Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 05:13

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 grudnia 2009, o 22:49 
Czy cooler w Waszych turbo jest wystarczający wg. Was?
Tzn czy daje dość schłodzonego powietrza?
Czy lepiej jest włożyć od razu większy IC?

Chociaż przy seryjnym z 2,0 nie trza modzić zderzaka :?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2009, o 23:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wonski_SH napisał(a):
Czy cooler w Waszych turbo jest wystarczający wg. Was?

Tak, absolutnie.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2009, o 23:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Kwestia względna. Latem auto jest wyraźnie słabsze.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2009, o 10:47 
Latem jak latem, u mnie powyzej 20 stopni na dworze, jak go chwile pocisne to juz zaczyna isc gorzej dopoki sie nie schłodzi. Przy 28-29 stopniach po prostu idzie gorzej.. Z tym, ze spadek mocy nie jest warty rzezby zderzaka. (tak moim zdaniem)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2009, o 12:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Do serii wystarcza, po programie już bym wymienił tzn. na serii też xP tu nie chodzi tylko o dodatkowe konie ale równiesz o silnik, który specjalnie za ciepłym powietrzem nie przepada.
Z drugiej strony jak się jeździ po mieście w korku to nawet IC z największej ciężarówki nic nie pomorze ;)
Podam przykład z Audi S4 B5 po programie na 320km na seryjnych IC po zagotowaniu się pod maską ponad 30 koników się rozbiegło, po wsadzeniu większego wydajniejszego odczuwalnie dużo mniej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2009, o 12:41 
Czyli wynika z tego, że przy jakiś (+/-) 160 KM IC z 2.0 w zupełności powinno wystarczyć.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2009, o 13:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
winczako napisał(a):
Z tym, ze spadek mocy nie jest warty rzezby zderzaka.


WARIK napisał(a):
Z drugiej strony jak się jeździ po mieście w korku to nawet IC z największej ciężarówki nic nie pomoze


Jak ktos ma za duzo kasy i wolnego czasu, to niech wymienia.

wonski_SH napisał(a):
Czyli wynika z tego, że przy jakiś (+/-) 160 KM IC z 2.0 w zupełności powinno wystarczyć.


Co Ty tam kombinujesz ?






Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2009, o 13:37 
sadzac po 160km to wstawić do abartha xD


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2009, o 14:04 
SirAdam napisał(a):
Co Ty tam kombinujesz ?


Na razie rysuję sobie ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2009, o 09:03 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
mi kiedyś FENIKS mówił że seryjny zderzak lapiej wy mienić na OPC bo jest lepsze chłodzenie.jak by niue patrzył wlot jest większy.patrząc na LUMME którą ma WARIK powinno być jeszcze lepiej

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2009, o 10:57 
ryba1 napisał(a):
seryjny zderzak lapiej wy mienić na OPC bo jest lepsze chłodzenie


Dyskusyjna sprawa, czy lepsze. Jest tam maskownica, która ma boczne otwory ślepe niestety. Jak zakładałem do swojego to zastanawiałem się nad ich wycięciem i zrobieniem przelotowymi ale dałem spokój. I dobrze. W normalnej eksploatacji jest taka zmiana niezauważalna. Przypuszczam, że aby był jakiś wymierny efekt trzeba by wywalić IC na zewnątrz, dać jakieś chłodzenie ciekłym azotem czy coś... ;)
Kiedyś tu była ciekawa dyskusja teoretyczna na temat opływania IC przez powietrze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2009, o 19:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
cezzar napisał(a):
Kiedyś tu była ciekawa dyskusja teoretyczna na temat opływania IC przez powietrze.

Ja nawet czytalem na innym forum że gość dospawał kawałki blach z boku IC żeby powietrze tak go nie opływalo znaczy taki łapak powietrza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2009, o 21:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Ja nawet czytalem na innym forum że gość dospawał kawałki blach z boku IC żeby powietrze tak go nie opływalo znaczy taki łapak powietrza

A dało to coś?

Przy seryjnym zderzaku górna część ICka jest zasłonięta, więc najprościej zrobić w tym miejscu dziure w zderzaku :D
Tylko nadal pozostaje pytanie, co to da?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2009, o 21:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
DAN napisał(a):
Tylko nadal pozostaje pytanie, co to da?

Jedno wielkie NIC.
Jakbyscie poczytali cos na ten temat i zobaczyli wykres temperatury na IC seryjnym...
Bede musial to na forumowy serwer wrzucic, jak bedzie zainteresowanie
(w jezyku niemieckim oczywiscie)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2009, o 22:11 
Wrzuc wrzuc :) mysle ze warto skoro pojawil sie taki temat.
Chetnie zobacze jak to wyglada w rzeczywistosci :P


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL