robaal napisał(a):
jeżdżę normalnie i rzadko kiedy osiągam jakieś "wielkie" prędkości.
Czy wymieniając hamulce mówimy też o wymianie tarcz ???
Moim skromnym zdaniem jak decydujemy się na swapa to powinniśmy wymienić całą resztę (półosie, skrzynię biegów, hamulce itp) dlatego, że producent dane podzespoły zamontował nie przypadkowo.
Nie wiem jaką masz skrzynię biegów w tej chwli ale chyba F18. Do XER była skrzynia F23SR, która jest policzona na przenoszenie większego momentu obrotowego (230 Nm). XER posiada niby tylko o 8 Nm więcej niż to jak jest policzona F18, ale chyba zawsze lepiej mieć rezerwę niż być na styk. Kolejna sprawa to dobór przełożeń. Z racji charakterystyki tego silnika (wolnossący, mający max moment obrotowy i max moc przy stosunkowo wysokich obrotach) do tego silnika raczej powinna być skrzynia biegów o krótszym przełożeniu głównym. Producent dobrał ją najlepiej jak mógł, a inny dobór będzie już jakąś rzeźbą i półśrodkiem po którym nie będziesz zadowolony ze swapa. Krótsze przełożenie ma jeszcze jedno znaczenie - dzięki temu na kołach mamy większy moment obrotowy niż przy dłuższym przełożeniu (przełożeniami w skrzyni biegów zmieniamy właśnie moment obrotowy).
Co do półosi to jak nie chcesz mieć propblemu to zastosuj oryginalne.
Tak samo z hamulcami, szczególnie, że chyba u siebie masz ten sam zacisk co w OPC, a Twój hamulec różni się tylko tarczą i jarzmem. Większa tarcza minimalnie polepsza hamowanie (zacisk na pracuje na większym ramieniu) ale co ważniejsze po wielokrotnym hamowaniu później się nagrzeje, a co za tym idzie później straci swoje właściwości w porównaniu do mniejszej tarczy. Nie powino się wychodzić z założenia, że będę spokojnie jeździł i nie będę ostro i dużo hamował. Tak jak z oponami. Indeks prędkości zawsze dobieramy do możliwości auta, a nie mówimy, że przecież nie będziemy jeździli 200km/h i wystarczy na indeks do 190km/h pomimo, żę auto pojedzie szybciej.
Ten temat można rozwinąć i zacząć analizować każdy element samochodu jaki trzeba wymienić przy swapie, dlatego uważam, że albo musisz się na tym bardzo dobrze znać albo mieć zaufanie do osoby i jej propfesjonalizmu, która to robi. Z tego co mi wiadomo to Twój swap nie będzie pierwszym jaki robi Marcin.