Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

jak poznać czy silnik był modyfikowany?
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=5206
Strona 1 z 1

Autor:  izdebski [ 25 sierpnia 2009, o 14:00 ]
Tytuł:  jak poznać czy silnik był modyfikowany?

Cześć,


Ma ktoś może pomysł jak w prosty sposób można sprawdzić czy ktoś grzebał wcześniej przy silniku i co dokładnie zrobił?
Mam taką głupią sytuację że turbina zaczeła mi puszczać olej i jak podłączyliśmy pod komputer to ciśnienie doładowania dochodziło do 1,5 bara i przyznam że troche mnie to przeraziło bo przez 2 lata myślałem że mój samochód to seria ....
Oddałem turbine do regeneracji i tam koleś też coś kręcił nosem że jakiś zawór jest troche inny i że chyba ktoś coś podkręcił
Ma ktoś pomysł jak dojść do tego co dokładnie było grzebnięte w samochodzie?

Autor:  Boro [ 25 sierpnia 2009, o 14:04 ]
Tytuł: 

Jedz na hamownie :)

Autor:  izdebski [ 25 sierpnia 2009, o 14:25 ]
Tytuł: 

to jest pierwsza rzecz jaką zrobie jak tylko poskładam całość do kupy :) wykresami się pochwale.

tylko myślałem że może jakoś inaczej do się to sprawdzić (chociaż wątpie)
a ma ktoś może pomysł co zrobić żeby zmniejszyć ciśnienie ? bo 1,5 bara to chyba za dużo..

Autor:  Boro [ 25 sierpnia 2009, o 14:31 ]
Tytuł: 

Napoczatek podlaczylbym manometr bo cos wierzyc mi sie nie chce ze LETowska turbina dmuchnela te 1.5 bar'a. Przy takim doladowaniu powinno byc u Ciebie ze 300 koni

Autor:  izdebski [ 25 sierpnia 2009, o 14:43 ]
Tytuł: 

kto wie, może jest ? :twisted:

kurcze przyznam ze nawet nie sprawdziłem czy turbina jest seryjna(ale pewnie tak)

Autor:  Boro [ 25 sierpnia 2009, o 14:48 ]
Tytuł: 

izdebski napisał(a):
kto wie, może jest ? :twisted:

kurcze przyznam ze nawet nie sprawdziłem czy turbina jest seryjna(ale pewnie tak)

Jesli jest niebieska tabliczka znamionowa na obudowie turbiny (ciezko ja dojrzec bo znajduje sie na dole od strony silnika) znakiem tego turbo LET jesli rozowa LEH :)

Autor:  Polus [ 25 sierpnia 2009, o 15:21 ]
Tytuł: 

[/i]
izdebski napisał(a):
ko myślałem że może jakoś inaczej do się to sprawdzić
ustawic sie na swiatlach z seryjnymLETem:P

Autor:  izdebski [ 25 sierpnia 2009, o 15:44 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jesli jest niebieska tabliczka znamionowa na obudowie turbiny (ciezko ja dojrzec bo znajduje sie na dole od strony silnika) znakiem tego turbo LET jesli rozowa LEH


a jeśli nie ma tabliczki ? :) :)

zrobie turbine i jade na hamownie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pewnie w następnym tygodniu mi się uda

Autor:  Boro [ 25 sierpnia 2009, o 16:56 ]
Tytuł: 

izdebski napisał(a):
a jeśli nie ma tabliczki ?

No to kibel... sama niepowinna odpaść bo jest przynitowana :) Pzdr

Autor:  ValVe [ 25 sierpnia 2009, o 17:26 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
Napoczatek podlaczylbym manometr bo cos wierzyc mi sie nie chce ze LETowska turbina dmuchnela te 1.5 bar'a. Przy takim doladowaniu powinno byc u Ciebie ze 300 koni


W moim samochodzie wskaźnik ciśnienia pokazuje 1,4 bara w overboost. Silnik jest zmodyfikowany programem.

Autor:  DAN [ 25 sierpnia 2009, o 20:13 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
cos wierzyc mi sie nie chce ze LETowska turbina dmuchnela te 1.5 bar'a. Przy takim doladowaniu powinno byc u Ciebie ze 300 koni

Przy 1,5 bara nie będzie 300 koni. Ale fakt faktem jest to dużo jak na seryjne turbo. Może siedzi tam coś innego.

Sprawdź jak są ustawione śrubki na WG. Jeżeli między aktuatorem a śrubkami nie ma gwintu to WG rozkręcony na maksa.

Autor:  marcinpsk [ 26 sierpnia 2009, o 11:53 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
1.5 bar'a. Przy takim doladowaniu powinno byc u Ciebie ze 300 koni


I tlokow jesli sa seryjne :DD

DAN napisał(a):
Przy 1,5 bara nie będzie 300 koni. Ale fakt faktem jest to dużo jak na seryjne turbo. Może siedzi tam coś innego.


przy 1,5 bara spokojnie wyciagnie ponad 300 tylko kwestia ogolocenia go z elektroniki i wystrojenia na innym kompie. Widzialem ostatnio taki patent w astrze f gsi z Z20LEH na pokladzie. Miala dmuchniete 1,2 i przeszlo 300 PS.

Autor:  DAN [ 26 sierpnia 2009, o 22:11 ]
Tytuł: 

marcinpsk napisał(a):
przy 1,5 bara spokojnie wyciagnie ponad 300 tylko kwestia ogolocenia go z elektroniki i wystrojenia na innym kompie

No tak, ale to już nie jest zwykłe podniesienie doładowania.

Autor:  WARIK [ 27 sierpnia 2009, o 11:46 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
Napoczatek podlaczylbym manometr bo cos wierzyc mi sie nie chce ze LETowska turbina dmuchnela te 1.5 bar'a. Przy takim doladowaniu powinno byc u Ciebie ze 300 koni

DAN napisał(a):
Przy 1,5 bara nie będzie 300 koni. Ale fakt faktem jest to dużo jak na seryjne turbo. Może siedzi tam coś innego.

w 100% zgadzam się z DAN'em;)
marcinpsk napisał(a):
przy 1,5 bara spokojnie wyciagnie ponad 300 tylko kwestia ogolocenia go z elektroniki i wystrojenia na innym kompie.

nie ma takiej możliwości na seryjnej turbinie z LET'a czyba, że z N2O ;)
marcinpsk napisał(a):
Widzialem ostatnio taki patent w astrze f gsi z Z20LEH na pokladzie. Miala dmuchniete 1,2 i przeszlo 300 PS.

mało prawdopodobne ale możliwe (nie liczy się tylko ciśnienie doładowania) ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/