Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 07:19

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 21:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
robaal napisał(a):
Sądzę że jeżeli auto zwiększy masę przez silnik to obecne hamulce mogą mieć problem.


Nie gniewaj sie, ale problem to ja tu widze gdzie indziej;
Nie majac najmniejszego pojecia, zabierasz sie za swap (i tutaj widze tragedie)
Mala podpowiedz;
tu nie o mase auta chodzi....




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 22:39 
SirAdam źle się zrozumieliśmy ja tego nie robię sam tylko człowiek z forum którego pewnie znasz MarcinPSK więc jestem dobrej myśli że wszystko będzie w porządku


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 22:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
robaal napisał(a):
jestem dobrej myśli że wszystko będzie w porządku

miejmy nadzieje.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 23:03 
robaal napisał(a):
Po prostu przymierzam się do wymiany silnika w swojej Bertonie i wybór padł na X20XER bo ten 116 konny co mam teraz jest lipny na dłuższą metę a zakładać turbo nie chcę ponieważ sądzę że to jeden z najmniej trwałych silników i często w nich turbo pada.
chyba ktoś tutaj Nas w konia robi ... to po co to piszesz ? :?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, o 11:36 
robaal napisał(a):
jeżdżę normalnie i rzadko kiedy osiągam jakieś "wielkie" prędkości.
Czy wymieniając hamulce mówimy też o wymianie tarcz ???

Moim skromnym zdaniem jak decydujemy się na swapa to powinniśmy wymienić całą resztę (półosie, skrzynię biegów, hamulce itp) dlatego, że producent dane podzespoły zamontował nie przypadkowo.
Nie wiem jaką masz skrzynię biegów w tej chwli ale chyba F18. Do XER była skrzynia F23SR, która jest policzona na przenoszenie większego momentu obrotowego (230 Nm). XER posiada niby tylko o 8 Nm więcej niż to jak jest policzona F18, ale chyba zawsze lepiej mieć rezerwę niż być na styk. Kolejna sprawa to dobór przełożeń. Z racji charakterystyki tego silnika (wolnossący, mający max moment obrotowy i max moc przy stosunkowo wysokich obrotach) do tego silnika raczej powinna być skrzynia biegów o krótszym przełożeniu głównym. Producent dobrał ją najlepiej jak mógł, a inny dobór będzie już jakąś rzeźbą i półśrodkiem po którym nie będziesz zadowolony ze swapa. Krótsze przełożenie ma jeszcze jedno znaczenie - dzięki temu na kołach mamy większy moment obrotowy niż przy dłuższym przełożeniu (przełożeniami w skrzyni biegów zmieniamy właśnie moment obrotowy).
Co do półosi to jak nie chcesz mieć propblemu to zastosuj oryginalne.
Tak samo z hamulcami, szczególnie, że chyba u siebie masz ten sam zacisk co w OPC, a Twój hamulec różni się tylko tarczą i jarzmem. Większa tarcza minimalnie polepsza hamowanie (zacisk na pracuje na większym ramieniu) ale co ważniejsze po wielokrotnym hamowaniu później się nagrzeje, a co za tym idzie później straci swoje właściwości w porównaniu do mniejszej tarczy. Nie powino się wychodzić z założenia, że będę spokojnie jeździł i nie będę ostro i dużo hamował. Tak jak z oponami. Indeks prędkości zawsze dobieramy do możliwości auta, a nie mówimy, że przecież nie będziemy jeździli 200km/h i wystarczy na indeks do 190km/h pomimo, żę auto pojedzie szybciej.
Ten temat można rozwinąć i zacząć analizować każdy element samochodu jaki trzeba wymienić przy swapie, dlatego uważam, że albo musisz się na tym bardzo dobrze znać albo mieć zaufanie do osoby i jej propfesjonalizmu, która to robi. Z tego co mi wiadomo to Twój swap nie będzie pierwszym jaki robi Marcin.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, o 17:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Zeby zakonczyc spekulacje to rozjasnie. Wraz z silnikiem bedzie orginalna skrzynia F23SR,sprzeglo wzmocnione sachsa dedykowane do X20XER i docisk od Z20LET polosie i generalnie wszystko z pod maski od opc z tym silnikiem. Hamulce zostaja stare. Poddam je testom po swapie wiec sie okaze czy sie nadadza czy bedzie trzeba pomyslec nad zmiana ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, o 18:24 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
zdaje się ze w z22se są takie same hamulce, wiec tu podobna moc to dadzą radę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, o 21:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Robertnet napisał(a):
zdaje się ze w z22se są takie same hamulce, wiec tu podobna moc to dadzą radę :)

Chcialem to napisac ale nie mialem pewnosci. Pozatym przy 2.5 V6 w astrze daja rade to przy 2.0 tez mysle ze wydola.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL