Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 11:42

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 września 2009, o 07:46 
Cholera, po zmianie turbiny na leh i programie swego czasu walczyliśmy z tematem - okazało się że wymiana pompy paliwa na wydajniejszą pomogła i wszystko grało. A teraz nagle znowu stuka... Zalałem paliwem 100 oktanowym i dalej - czyli jakość paliwa nie... Filtr paliwa niedawno był wymieniany. Może pompa paliwa się "zmęczyła"... Może coś z zapłonem, świece... Prośba o podowiedzi co sprawdzać.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, o 07:55 
kkkmmm, spr świece, kiedy je wymieniałeś?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, o 08:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Sprawdz uklad zaplonowy, czujnik cisnienia doladowania, najlepiej sprawdz parametry na kompie. Swieczki jak kolega radzi, moze sonde lambda. W zasadzie to chyba tylko to jest odpowiedzialne za mieszanke.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, o 09:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Za malo paliwa dostaje i dlatego stuka, lub ewentualnie swiece sa na wykonczeniu lub przerwa za mala na swiecach.
Przyczyn szukalbym wsrod nastepujacych podzespolow:

Przeplywka
sonda pierwsza
czujnik doladowania
swiece


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 września 2009, o 09:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
kkkmmm napisał(a):
Cholera, po zmianie turbiny na leh i programie swego czasu walczyliśmy z tematem - okazało się że wymiana pompy paliwa na wydajniejszą pomogła i wszystko grało. A teraz nagle znowu stuka... Zalałem paliwem 100 oktanowym i dalej - czyli jakość paliwa nie... Filtr paliwa niedawno był wymieniany. Może pompa paliwa się "zmęczyła"... Może coś z zapłonem, świece... Prośba o podowiedzi co sprawdzać.

A rozmiawiałeś z Tunerem który robił Ci ten program czy ma jakiś pomysł czemu wcześniej było ok a teraz stuka???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, o 11:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, o 13:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
WARIK napisał(a):
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?

Z tego co wiem to KKKMMM miał wymieniane wtryski na wydajniejsze. Może faktycznie pompa się "zmęczyła" i nie daje takiego ciśnienia jak powinna. Podłącz manometr na listwe i zobacz jakie daje ciśnienie. U mnie (Walbro 255) 650kPa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, o 16:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Boro napisał(a):
WARIK napisał/a:
Może wtryski się kończą, wymieniałeś na wydajniejsze?

Z tego co wiem to KKKMMM miał wymieniane wtryski na wydajniejsze.

faktycznie :oops: przypomniało mi się, że wsadzał 440cc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, o 17:04 
skrajna świeca była zjarana


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, o 18:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
kkkmmm napisał(a):
skrajna świeca była zjarana

Mogłbyś wrzucić jakieś zdjęcie dla potomnych tej Świecy. Jakiś pomysł czemu się tak stało ? Za ubogo bylo?? Wiem że świece byly platynowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, o 09:46 
wymieniałem świece na oryginał, techem wyzerowałem adaptację, ale nadal stuka.

Tech wykazuje P0325 - obwód czujnika stukowego 1 rząd 1 lub pojedynczy czujnik - może wiązka lub czujnik...

O świecach - http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/pl/static/ ... /tipps.htm

Elektroda Środkowa nadpalona, elektroda zewnętrzna silnie nadpalona:
Przyczyny: przeciążenie termiczne Świecy w wyniku samozapłonu, np. przez niewłaściwe nastawienie kata zapłonu, pozostałości spalania w komorze spalania, uszkodzone zawory, wadliwy rozdzielacz zapłonu, zła jakość paliwa.

(może zawory...)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, o 19:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kkkmmm napisał(a):
może wiązka lub czujnik...


a moze program ?
nie pomyslales nad tym ?
Bo ja najpierw bym tam szukal przyczyny.
Ladnie wykresy wychodza jak sie daje zaplonem do przodu ze az "wali" w cylindrach (EDS Motorsport bylo z tego znane)
Niech Ci tuner w mapach skoryguje wyprzedzenie zaplonu,
nawet w motorynce jak przesadzisz z wyprzedzeniem zaplonu to upalisz swiece,
powinienes o takich rzeczach wiedziec jak sie za powazny tuning bierzesz (nie obraz sie teraz ;) )





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, o 20:15 
jasne, tyle że auto rok jeździło bez zarzutu, przy każdych warunkach - i "pałowane" i spokojna jazda.

Oprócz błędów czujnika stukowego był też 1 starszy błąd z czujnikiem położenia wału.

Czy czujnik spalania stukowego do 2,0 turbo jest inny niż do 1,8 i 2,2? (w aso koszt 477zł, na allegro do 1,8 i 2,2 są po ok 100zł).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, o 20:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
SirAdam napisał(a):
a moze program ?


Tez chcialem na to uwage zwrócic ale dziwil mnie fakt ze odrazu to nie wyszlo po strojeniu.
Moze byc tak ze podczas adaptacji ECU koryguje samoistnie mapy zaplonow i paliwowe ??

SirAdam napisał(a):
Niech Ci tuner w mapach skoryguje wyprzedzenie zaplonu,


Albo paliwem bardziej podjeje w zakresie obrotow gdzie wystepuje stukanie.
Czesty grzech poczatkujacych tunerow - przesuwaja zaplon a zapominaja odpowiednio podlac paliwem.

Ja bym zmienil tunera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, o 21:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Moze byc tak ze podczas adaptacji ECU koryguje samoistnie mapy zaplonow i paliwowe ??

Zgadza sie.

marcinpsk napisał(a):
Ja bym zmienil tunera

od tego by trzeba zaczac, albo czekac az poplyna tloki i zmienic auto.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL