Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
stukowe spalanie http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=5332 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kkkmmm [ 19 września 2009, o 07:46 ] |
Tytuł: | stukowe spalanie |
Cholera, po zmianie turbiny na leh i programie swego czasu walczyliśmy z tematem - okazało się że wymiana pompy paliwa na wydajniejszą pomogła i wszystko grało. A teraz nagle znowu stuka... Zalałem paliwem 100 oktanowym i dalej - czyli jakość paliwa nie... Filtr paliwa niedawno był wymieniany. Może pompa paliwa się "zmęczyła"... Może coś z zapłonem, świece... Prośba o podowiedzi co sprawdzać. |
Autor: | Spinacz666 [ 19 września 2009, o 07:55 ] |
Tytuł: | |
kkkmmm, spr świece, kiedy je wymieniałeś? |
Autor: | wesol [ 19 września 2009, o 08:29 ] |
Tytuł: | |
Sprawdz uklad zaplonowy, czujnik cisnienia doladowania, najlepiej sprawdz parametry na kompie. Swieczki jak kolega radzi, moze sonde lambda. W zasadzie to chyba tylko to jest odpowiedzialne za mieszanke. |
Autor: | marcinpsk [ 19 września 2009, o 09:19 ] |
Tytuł: | |
Za malo paliwa dostaje i dlatego stuka, lub ewentualnie swiece sa na wykonczeniu lub przerwa za mala na swiecach. Przyczyn szukalbym wsrod nastepujacych podzespolow: Przeplywka sonda pierwsza czujnik doladowania swiece |
Autor: | Boro [ 19 września 2009, o 09:46 ] |
Tytuł: | Re: stukowe spalanie |
kkkmmm napisał(a): Cholera, po zmianie turbiny na leh i programie swego czasu walczyliśmy z tematem - okazało się że wymiana pompy paliwa na wydajniejszą pomogła i wszystko grało. A teraz nagle znowu stuka... Zalałem paliwem 100 oktanowym i dalej - czyli jakość paliwa nie... Filtr paliwa niedawno był wymieniany. Może pompa paliwa się "zmęczyła"... Może coś z zapłonem, świece... Prośba o podowiedzi co sprawdzać.
A rozmiawiałeś z Tunerem który robił Ci ten program czy ma jakiś pomysł czemu wcześniej było ok a teraz stuka??? |
Autor: | WARIK [ 19 września 2009, o 11:10 ] |
Tytuł: | |
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze? |
Autor: | Boro [ 19 września 2009, o 13:14 ] |
Tytuł: | |
WARIK napisał(a): Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?
Z tego co wiem to KKKMMM miał wymieniane wtryski na wydajniejsze. Może faktycznie pompa się "zmęczyła" i nie daje takiego ciśnienia jak powinna. Podłącz manometr na listwe i zobacz jakie daje ciśnienie. U mnie (Walbro 255) 650kPa |
Autor: | WARIK [ 19 września 2009, o 16:22 ] |
Tytuł: | |
Boro napisał(a): WARIK napisał/a:
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze? Z tego co wiem to KKKMMM miał wymieniane wtryski na wydajniejsze. faktycznie :oops: przypomniało mi się, że wsadzał 440cc |
Autor: | kkkmmm [ 20 września 2009, o 17:04 ] |
Tytuł: | |
skrajna świeca była zjarana |
Autor: | Boro [ 20 września 2009, o 18:57 ] |
Tytuł: | |
kkkmmm napisał(a): skrajna świeca była zjarana
Mogłbyś wrzucić jakieś zdjęcie dla potomnych tej Świecy. Jakiś pomysł czemu się tak stało ? Za ubogo bylo?? Wiem że świece byly platynowe |
Autor: | kkkmmm [ 24 września 2009, o 09:46 ] |
Tytuł: | |
wymieniałem świece na oryginał, techem wyzerowałem adaptację, ale nadal stuka. Tech wykazuje P0325 - obwód czujnika stukowego 1 rząd 1 lub pojedynczy czujnik - może wiązka lub czujnik... O świecach - http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/pl/static/ ... /tipps.htm Elektroda Środkowa nadpalona, elektroda zewnętrzna silnie nadpalona: Przyczyny: przeciążenie termiczne Świecy w wyniku samozapłonu, np. przez niewłaściwe nastawienie kata zapłonu, pozostałości spalania w komorze spalania, uszkodzone zawory, wadliwy rozdzielacz zapłonu, zła jakość paliwa. (może zawory...) |
Autor: | SirAdam [ 24 września 2009, o 19:42 ] |
Tytuł: | |
kkkmmm napisał(a): może wiązka lub czujnik...
a moze program ? nie pomyslales nad tym ? Bo ja najpierw bym tam szukal przyczyny. Ladnie wykresy wychodza jak sie daje zaplonem do przodu ze az "wali" w cylindrach (EDS Motorsport bylo z tego znane) Niech Ci tuner w mapach skoryguje wyprzedzenie zaplonu, nawet w motorynce jak przesadzisz z wyprzedzeniem zaplonu to upalisz swiece, powinienes o takich rzeczach wiedziec jak sie za powazny tuning bierzesz (nie obraz sie teraz ) Adam |
Autor: | kkkmmm [ 24 września 2009, o 20:15 ] |
Tytuł: | |
jasne, tyle że auto rok jeździło bez zarzutu, przy każdych warunkach - i "pałowane" i spokojna jazda. Oprócz błędów czujnika stukowego był też 1 starszy błąd z czujnikiem położenia wału. Czy czujnik spalania stukowego do 2,0 turbo jest inny niż do 1,8 i 2,2? (w aso koszt 477zł, na allegro do 1,8 i 2,2 są po ok 100zł). |
Autor: | marcinpsk [ 24 września 2009, o 20:55 ] |
Tytuł: | |
SirAdam napisał(a): a moze program ? Tez chcialem na to uwage zwrócic ale dziwil mnie fakt ze odrazu to nie wyszlo po strojeniu. Moze byc tak ze podczas adaptacji ECU koryguje samoistnie mapy zaplonow i paliwowe ?? SirAdam napisał(a): Niech Ci tuner w mapach skoryguje wyprzedzenie zaplonu,
Albo paliwem bardziej podjeje w zakresie obrotow gdzie wystepuje stukanie. Czesty grzech poczatkujacych tunerow - przesuwaja zaplon a zapominaja odpowiednio podlac paliwem. Ja bym zmienil tunera |
Autor: | SirAdam [ 24 września 2009, o 21:07 ] |
Tytuł: | |
marcinpsk napisał(a): Moze byc tak ze podczas adaptacji ECU koryguje samoistnie mapy zaplonow i paliwowe ?? Zgadza sie. marcinpsk napisał(a): Ja bym zmienil tunera
od tego by trzeba zaczac, albo czekac az poplyna tloki i zmienic auto. Adam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |