmieni pozycji.

zgadza sie, moge potwierdzic.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL