Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 16:16

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: OPC tuning
PostNapisane: 3 listopada 2009, o 22:34 
Witam

Macie może jakieś namiary gdzie można zmienić soft do silnika OPC z Astra G żeby było 167 km ??? i ewentualnie jaki jest koszt takiej usługi

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, o 23:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
robaal napisał(a):
gdzie można zmienić soft do silnika OPC z Astra G żeby było 167 km

Masz namysli OPC I ?
X20XER
Jezeli tak, to zastanawiam sie co Ci to da ?
Paliwozerny jest juz teraz, potem bedzie jeszcze bardziej, a tych 2 KM ktore efektywnie przybedzie, i tak nie poczujesz.
Co do Twojego pytania - nie mam pojecia kto robi to w Polsce, w Niemczech prawie kazdy tuner ci wgra taki soft.(bo niwnych ludzi ktorzy to kupuja jakos nie brakuje)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 14:18 
Co do zmiany samego softu w X20XER to mam takie samo zdanie jak Adam. Uważam, że gra nie warta świeczki. Co innego jak myślisz o kolejnych zmianach (głowica itp.). Ale wtedy soft musisz dobrać do zmian. Jeżeli dalej jesteś zainteresoawny zmianą softu w X20XER to mogę się dowiedzieć jaki to jest koszt, gdzie to zrobić i co on daje.

SirAdam napisał(a):
bo niwnych ludzi ktorzy to kupuja jakos nie brakuje
Dlaczego uważasz, że ktoś kto kupuje X20XER jest naiwny? Czy jeździłeś tym autem i masz jakieś negatywne doświadczenia z tym silnikiem?
Sam mam bardzo dobrą opinie o tym silniku, a mam juz drugie auto z tym silnikiem, a więc mogę już mieć jakąś opinie na ten temat. Jest to silnik prosty (jak konstrukcja cepa;) - co w moim odczuciu jest zaletą - a jedocześnie pancerny jak na swoje parametry. Myślę, że ktoś kto decyduje się na Astre oczekuje od auta prostoty, w innym wypadku nie wybierze Astry.
Co do zużycia paliwa to tylko w mieście dużo pali (14l/100km) ale w trasie już spalanie nie jest wysokie.
Tak samo nie równa praca silnika nie jest dla mnie wadą, bo wiem jak ten silnik jest zaprojektowany i jaka była idea stworzenia OPC1. To nie miał być samochód na ulicę tylko prostymi zmianami w stosunku do X20XEV (nie można było w tamtych czasach zaadoptować bardzo udanego C20XE) miał umożliwić Oplowi rywalizacje w rajdach z innymi autami w klasie N3. Jak się spojrzy na wyniki to się okazuje, że może rywalizowac z teoretycznie lepszymi i nowszymi autami (np Civic Type R, Focus ST, 206 RC, Clio Sport). Dlatego tego silnika nie ma winnym aucie Opla, bo wyprodukowanie 3000 szt. miało na celu tylko uzyskanie homologacji sportowej FIA.
Sam uważam, że jest to bardzo udany samochód. Nie zapominajmy, że każdy ma inne oczekiwania w stosunku do auta i ten samochód trafił w oczekiwania swojej grupy docelowej o czym świadczy to, że wszystkie auta sprzedano w ciagu 4 miesięcy. I jestem pewny, że nabywcom nie przeszkadzało wysokie zużycie paliwa w mieście czy nie równa praca silnika.
Chętnie poznałbym Twoją opinię dlaczego masz złe zdanie o tym silniku (co zauwazyłem nie tylko w tym temacie).


Ostatnio edytowano 4 listopada 2009, o 14:18 przez alek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 18:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
alek napisał(a):
Dlaczego uważasz, że ktoś kto kupuje X20XER jest naiwny?

zle mnie zrozumiales, przeczytaj dokladnie jeszcze raz;

Cytuj:
w Niemczech prawie kazdy tuner ci wgra taki soft.(bo niwnych ludzi ktorzy to kupuja jakos nie brakuje)

Zrozumiales teraz co mialem na mysli ?


alek napisał(a):
Co do zużycia paliwa to tylko w mieście dużo pali (14l/100km)

dla mnie to jest wystarczajacy powod, ktory to auto "dyskwalifikuje"
Pozytym na niemieckim forum Astra G jest troche uzytkownikow X20XER i wystarczylo przez te kilka lat czytac , co oni pisza o swoim silniku.

alek napisał(a):
Chętnie poznałbym Twoją opinię dlaczego masz złe zdanie o tym silniku (co zauwazyłem nie tylko w tym temacie)

nie tylko o tym silniku ...... :twisted:





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 21:34 
alek a wiesz z czego składa sie cep??? :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 21:51 
Po prostu przymierzam się do wymiany silnika w swojej Bertonie i wybór padł na X20XER bo ten 116 konny co mam teraz jest lipny na dłuższą metę a zakładać turbo nie chcę ponieważ sądzę że to jeden z najmniej trwałych silników i często w nich turbo pada.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 22:19 
SirAdam napisał(a):
zle mnie zrozumiales, przeczytaj dokladnie jeszcze raz;
Teraz już zrozumiałem co miałeś na myśli ;)

SirAdam napisał(a):
alek napisał(a):
Co do zużycia paliwa to tylko w mieście dużo pali (14l/100km)
dla mnie to jest wystarczajacy powod, ktory to auto "dyskwalifikuje"
Myślę, że grupa odbiorców do której był adresowany ten samochód akurat na ten parametr nie zwracała uwagi. Spalanie wynika z zastosowanych wałków rozrządu, a te zgodnie z przepisami gr. N w rajdach muszą pozostać seryjne.

SirAdam napisał(a):
Pozytym na niemieckim forum Astra G jest troche uzytkownikow X20XER i wystarczylo przez te kilka lat czytac , co oni pisza o swoim silniku.
Niestety tutaj wychodzi mój brak znajomości języka niemieckiego, chociaż chyba będę musiał się pobawić tłumaczem google i poczytać te opnie, bo narazie polegam tylko na swoich czteroletnich doświadczeniach z tym silnikiem oraz tym co słyszałem od osób które mają do czynienia z tym autem w rajdach.

SirAdam napisał(a):
alek napisał(a):
Chętnie poznałbym Twoją opinię dlaczego masz złe zdanie o tym silniku (co zauwazyłem nie tylko w tym temacie)
nie tylko o tym silniku ......
To w sumie mi wyjaśnia Twoje dość krytyczne uwagi o tym silniku...
Sam wychodzę z założenia, że "każda potwora znajdzie swojego amatora". Nie ma silnika idealnego, dlatego trzeba iść na kompromis lub znaleźć taki, który będzie najbliższy ideału i możliwościom finansowym. Póki co dla mnie takim jest X20XER.

Seba napisał(a):
wiesz z czego składa sie cep???
Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem: z dwóch kijków połączonych rzemiennym lub metalowym przegubem ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 22:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
alek napisał(a):
Sam wychodzę z założenia, że "każda potwora znajdzie swojego amatora".

tez jestem tego zdania.
alek napisał(a):
Nie ma silnika idealnego,

no niestety , nie
alek napisał(a):
Póki co dla mnie takim jest X20XER.

Niech kazdy jezdzi tym czym chce, ale jak sie mnie ktos pyta - co sadze o danym silniku, to pisze co mysle.

robaal napisał(a):
a zakładać turbo nie chcę ponieważ sądzę że to jeden z najmniej trwałych silników i często w nich turbo pada.

a ile tych turbin juz zajechales, ze takie pierdoly wypisujesz ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 09:07 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
robaal napisał(a):
Po prostu przymierzam się do wymiany silnika w swojej Bertonie i wybór padł na X20XER bo ten 116 konny co mam teraz jest lipny na dłuższą metę a zakładać turbo nie chcę ponieważ sądzę że to jeden z najmniej trwałych silników i często w nich turbo pada.
robaal a nie lepiej kupic coupe turbo??
wyjdzie taniej i bez problemów,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 09:41 
robaal napisał(a):
sądzę że to jeden z najmniej trwałych silników i często w nich turbo pada
widzę że mamy Speca od Letów na Forum. Może zastąpi SirAdama w przyszłości Oo| robaal, jesteś Konstruktorem w GM ? a moze skończyłem Politechnikę na Wydziale Budowy Silników ? bo jeśli nie to Twoja wypowiedź jest z lekka żenua ... Mój Sąsiad ma Vectrę B z dieslem (turbinka). Samochód ma już 260.000 km. Pierwsza turbina :D Ma to auto od nowości. Wnioski sam wyciagnij Owad... ;)


Ostatnio edytowano 5 listopada 2009, o 09:42 przez sixu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 16:08 
sixu kolega raczej wie, że swap na LET'a wyniósł by go krocie, ale każda wymówka jest dobra, po prostu często padają turbiny :lol:


Ostatnio edytowano 5 listopada 2009, o 16:09 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 21:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
sixu napisał(a):
Może zastąpi SirAdama w przyszłości

chetnie oddam moja "posade" w dobre i fachowe rece ;)

robaal, a pytanie z innej beczki;
hamulce zostawiasz , czy przekladasz caly przod razem z zawieszeniem ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 21:08 
hamulce zostawiam te co mam a przekładam zawieszenie przednie bo silnik OPC jest cięższy i zastanawiam się czy też wymienić tylne na Koni bo mam okazje tanio kupić.

Możesz mi powiedzieć czy hamulce też mam zmieniać jak zmieniam silnik ???

[ Dodano: Czw 05 Lis, 2009 21:14 ]
SirAdam powiedz mi proszę dlaczego krytyczni wypowiadasz się o X20XER nie znam niemieckiego i wchodzę na niemieckie fora i nie wiem co tam piszą dlatego jakbyś mógł opisz wady tego silnika. Silnik i tak już kupiłem i w ten weekend przekładam go do Bertony ale chcę wiedzieć czego mogę się spodziewać po użytkowaniu tego silnika


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 21:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
robaal napisał(a):
Możesz mi powiedzieć czy hamulce też mam zmieniać jak zmieniam silnik ???

:O :O :O
a polosie napedowe tez z 1,8 zostaja ?
:O :O :O
robaal napisał(a):
powiedz mi proszę dlaczego krytyczni wypowiadasz się o X20XER

bo w moich oczach to jest moze i dobry silnik na tor w swojej klasie , ale my jezdzimy po ulicych i tutaj inne zalety silnika sie licza.
Moze byc ze Opel potrzebowal tego silnika do homologacji w grupie H (czy jakiejs tam) ale jako silnik "szosowy" jest nieudany i nie na czysie.
Jak juz pisales - "kazda potwora znajdzie...."
Niech Ci sie dobrze nim jezdzi, ale jezeli na powyzsze pytania odpowiedzi sa takie jakie sadze, to juz widze ta tragedie.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 21:37 
SirAdam półosie będą z OPC.

Jednak dalej nie odpowiedziałeś mi co z tymi hamulcami. Sądzę że jeżeli auto zwiększy masę przez silnik to obecne hamulce mogą mieć problem. Z drugiej strony jeżdżę normalnie i rzadko kiedy osiągam jakieś "wielkie" prędkości.

Czy wymieniając hamulce mówimy też o wymianie tarcz ???

Możesz powiedzieć co rozumiesz przez to jak określiłeś (tragedię) ???


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL