Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

stukowe spalanie
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=5332
Strona 1 z 2

Autor:  kkkmmm [ 19 września 2009, o 07:46 ]
Tytuł:  stukowe spalanie

Cholera, po zmianie turbiny na leh i programie swego czasu walczyliśmy z tematem - okazało się że wymiana pompy paliwa na wydajniejszą pomogła i wszystko grało. A teraz nagle znowu stuka... Zalałem paliwem 100 oktanowym i dalej - czyli jakość paliwa nie... Filtr paliwa niedawno był wymieniany. Może pompa paliwa się "zmęczyła"... Może coś z zapłonem, świece... Prośba o podowiedzi co sprawdzać.

Autor:  Spinacz666 [ 19 września 2009, o 07:55 ]
Tytuł: 

kkkmmm, spr świece, kiedy je wymieniałeś?

Autor:  wesol [ 19 września 2009, o 08:29 ]
Tytuł: 

Sprawdz uklad zaplonowy, czujnik cisnienia doladowania, najlepiej sprawdz parametry na kompie. Swieczki jak kolega radzi, moze sonde lambda. W zasadzie to chyba tylko to jest odpowiedzialne za mieszanke.

Autor:  marcinpsk [ 19 września 2009, o 09:19 ]
Tytuł: 

Za malo paliwa dostaje i dlatego stuka, lub ewentualnie swiece sa na wykonczeniu lub przerwa za mala na swiecach.
Przyczyn szukalbym wsrod nastepujacych podzespolow:

Przeplywka
sonda pierwsza
czujnik doladowania
swiece

Autor:  Boro [ 19 września 2009, o 09:46 ]
Tytuł:  Re: stukowe spalanie

kkkmmm napisał(a):
Cholera, po zmianie turbiny na leh i programie swego czasu walczyliśmy z tematem - okazało się że wymiana pompy paliwa na wydajniejszą pomogła i wszystko grało. A teraz nagle znowu stuka... Zalałem paliwem 100 oktanowym i dalej - czyli jakość paliwa nie... Filtr paliwa niedawno był wymieniany. Może pompa paliwa się "zmęczyła"... Może coś z zapłonem, świece... Prośba o podowiedzi co sprawdzać.

A rozmiawiałeś z Tunerem który robił Ci ten program czy ma jakiś pomysł czemu wcześniej było ok a teraz stuka???

Autor:  WARIK [ 19 września 2009, o 11:10 ]
Tytuł: 

Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?

Autor:  Boro [ 19 września 2009, o 13:14 ]
Tytuł: 

WARIK napisał(a):
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?

Z tego co wiem to KKKMMM miał wymieniane wtryski na wydajniejsze. Może faktycznie pompa się "zmęczyła" i nie daje takiego ciśnienia jak powinna. Podłącz manometr na listwe i zobacz jakie daje ciśnienie. U mnie (Walbro 255) 650kPa

Autor:  WARIK [ 19 września 2009, o 16:22 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
WARIK napisał/a:
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?

Z tego co wiem to KKKMMM miał wymieniane wtryski na wydajniejsze.

faktycznie :oops: przypomniało mi się, że wsadzał 440cc

Autor:  kkkmmm [ 20 września 2009, o 17:04 ]
Tytuł: 

skrajna świeca była zjarana

Autor:  Boro [ 20 września 2009, o 18:57 ]
Tytuł: 

kkkmmm napisał(a):
skrajna świeca była zjarana

Mogłbyś wrzucić jakieś zdjęcie dla potomnych tej Świecy. Jakiś pomysł czemu się tak stało ? Za ubogo bylo?? Wiem że świece byly platynowe

Autor:  kkkmmm [ 24 września 2009, o 09:46 ]
Tytuł: 

wymieniałem świece na oryginał, techem wyzerowałem adaptację, ale nadal stuka.

Tech wykazuje P0325 - obwód czujnika stukowego 1 rząd 1 lub pojedynczy czujnik - może wiązka lub czujnik...

O świecach - http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/pl/static/ ... /tipps.htm

Elektroda Środkowa nadpalona, elektroda zewnętrzna silnie nadpalona:
Przyczyny: przeciążenie termiczne Świecy w wyniku samozapłonu, np. przez niewłaściwe nastawienie kata zapłonu, pozostałości spalania w komorze spalania, uszkodzone zawory, wadliwy rozdzielacz zapłonu, zła jakość paliwa.

(może zawory...)

Autor:  SirAdam [ 24 września 2009, o 19:42 ]
Tytuł: 

kkkmmm napisał(a):
może wiązka lub czujnik...


a moze program ?
nie pomyslales nad tym ?
Bo ja najpierw bym tam szukal przyczyny.
Ladnie wykresy wychodza jak sie daje zaplonem do przodu ze az "wali" w cylindrach (EDS Motorsport bylo z tego znane)
Niech Ci tuner w mapach skoryguje wyprzedzenie zaplonu,
nawet w motorynce jak przesadzisz z wyprzedzeniem zaplonu to upalisz swiece,
powinienes o takich rzeczach wiedziec jak sie za powazny tuning bierzesz (nie obraz sie teraz ;) )





Adam

Autor:  kkkmmm [ 24 września 2009, o 20:15 ]
Tytuł: 

jasne, tyle że auto rok jeździło bez zarzutu, przy każdych warunkach - i "pałowane" i spokojna jazda.

Oprócz błędów czujnika stukowego był też 1 starszy błąd z czujnikiem położenia wału.

Czy czujnik spalania stukowego do 2,0 turbo jest inny niż do 1,8 i 2,2? (w aso koszt 477zł, na allegro do 1,8 i 2,2 są po ok 100zł).

Autor:  marcinpsk [ 24 września 2009, o 20:55 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
a moze program ?


Tez chcialem na to uwage zwrócic ale dziwil mnie fakt ze odrazu to nie wyszlo po strojeniu.
Moze byc tak ze podczas adaptacji ECU koryguje samoistnie mapy zaplonow i paliwowe ??

SirAdam napisał(a):
Niech Ci tuner w mapach skoryguje wyprzedzenie zaplonu,


Albo paliwem bardziej podjeje w zakresie obrotow gdzie wystepuje stukanie.
Czesty grzech poczatkujacych tunerow - przesuwaja zaplon a zapominaja odpowiednio podlac paliwem.

Ja bym zmienil tunera

Autor:  SirAdam [ 24 września 2009, o 21:07 ]
Tytuł: 

marcinpsk napisał(a):
Moze byc tak ze podczas adaptacji ECU koryguje samoistnie mapy zaplonow i paliwowe ??

Zgadza sie.

marcinpsk napisał(a):
Ja bym zmienil tunera

od tego by trzeba zaczac, albo czekac az poplyna tloki i zmienic auto.




Adam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/